Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Koncept udvikling af billigt fragtfirma for webshops!

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige en extra ting at overveje (og der er sikkert endnu flere uopdagede overvejelser at gøre sig m.h.t. dette projekt).

Fragtføreransvar - CRM - hvad gør I når der under transporten opstår skader på godset? Vil I være selvforsikret?

Idag kan evt transportskader (hvis håndteret korrekt) kunne tørres helt eller delvist af i leverandøren (post dk og DF er tidligere nævnt + andre), i fremtiden skal I selv stå for dette - og skaderne vil opstå: en pakke bliver tabt, hård opbremsning, glemsom chauffør på en såkaldt dårlig dag o.s.v. o.s.v

Mvh




Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja de er regnet med mere eller mindre.

Men jeg er nødt til lige at smide den her i hovedet på dig velment for din egen skyld. Jeg har arbejdet med mange projekter nu, og en person som bare remser problemstillinger op fra start kan jeg simpelthen ikke bruge i mine projekter fordi sådan en person kan virke utroligt demotiverende for alle andre i projektet og derved tit være skyld i at et projekt ikke bliver til noget. Ikke fordi denne netop er påduttet dig Appel, men det er generelt for de fleste danskere at de KUN ser problemer, problemer, problemer og ikke løsninger, løsninger, løsninger. Det er klart man ikke kan få noget til at fungere hvis man kun ser problemer og ikke løsninger. Jeg vil næste våge at påstå at ALT kan lade sig gøre, men ser man sig blind på og går man op i forskellige problemer fra starten, så kan intet lykkes og så strander sådanne projekter som regel.


Det er da helt sikkert komplekst at lave sådan et firma som dette, men inden man regner det hele igennem, uden blot at se på udgifterne, ja så kan man ikke sige at det ikke kan lade sig gøre. Du får fx en masse andet ud af det, personlig kontakt med kunderne, i form af en chauffør, reklame på sdien af bilen som kan brande ens firma/produkter, samt andre fordele som ikke kan måles i kroner øre.

Det sidste indlæg fra Appel gjorde da også mig modløs da jeg lige læste den igennem, selvom jeg har haft de ting i tankerne, så ligger der bare sådan en negativog demotiverende tone i sådan en email. altså der kunne ligeså godt stå "DET KAN IKKE LADE SIG GØRE". Nu har jeg heldigvis arbejdet så meget på det, og har arbejdet med fragt i flere år, så jeg VED at det kan lade sig gøre, især når jeg ved hvordan tingene kan optimeres meget bedre når vi laver det fra start, i forhold til andre fragtfirmaer.

Vi får fx systemer hvor alt bliver registeret, der bliver automatisk udregnet en rute, der vil være registrering af afleverede pakker uden brug af stregkode, men ved brug af computer i bilen, og mange andre snilde ting. Ting som ikke nødvendigvis koster en bondegård, men som kunne gøre tingene MEGET nemmere for chaufføren.

Snak om leveringer i timen osv, vil være alt for uoverskueligt at komme ind på her. Og vi kommer ikke videre så jeg syntes vi skal lukke tråden for jeg tror ikke vi kommer videre hvis ikke der kommer flere gode forslag til hvordan vi kunne gøre det nemmere for os selv.

Mvh

Kim Sand Sørensen

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim - jeg beklager hvis det har taget modet fra dig - det var bestemt ikke hensigten og jeg tror nu heller ikke du er helt så modløs :-)

Du har ret - alt kan lade sig gøre hvis man arbejder for sagen og jeg påpegede kun evt udfordringer i projektet, fordi jeg  har den opfattelse af korrespondancen herinde på Amino, at det ikke kun behøver at være rosenrødt det hele - jeg beklager hvis dette blev misforstået og det var/er kun i en god og velment ånd.

Bedste hilsner herfra

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim,

 

Hvis du kommer videre med det eller får et godt tilbud på fragt fra flensborg området til Danmark er jeg interesseret i at høre fra dig. Vi kan bidrage med 20-50 pakker om dagen fordelt over hele danmark. lige nu bruger vi postdanmark nede fra flensborg.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
En lastbil (bil over 3500 kg total) må ikke køre mere end 8 timer om dagen - altså Chauføren må ikke køre mere

Lastbilen må køre 24 timer i døgnet - det er der ingen der siger noget til. Chaufføren i en bil over 3500 kg må køre i 9 timer om dagen - dog max 4½ tie i træk. Pauserne kan dog opdele i 3 x 15 minutter.

2 gange om ugen (mandag 01.00 til søndag 24.00) må den daglige køretid sættes op til 10 timer.

I to på hinanden følgende uger, må køretiden ikke overstige 90 timer.

