Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg lige tilmeldt mig Adwords med en bunke ord, der sandsynligvis ikke vil give et stort antal hits, men til gengæld ramme potentielle kunder, når de bliver vist. Mit spørgsmål går på, hvilke erfaringer andre har med Adwords. Er I blevet positivt overraskede eller skuffede, er der nogen potentielle problemer, man skal være opmærksom på (ja - jeg har sat maks beløb ) osv. Jeg vil rigtig gerne høre tip eller historier om hvordan en ændring af valgte ord har haft en effekt. Share the knowledge

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke specielt gode erfaringer med Adwords, men jeg har nok heller ikke sat mig nok ind i hvilke søgeord, der fungere bedst for min side.

Det er svært at finde de perfekte søgeord, som give de gode klik (=kunder), i øjeblikket tester jeg ikke så meget.
Har besluttet at jeg nok hellere må igennem de mange timers læsning omkring emnet på amino, inden jeg kaster flere penge afsted efter google.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
En god ide er at lægge en strategi for "salestracking". Dvs. når du får en ordre ind, at du så kan spore hvilken side køberen kom fra oprindeligt og hvis det var fra en søgemaskine, hvilke ord de søgte på.

 

Dette giver dig muligheden for senere at evaluere effekten af de forskellige søgeord. Fx. at du på et bestemt søgeord har fået 3 ordrer ind, men brugt mere end tre gange avancen på adWords. I så fald er det ikke et søgeord der er rentabelt at køre videre med.

 

På samme måde kan jeg konstatere at jeg har fået over 1000 besøgende via adWords fra Tyskland, men ikke modtaget en eneste ordre derfra. På tide at lægge det segment på hylden.

 

Hvis du kan ligge højt til minimumsprisen på 40 øre kan du skyde lidt til højre og venstre og se hvilke søgeord der virker. Skal du betale meget mere for en hæderlig placering skal man nok spare lidt mere på søgeordene.  

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/31/2006 11:02:33 PM Forfatter: Jesper Jørgensen
En god ide er at lægge en strategi for ''salestracking''. Dvs. når du får en ordre ind, at du så kan spore hvilken side køberen kom fra oprindeligt og hvis det var fra en søgemaskine, hvilke ord de søgte på.


Dette giver dig muligheden for senere at evaluere effekten af de forskellige søgeord. Fx. at du på et bestemt søgeord har fået 3 ordrer ind, men brugt mere end tre gange avancen på adWords. I så fald er det ikke et søgeord der er rentabelt at køre videre med.


På samme måde kan jeg konstatere at jeg har fået over 1000 besøgende via adWords fra Tyskland, men ikke modtaget en eneste ordre derfra. På tide at lægge det segment på hylden.


Hvis du kan ligge højt til minimumsprisen på 40 øre kan du skyde lidt til højre og venstre og se hvilke søgeord der virker. Skal du betale meget mere for en hæderlig placering skal man nok spare lidt mere på søgeordene. 



Hej Jesper

Igen velkommen til:
Jeg vil tillade mig at være lidt på tværs.
Mht. de 3 ordrer kan det jo være at livstidsværdien af kunden retfærdiggører at man betaler mere..
Mht. Tyskland så er der også andre parametre at skrue på. Jeg har kigget på dit ursite og her er min 1 min. evaluering.
Du har ikke sitet på tysk og der mister du 90 % af alle tyske ordrer. Dertil tager du kun kreditkort. Hvis du ikke tager EC og almindelig bankoverførsel, så taber du sådan ca. resten. Dertil kan man ikke se at man lægger noget i indkøbskurven og det koster nok 10 % og så spørger du om et tlf. nummer og der ryger vel 1-2 %. Ud over det er knapperne ikke så kønne og der er også andre designfejl som koster ordrer. Så alt i alt er shoppen 100% ubrugelig for tyskere. Jeg taler af bitter erfaring ;-)
Jeg håber du kan bruge det konstruktivt.
Og undskyld jeg hijackede tråden, jeg kunne bare ikke lade være..

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes du bringer noget vigtigt på banen, Martin: Kvalliteten af det website de AdWords-besøgende sendes til. For det er ligemeget hvor godt man udvælger sine søgeord, og hvor godt man skriver annonceteksterne - hvis websitet ikke fanger målgruppen og stimulerer dem til at købe, så får man ingen salg. Markedsførring eller ej.

