Ved ikke om jeg kommer for tæt på folks forretnings hemmeligheder med dette spørgsmål. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke tanker der ligger bag hvor meget man skal smide efter denne form for markedsføring.
Samtidig ville jeg høre hvad folk mener generelt, hvor mange bruger der klikker sig ind via adwords reelt køber dit produkt - ved godt igen det måske er lidt firkantet sat op, men i grove træk.
Håber der er nogle der vil give lidt input baseret på egne gode/bitre erfaringer.
Vi brugte ca 250.000kr på adwords de første 10 mdr efter vores hjemmeside kom online. Pengene var godt givet ud, da vi tjente 5-7kr prbesøgende adwords gav os. Nu har vi sat budgettet lidt ned og satser på SEO, men konventeringen på adwords er stadig rigtig fin.
Så kan helt klart anbefale at bruge det - dog skal man løbende holde øje med det og se, hvilke ord/kampagner der giver bedst.
Det var mange penge, hvilken form for shop kører du med, produkter mv?
Jeg har nogle helt andre (mindre) tal i hovedet. Men har ikke prøvet det før, jeg har lidt et ambivalent forhold til denne auktions metode der bliver brugt. Jeg har det bedre med faste aftaler, måned for måned - men det er ikke muligt som jeg har forstået det medmindre man vil betale en kæmpe "forsinkrings" præmie oveni...
Andre der har nogle bud - er glad for al input jeg kan få til at tage min egen beslutning ud fra.
Jeg betaler tilstrækkeligt til at ramme mit "Sweet Spot"
Dette sted er på nogle af vores sider ca. 12 øre og har været det i de sidste 5 år, andre ligger på op mod 20 kr.
Mit "Sweet Spot" er altså både afhængig af branchen og af, hvad jeg på kortere og - specielt længere sigt - kan få ud af, at de besøgende besøger vores hjemmesider.
Nogle projekter kører med en "Loss Leader", dvs. jeg har ikke nødvendigvis positiv ROI på førstegangssalget; men det betyder intet fordi jeg bygger en kraftig back-end op til langt mere end at kompensere for evt. negativ ROI.
Jeg kan ikke udtale mig om vores kunders budget, men den webshop jeg selv har del i, omsætter vi for 8-10 kr. for hver krone vi bruger på adwords. I sidste ende handler det om en fornuftig ROI, som de andre også er inde på.
Som tommelfingerregel kan du regne med at sælge til 2-4 % af de besøgende, så hvis du ved hvor meget du tjener på et gennemsnitlig salg, kan du lege lidt med tallene og finde ud af hvad du har råd til at give for dine besøgende