Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er dit SEO/Adwords budget...?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Ved ikke om jeg kommer for tæt på folks forretnings hemmeligheder med dette spørgsmål. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke tanker der ligger bag hvor meget man skal smide efter denne form for markedsføring.

Samtidig ville jeg høre hvad folk mener generelt, hvor mange bruger der klikker sig ind via adwords reelt køber dit produkt - ved godt igen det måske er lidt firkantet sat op, men i grove træk.

Håber der er nogle der vil give lidt input baseret på egne gode/bitre erfaringer.

På forhånd tak.

Bendtsen

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi brugte ca 250.000kr på adwords de første 10 mdr efter vores hjemmeside kom online. Pengene var godt givet ud, da vi tjente 5-7kr pr besøgende adwords gav os.
Nu har vi sat budgettet lidt ned og satser på SEO, men konventeringen på adwords er stadig rigtig fin.

Så kan helt klart anbefale at bruge det - dog skal man løbende holde øje med det og se, hvilke ord/kampagner der giver bedst.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Det var mange penge, hvilken form for shop kører du med, produkter mv?

Jeg har nogle helt andre (mindre) tal i hovedet. Men har ikke prøvet det før, jeg har lidt et ambivalent forhold til denne auktions metode der bliver brugt. Jeg har det bedre med faste aftaler, måned for måned - men det er ikke muligt som jeg har forstået det medmindre man vil betale en kæmpe "forsinkrings" præmie oveni...

Andre der har nogle bud - er glad for al input jeg kan få til at tage min egen beslutning ud fra.

Tak Kristian for dit indlæg.

Bendtsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger så mange penge som overhovedet muligt så længe der er positiv ROI på det.

Mvh Jesper

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler tilstrækkeligt til at ramme mit "Sweet Spot" Smile

Dette sted er på nogle af vores sider ca. 12 øre og har været det i de sidste 5 år, andre ligger på op mod 20 kr.

Mit "Sweet Spot" er altså både afhængig af branchen og af, hvad jeg på kortere og - specielt længere sigt - kan få ud af, at de besøgende besøger vores hjemmesider.

Nogle projekter kører med en "Loss Leader", dvs. jeg har ikke nødvendigvis positiv ROI på førstegangssalget; men det betyder intet fordi jeg bygger en kraftig back-end op til langt mere end at kompensere for evt. negativ ROI.

Mvh,

Christian

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Jeg kan ikke udtale mig om vores kunders budget, men den webshop jeg selv har del i, omsætter vi for 8-10 kr. for hver krone vi bruger på adwords. I sidste ende handler det om en fornuftig ROI, som de andre også er inde på.

Som tommelfingerregel kan du regne med at sælge til 2-4 % af de besøgende, så hvis du ved hvor meget du tjener på et gennemsnitlig salg, kan du lege lidt med tallene og finde ud af hvad du har råd til at give for dine besøgende

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)