At optimere en AdWords kampagne er blevet temmelig kompliceret i de senere år, ikke mindst med introduktionen af Googles nye Quality Score (som jeg skrev et længere indlæg om i min blog forleden dag). Men det skal ikke holde jer tilbage. De fleste som arbejder seriøst med AdWords vil opleve at de over tid kan opnå nogle af de bedste og billigste konverteringer overhovedet - i forhold til andre medier. Men det kommer ikke af sig selv - og det er langt fra så let som Google gerne vil have folk til at tro. I hvert fald ikke hvis det skal give overskud :)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

Tak for velkommen.

 

Først følger mit gensvar som relaterer sig til Jakob''s spørgsmål:

Det er korrekt at der ved et besøg kan ligge en højere værdi end den umiddelbar omsætning. Denne værdi skal man naturligvis have med i sit regnestykke. Når dette er sagt vil der stadig være en gruppe med rentable og en anden gruppe med urentable søgeord. Kunsten er at vurdere i hvilken af grupperne et bestemt søgeord ligger :-) Regnestykket kan blive komplekst.

 

>>>>>>>>>>>>>>>

Herunder følger debat om hvorfor mit site ikke kan konvertere tyske kunder:

Jeg har skam heller ikke helt opgivet det tyske marked, men kan konstatere at med min nuværende hjemmeside er adWords penge ud af vinduet til tyskere.

 

1) Jeg har oversættelse til tysk i støbeskeen, da det er det næste store marked jeg vil angribe, og ligeledes anser dem for meget sprogfølsomme (tænk sig at jeg har solgt en ordre til Frankrig!).

 

2) Jeg tilbyder "Wire transfer" i checkout, som jeg anser for den engelske betegnelse for bank overførsel. Dette fremgår dog ikke af forsiden. Findes der ikon for dette? Jeg formoder EC er Eurochecks, klart en overvejelse værd.

 

3) Selvfølgelig skal der være en synlig indkøbskurv på alle sider. Den er på to-do listen, har været optaget af SEO på de seneste.

 

4) Telefonnummer er godt nok ikke påkrævet, vil det være bedre at udelade helt? Det kan jo være rart til kundesupport. Vil dog klar sætte et "( ikke påkrævet)" ind for at tydeliggøre det.

 

5) Knapper og designfejl. Ak ja det er skade at være teknikker istedet for designer. I det mindste er jeg opmærksom på at skoen trykker her, og af samme grund har jeg ikke turdet lade eksperterne her inde dissekere hjemmesiderne ved at lægge dem ud til "Hvad synes i om denne side"

 

Det bliver spændende om en oversættelse til tysk kan skubbe til salget dernede. De andre pointer du nævner vil jo hjælpe på alle markeder over en kam hvilket heller ikke er så dårligt. Pt. har jeg oversat ur-hjemmesiden til svensk som tredjesprog, og er spændt på hvilke konveteringsrater jeg kan få fra dette marked.

Alt i alt gode pointer som jeg nok kan anvende konstruktivt :-) Rart at høre jeg ikke er den eneste der har problemer med at sælge til tyskere.

 

Mvh Jesper

 

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 06:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for kommentarerne (har også kigget lidt i andre indlæg) og tak for bloggen deMib

og lige for at bidrage til hijackingen af min egen tråd...

Jesper> En lille hurtig kommentar. Hvorfor har du "flag" for andre sprog/nationer, hvis du ikke har oversat til dem? Burde de ikke bare høre under din EU-gruppe? I min verden betyder et flag, at det er på det pågældene flags sprog, og jeg derfor bliver skuffet eller mistroisk til virksomheden, hvis det blot står på engelsk. Så mit forslag - drop de flag, du endnu ikke har oversat til, med mindre, at der er en anden grund til, at du har dem, jeg ikke lige tænker på 

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/1/2006 6:16:01 AM
Forfatter: Jakob Allentoft
Hvorfor har du ''flag'' for andre sprog/nationer, hvis du ikke har oversat til dem?



Så vidt at jeg kan se, er det pga. valuta.

Alt om både i Danmark

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/1/2006 12:16:49 AM
Forfatter: Jesper Jørgensen

4) Telefonnummer er godt nok ikke påkrævet, vil det være bedre at udelade helt? Det kan jo være rart til kundesupport. Vil dog klar sætte et ''( ikke påkrævet)'' ind for at tydeliggøre det.




Eller evt. vente med at spørge efter det, til kunden har fuldtført sit køb.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/1/2006 10:17:38 AM Forfatter: Bjarne Brusen
Dato: 8/1/2006 6:16:01 AM Forfatter: Jakob Allentoft
Hvorfor har du ''flag'' for andre sprog/nationer, hvis du ikke har oversat til dem?



Så vidt at jeg kan se, er det pga. valuta.

 

Ja okay - jeg havde så kun kigget på Tyskland og Belgien, som i hvert fald burde høre under EU flaget

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)