Fragtføreransvar - CRM - hvad gør I når der under transporten opstår skader på godset? Vil I være selvforsikret? Idag kan evt transportskader (hvis håndteret korrekt) kunne tørres helt eller delvist af i leverandøren (post dk og DF er tidligere nævnt + andre), i fremtiden skal I selv stå for dette - og skaderne vil opstå: en pakke bliver tabt, hård opbremsning, glemsom chauffør på en såkaldt dårlig dag o.s.v. o.s.v Mvh |
Men jeg er nødt til lige at smide den her i hovedet på dig velment for din egen skyld. Jeg har arbejdet med mange projekter nu, og en person som bare remser problemstillinger op fra start kan jeg simpelthen ikke bruge i mine projekter fordi sådan en person kan virke utroligt demotiverende for alle andre i projektet og derved tit være skyld i at et projekt ikke bliver til noget. Ikke fordi denne netop er påduttet dig Appel, men det er generelt for de fleste danskere at de KUN ser problemer, problemer, problemer og ikke løsninger, løsninger, løsninger. Det er klart man ikke kan få noget til at fungere hvis man kun ser problemer og ikke løsninger. Jeg vil næste våge at påstå at ALT kan lade sig gøre, men ser man sig blind på og går man op i forskellige problemer fra starten, så kan intet lykkes og så strander sådanne projekter som regel.
Det er da helt sikkert komplekst at lave sådan et firma som dette, men inden man regner det hele igennem, uden blot at se på udgifterne, ja så kan man ikke sige at det ikke kan lade sig gøre. Du får fx en masse andet ud af det, personlig kontakt med kunderne, i form af en chauffør, reklame på sdien af bilen som kan brande ens firma/produkter, samt andre fordele som ikke kan måles i kroner øre.
Det sidste indlæg fra Appel gjorde da også mig modløs da jeg lige læste den igennem, selvom jeg har haft de ting i tankerne, så ligger der bare sådan en negativog demotiverende tone i sådan en email. altså der kunne ligeså godt stå "DET KAN IKKE LADE SIG GØRE". Nu har jeg heldigvis arbejdet så meget på det, og har arbejdet med fragt i flere år, så jeg VED at det kan lade sig gøre, især når jeg ved hvordan tingene kan optimeres meget bedre når vi laver det fra start, i forhold til andre fragtfirmaer.
Vi får fx systemer hvor alt bliver registeret, der bliver automatisk udregnet en rute, der vil være registrering af afleverede pakker uden brug af stregkode, men ved brug af computer i bilen, og mange andre snilde ting. Ting som ikke nødvendigvis koster en bondegård, men som kunne gøre tingene MEGET nemmere for chaufføren.
Snak om leveringer i timen osv, vil være alt for uoverskueligt at komme ind på her. Og vi kommer ikke videre så jeg syntes vi skal lukke tråden for jeg tror ikke vi kommer videre hvis ikke der kommer flere gode forslag til hvordan vi kunne gøre det nemmere for os selv.
Mvh
Kim Sand Sørensen