Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koncept udvikling af billigt fragtfirma for webshops!

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bor i Randers, så det kan man vel ikke kalde Sønderjylland

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er tunge pakker (og der er mange af dem) holder ovenstående kalkulation ikke.
En Iveco Daily må vel læsse omkring 1200 - 1500 kg og 50 pakker a 30 kg og så er den bil fyldt

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Flemming

Hvordan kan du sige at regnestykket ikke passer med 50 pakker af 30kg? Hvis man kan fylde en Iveco med 50 pakker af 30 kg. hver evig eneste dag indenfor et område på størrelse med Nordjylland, ja så er det undskyld mit ordforbrug, en skide god forretning! Men det kan du altså bare ikke regne med at du kan. Og kan du bare have 25 pakker på 30 kilo pr dag pr. landsdel, ja så vil det være muligt at det kan køre rundt alligevel, i forhold til de fragtpriser Post DK, GLS og de andre har.

 

Jeg tror nu heller ikke at det overhovedet vil være muligt at fylde en Iveco med 50 styk 30kg pakker, da de in-reallife simpelthen vil fylde for meget, medmindre det er nogle special pakker med samme dimensioner, så de kan stables og ikke er over 60x50x40cm eller deromkring. Jeg ved at der kan være præcis 120 styk pakker på 60x40x17cm hvis de stables godt i en Iveco lang model. 

Men der kan regnes mange andre ting end bare indtægter og udgifter på drift. Ved at have egne biler kørende, kan vi også få en rigtig god eksponering med reklamer på bilerne. Hvilket kan være meget værd for os, uden at det i princippet koster ekstra.

I regnestykket som Flemming kommer med er der desuden indregnet OVER tid, dette regner jeg bestemt ikke med bliver aktuelt i mit regnstykke, det er 8 timer om dagen max. og der kan du sagtens køre ud til hele Nordjylland (nord for fjorden, hvis du har de der 30-40 stop, intet problem. Medmindre der virkeligt kommer nogle afstikkere, hvilket der måske kan være en gang imellem. Hvis tit, så må man bare ændre lidt på strukturen.

 

Reklamen som kan komme på bilerne, har en ca. markedsværdi af ca. 5.000 kr om måneden, men kan reelt være meget mere værd for os.

Flemming>> Men lige et spørgsmål til en del af regnestykket du skriver:

Diesel ved ca. 7 km/liter = 21.400 X 6,8 --- jeg regner med at de 21.400 er 7/150.000 men hvor kommer de 6,8 kr fra. prisen på diesel? hvor kan man få Diesel til 6,8kr? hvis du regner med uden moms, så kan du da ikke trække moms fra på hverken Benzin eller diesel? eller er det mig der er forkert på den, jeg er nu ret sikker på det, for SKAT har været efter mig på baggrund af at jeg selv har trukket moms fra på lignende? Men hvis du kan få Diesel til 6,8 kr så vil jeg da meget gerne vide hvor, for så ser mit regnestykke da bare endnu bedre ud.

 

Mvh

 

Kim Sand Sørensen



 

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan kan du sige at regnestykket ikke passer med 50 pakker af 30kg? Hvis man kan fylde en Iveco med 50 pakker af 30 kg. hver evig eneste dag indenfor et område på størrelse med Nordjylland, ja så er det undskyld mit ordforbrug, en skide god forretning! Men det kan du altså bare ikke regne med at du kan. Og kan du bare have 25 pakker på 30 kilo pr dag pr. landsdel, ja så vil det være muligt at det kan køre rundt alligevel, i forhold til de fragtpriser Post DK, GLS og de andre har.

Det kan godt være, men det afhænger vel af prisen pr. pakke

Jeg tror nu heller ikke at det overhovedet vil være muligt at fylde en Iveco med 50 styk 30kg pakker, da de in-reallife simpelthen vil fylde for meget, medmindre det er nogle special pakker med samme dimensioner, så de kan stables og ikke er over 60x50x40cm eller deromkring. Jeg ved at der kan være præcis 120 styk pakker på 60x40x17cm hvis de stables godt i en Iveco lang model.

Det gør udgiften til bilen større. Desuden skal du være opmærksom på, at hvis totalvægten kommer over DKK 3500 og du samtidig vil køre pakker for andre på bilen kræver Færdelsstyrelsen, at du har en tilladelse til at udføre godskørsel for fremmed regning. For at få den skal du:

  • have gennemført et godkendt kursus. Der er mulighed for at slippe for kurset, hvis du har arbejdet som overordnet funktionær i en transportvirksomhed inden for de sidste 5 år. Prøven skal selv om du fritages beståes alligevel
       
  • Have en tilladelse pr. bil, hvor der samtidig stillles en garanti på DKK 150.000 for de første to tilladelser od DKK 40.000 for resten



Men der kan regnes mange andre ting end bare indtægter og udgifter på drift. Ved at have egne biler kørende, kan vi også få en rigtig god eksponering med reklamer på bilerne. Hvilket kan være meget værd for os, uden at det i princippet koster ekstra.

