Hej derude Netop som vi er kommet på plads på vores nye store lager i Flensorg, så har jeg regnet en del på at vi selv opretter en distributions afdeling som kan køre pakker ud i hele Danmark, og faktisk med helt ned til 30 pakker pr. landsdel (hvor jeg har delt danmark op i 5 landsdele, altså i alt 150 pakker om dagen) ja så kan der sagtens holdes en gennemsnits pris på max 50 kr pr. pakke, og det er så pakker som kan håndteres manualt, dvs 30 kg skulle ikke være noget problem, ej heller store pakker i normalt uhåndterlige størrelser. Der skal dog en del konceptudvikling til inden et pilot projekt kunne være køreklart, men ideen er super, for det vil kunne give nogle klare fordele, i form at billig forsendelse af tungere pakker, og evt. afhentning på kundens adresse til meget lave priser, så man kan yde en super service. Læg mærke til at et sådan distributionscenter kunne laves af flere virksomheder som går sammen om det, skyder lidt penge i det, eller diverse aktiver, og dermed kan det formentligt gøres for få penge. Det behøver jo ikke være en virksomhed som tjener penge, men kunne være en som bare rammer 0. Dermed kan man som part ejer af et distributionsfirma, have meget lave forsendelses omkostinger og få lavet nogel meget mere fleksible og billige løsninger som ingen andre fragtfirmaer kan gøre, uden at det koster kassen. Det kunne desuden være sjovt at høre hvormange der kunne være med på ideen. Altså fx bare være interesseret i at få sendt deres pakker med sådan et distributionsfirma, ved at man får flere andre med ind, som godt nok ikke er partejere i firmaet, så vil ens egne pakker kunne leveres endnu billigere. Nu vil jeg helst ikke sige gratis, men det kunne blive tæt på, ved at få ikke ejere med i at sende deres pakker gennem os. Med et Flensborg lager, kan der desuden spares op mod 80% på enkelt pakker sendt fra tyskland.Eksempel (Den dyre) et dansk firma har en tysk leverandør, de får en bestilling fra en kunde, sender bestillingen videre til den Tyske leverandør, den tyske leverandøre sender pakken til firmaet som har fået bestillingen, og firmaet sender bestillingen videre til kunden. en 5 kg pakke vil her have kostet ca. 250 kr i fragtomkostninger. (den billige) et dansk firma har en tysk leverandør, de får en bestilling fra en kunde, sender bestillingen videre til den tyske leverandør, den tyske leverandør sender pakken til det tyske lager, (derved er der tale om indlandstakst ca. 50 kr) det tyske lager sender pakken videre med fx post dk som afhenter i Flenborg på adressen, og pakken sendes som hvis det var indenfor danmark og prisen er hermed 50 kr. i alt har dette kostet 100 kr i fragt, i mod minimum 250 kr på dendyre løsning! altså 150 kr på forsendelse! sender du 10 pakker om dagen, så er det 1500 kr, eller 2 fuldtidsstillinger! I må meget gerne komme med forslag til hvordan det nemmest kunne opbygges, og i må gerne sende en PM eller lgin, hvis i er meget interesseret i et samarbejde, som med tiden kunne udvikles til et distributionsfirma. Mvh Kim Sand Sørensen |
En kommentar til dit Tysklands projekt.
En pakke fra Tyskland til DK koster ikke 250kr, da jeg købte min projektor gav jeg 9-10 € i fragt. så det er under 100kr.
Jeg kan heller ikke se hvordan du får 1500kr til 2 fuldtidsstillinger, en normal dagsløn for en medarbejder er ca. 1000kr +/- nogle hundrede kroner, og så kommer udgifter til kontorplads, sygedage osv. osv.
mvh
Henrik