Til Flemming og kim
Først Flemming
Hvor har du købt den iveco lastbil?
En lastbil (bil over 3500 kg total) må ikke køre mere end 8 timer om dagen - altså Chauføren må ikke køre mere
Men det har jo så den klare fordel at du spare overtidsbetalingerne
med mindre du sender to chauføre med bilen - men jeg har en klar fornemmelse af (Uden at regne på det) at det ikke bliver billigere på den måde
Men ellers lyder din distripotions plan ganske god
Selv om jeg tror at det er bedre at sende den stor lastil til
Fredricia
Århus
og Ålborg
Og fordele pakkerne der - dog skal der være en stor bil i fredericia der kan køre til fyn med alle pakker til fyn sjæland og bornholm
den skal så fordele pakkerne på fyn og levere pakkerne over på en bil der køre til sjæland hvor den levere pakkerne
Og aflevere pakkerne til bornholm til en vognmand der køre faste ture til øen
de øvrige pakker til små øerne bør nok stadigvæk sendes med post DK
jeg ved godt at ideen ikke er god - men en lastbil er ca 3,5 timer om at køre fra flensborg til ålborg (90 km/t)
Det er faktisk 7 timer - og hvad hvis der er kø ved vejle fjord bare ud eller hjem?
og der skal også læsses om?
Og til kim
Noget helt andet er prisen pr pakke
30 pakker pr landsdel ved 5 landsdele er godt nok 150 pakker om dagen
Og når de koster 50 kr stykket bliver det 7,500 - Er den inklusiv moms? det håber jeg da ikke
Men for 7.500 kr om dagen kan man ikke køre Danmark rundt på nogen måde
Lad os sige at jeg tager 300 kr i timen + moms for 1 mand og en 3500 kg bil - når det er venne/kolega
rabat (og billigere KAN det ikke gøres)
Men lad os sige at jeg skal have mine 300 kr i timen så skal jeg levere 6 pakker i timen (en pakke hver 10´ende minnut)
Men Hvis jeg når at levere de 6 pakker i timen vil det tage 25 timer i døgnet
Hvilket alt i alt siger mig at det lyder som en rigtig dårlig ide
Men det er nu en skør udregning