Dette er korrekt. Men skal bilen nå 50 leveringer på 7½ time skal chaufføren mere end 6 steder i timen. (Der ikke medregnet tid til lastning, kontrol af køretøj og oprydning i bil efter hjemkomst). Det kan godt lade sig gøre i de større byer (der kan nåes op til 12 steder med en kurerbil), men ikke i tyndt befolkede områder som Nord og Vestjylland.

Og skal de nå det, kan den reklame der sidder på siden af bilen hurtig blive til dårlig reklame

http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=210393&chk=200877#pos

Ellers har jeg misforstået noget i de mange kalkulationer, jeg har lavet gennem tiden.

Men Kim det er din forretning og du skal lave det setup du vil og på den måde, der er rigtig for dig.

Det du skal have udført er efter min mening et standardprodukt indenfor transport (bortset fra at det er meget tunge/store pakker).

Jeg har aldrig i de 20 år jeg har siddet som kørsels-/afdelingsleder i forskellige transportvirksomheder oplevet, at en virksomhed kunne lave et standardprodukt billigere end de tilbud, virksomheden kunne hente hjem ved diverse transportører.

Mange virksomheder glemmer, at regne alle omkostninger med - f.eks. administration, kørselsplanlægning, hvem skal tage stilling ti
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
 
Jeg kan ud fra debatten ikke helt vurdere om vi kunne være en potentiel kunde. Vi har en virksomhed som sender en del forsendelser til private kunder over hele landet. Vi har hidtil brugt DF, men som de flest andre, er vi ikke helt tilfredse med den service og priser de byder os. Derfor bruger vi for tiden en del energi på at finde ny samarbejdspartnere til at stå for vores forsendelser.
 
Vi får en del varer hjem fra Tyskland, primært Hamburg, men for det meste skal vi have varerne hjem, for at pakke dem om og sammen med varer fra vores danske leverandører.
 
Men hvis I kan se os som potentiel kunde, er vi meget interesseret i at drøfte mulighederne. Eller hvis nogen har gode kontakter til fragtfirmaer der leverer en god service og som er til at stole på, må I meget gerne skrive.
 
Vi sender primært planter, som er pakket i papkasser, eller på anden måde emballeret så de kan klare en transport. 

Med venlig hilsen 


Bjarne Schou Andersen


www.plantetorvet.dk


Tlf: 86 57 75 57


Fax: 86 57 75 75



 

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har også lager i flensborg området (Handewitt). Vi er endnu ikke flyttet derned men påregner at gøre det primo september. Postk vil drefter hente vores varer og sende ud til danske priser. Hvis det kan gøres billigere end postdk og stadig være med track and trace etc. kunne vi godt være interesseret. Skulle gerne kunne bidrage med 800-1500 pakker hver måned.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Flemming og kim

 

Først Flemming

 

Hvor har du købt den iveco lastbil?

 

En lastbil (bil over 3500 kg total) må ikke køre mere end 8 timer om dagen - altså Chauføren må ikke køre mere

 

Men det har jo så den klare fordel at du spare overtidsbetalingerne

 

med mindre du sender to chauføre med bilen - men jeg har en klar fornemmelse af (Uden at regne på det) at det ikke bliver billigere på den måde

 

 

Men ellers lyder din distripotions plan ganske god

 

Selv om jeg tror at det er bedre at sende den stor lastil til

 

Fredricia

 

Århus

 

og Ålborg

 

Og fordele pakkerne der - dog skal der være en stor bil i fredericia der kan køre til fyn med alle pakker til fyn sjæland og bornholm

 

den skal så fordele pakkerne på fyn og levere pakkerne over på en bil der køre til sjæland hvor den levere pakkerne

 

Og aflevere pakkerne til bornholm til en vognmand der køre faste ture til øen

 

de øvrige pakker til små øerne bør nok stadigvæk sendes med post DK

 

 

jeg ved godt at ideen ikke er god - men en lastbil er ca 3,5 timer om at køre fra flensborg til ålborg (90 km/t)

Det er faktisk 7 timer - og hvad hvis der er kø ved vejle fjord bare ud eller hjem?

 

og der skal også læsses om?

 

Og til kim

 

Noget helt andet er prisen pr pakke

 

30 pakker pr landsdel ved 5 landsdele er godt nok 150 pakker om dagen

 

Og når de koster 50 kr stykket bliver det 7,500 - Er den inklusiv moms? det håber jeg da ikke

 

Men for 7.500 kr om dagen kan man ikke køre Danmark rundt på nogen måde

 

 

Lad os sige at jeg tager 300 kr i timen + moms for 1 mand og en 3500 kg bil - når det er venne/kolega rabat (og billigere KAN det ikke gøres)

 

Men lad os sige at jeg skal have mine 300 kr i timen så skal jeg levere 6 pakker i timen (en pakke hver 10´ende minnut)

 

Men Hvis jeg når at levere de 6 pakker i timen vil det tage 25 timer i døgnet

 

Hvilket alt i alt siger mig at det lyder som en rigtig dårlig ide

 

Men det er nu en skør udregning

 

 

 

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Kim Du er helt forkert på den

 

Benzin og diesel er der moms på - Kik på en kvitering næste gang du tanker

(Dog er jeg ikke sikker på om momsen kun er 20%)

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke lige hvad der er med mine formularinger men de går godt nok ikke ret godt igennem, for vi snakker da vildt forbi hinanden.

For lige at tage den med momsen, jo se er der moms på benzin og diesel, det er der ingen tvivl om. Og det er 25%. Men problemet lå i at jeg var til revision/revidering hos SKAT og her brokkede de sig meget over at jeg havde fået refunderet momsen på det benzin jeg havde brugt på min bil, men det var fordi den blev brugt privat uden kørebog eller lignende. Hvis bilen er 100% erhverv så kan momsen refunderes på driften af bilen uanset om det er benzin eller diesel.

Angående at køre pakker ud 150 i hele danmark, ja så ville jeg jo helt sikkert ikke have én bil til at køre dem alle ud, men istedet have mindst 4 biler og en ekstra til at køre op i gennem danmark, hvis ikke der ville blive brugt en ekstern fragtmand til dette, som samtidig ville køre til Norge hvor vi også har pakker til. Derfor ville den bil ikke skulle køre tilbage til Tyskland. Og dermed ville spares meget. Ellers ville bilen evt. skulle køre tilbage sendt aften hvis den ikke kørte til Norge og dermed kunne den opsamle pickups fra de forskellige ruter.

Det ville være nemmere hvis alt dette kunne tegnes og fortælles men det er lidt svært herinde, så derfor kan vi blive ved med at snakke forbi hinanden.

Det skal siges at der bestemt ikke er nogen overtidsbetalinger med i min plan og kan heller ikke se hvorfor der skulle være. En stor kassevogn ville desuden kunne klare det hele. Vi behøver bestemt ikke komme over 3500 kg.

Dæk og fælge er nogle af de ting vi vil komme ti lat sende flest ud af, og derfor vil vi faktisk kunne forsvare kun at køre fx 10 sæt ud på hver rute, ud af de 4-5 ruter. Det ville koste næsten 400 kr hos post dk, at få dem til at køre dem ud. Derfor ville det kunne betale sig for os selv at køre dem ud, men kunne vi kombinere det med andre pakker, ville det bestemt ikke gøre det dårligere, men snarer billigere for os at levere pakkerne.

Mvh

Kim Sand Sørensen

 

 

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg muligvis ikke set al korrespondancen på denne snak, men har I overvejet alle de udgifter der ligger ved siden af selve det at afskrive på bilen/bilerne, timeløn til chauffører og diesel?

Ansvar/kasko forsikinger?
Erhversansvar?
Evt anden løsøreforsikringer/erhverv?
Pensionsordning?
Skader/mekaniker?
Yderligere driftsomk?
Løn til disponent? (eller vil I selv gøre dette samtidig med at I driver Jeres firmaer?)

Hvem skal iøvrigt tage over med minuts varsel, i tilfælde af sygdom (chaufføren ringer og melder sig syg om morgenen),ferie, kurser, fyringer og ligende?
Hvem skal tage over fra disponenten i tilfælde af sygdom, ferie o.s.v.?
 
Disse varer skal bringes ud til JERES kunder - ønsker I virkelig at gå på kompromis med rettidig levering og dermed miste en kunde for altid + masser af negativ omtale fra de kunder, som ikke fik deres varer til tiden?

Selvfølgelig misser post dk og DF og ligende distributionsfirmaer af og til, men hvad angår priserne, så tror jeg I skal gå noget grundigere til værks med lommeregnerne, inden I tror I har regnet den ud.

Blot lidt velment input

Mvh





Side 2 ud af 4 (35 indlæg)