Så har man lange ture, der ikke køres inden for en almindelig køretid er det bare et spørgsmål om at have to chauffører på bilen - f.eks. en der kører Aalborg til Flensburg tidligt om morgen, læsser i Flensburg og returnerer til Aaalborg, hvor chauffør 2 står på bilen og deler ud i Nordjylland.

Det er desværre en udbredt misforståelse hos chauffører, at det er ''deres'' bil og ingen andre må køre i den.

(PS: Jeg siger ikke, at du sagde det )

 

@kim

Til en pris på DKK 400 pr. levering i Danmark og med 50 leveringer om dagen kan jeg ikke forstå, du ikke kan finde en pris der kan matche det. Der er andre end Post Danmark der vil køre til private og man må jo formode, at du også får varer ind i virksomheden, som transportfirmaet kan køre og dermed se på din forretning som en totalløsning.

 

Jeg har desuden to gange været med at bygge et landsdækkende distributionscenter op. I det sidste firma startede vi med 12 leveringer den første dag og havde 2½ år senere over 26.000 månedlige leveringer. Det var sjovt, men også ekstremt hårdt arbejde. Dit udgangspunkt er selvfølgelig lidt flere leveringer, men vi lagde altså ud det første år med 1 million i underskud, for det koster rigtig mange penge, hvis man vil dække hele landet hver dag. Ham der bor på Thy forventer og har krav på samme service, som ham der bor i Århus. Dette uagtet, at man skal køre 80 km for at komme af med den ene pakke.

 

Men har du lysten og modet skal du selvfølgelig gøre det.

Fordelen ved at starte op nu er, at transportbranchen for en gang skyld har lidt medvind på cykelstien og er begyndt at få en mere rimelig betaling for arbejdet.

 

Et andet koncept du kunne arbejde videre med var en service til danske ejere af internetbutikker. De har varerne stående ved dig (i tyskland) og kan dermed sælge med en lavere moms, men bestilt i en butik med danske tekster og dansk betalingssystem..

Det vil måske kræve, at det danske firma opretter et datterselskab i Tyskland, men jeg har tidligere være med til at transportere varer til en postboksadresse i Tyskland, hvorefter varen blev kørt retur til levering i Danmark. Selv om det lyder alvorligt, var det for store danske firmaer som jeg er sikker på havde styr på den slags. Vi fik i alle tilfælde godkendt af vores organisation, at trafikken var uden risiko for os.

 

 

Med venlig hilsen

Flemming

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis i stadig mangler en løsning vil jeg da gerne prøve at arbejde på det, hvis det skulle have interesse, jeg syntes det er sjovt
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kalleanka

Vi var ved at indgå aftale med GLS omkring afhentning af vores pakker i Flensborg, så pludesligt igår, skrev de tilbage, at det ikke kunne lade sig gøre alligevel!? Og sælgeren mente derfor at vi skulle kontakte deres Tyske afdeling, men det ville betyde endnu en dags/24timers forsinkelse på leveringerne, så det holder ikke helt. Så pressede jeg ham lidt, og så ville de godt alligevel men så skulle de have 600 kr for at lave en daglig afhentning.

JEg har netop sendt nogle sæt fælge med dæk ud med GLS og da kunden modtog dem var de godt risede og pappet samt det wrap som var omkring, var skåret helt igennem til fælgkanten. så nu er jeg faktisk endnu mere interesseret i at finde en god metode til at distribuere selv til vores kunder. Det holder især ikke når jeg har givet imellem 400 og 700 kr for at få sendt et sæt fælge ud, og de så ser sådan ud når de ankommer! Men uanset hvor meget jeg skælder en chauffør eller en lagerhotel medarbejder ud hos GLS så er faktum jo at det er mange flere end dem der har fat i den enkelte pakke, og deri ligger problemet. Jeg så netop en "reklame plakat" hos GLS hvor der stod: en pakke går igennem 8 sæt hænder hos os! det er fandme da ikke fedt at vide, det giver bare endnu større usikkerhed omkring om pakken når uskadt frem, eller om den når frem overhovedet. Derfor med egen distribution, ville vi kunne spare mange steder, og selvom det i princippet ville være lidt dyrere at levere selv hvis ikke vi har nok pakker, så tror jeg i sidste ende på at det alligevel vil være en bedre løsning, da vi kan tage fat i den enkelte som ikke har behandlet en pakke ordentligt, og den enkelte kan sørge for at kunden desuden får en god service.

Jeg er meget presset i tiden, jeg ville elske at få lov at udvikle det her projekt, omend bare i min fritd, men faktum er at jeg ikke har noget fritid lige nu, og derfor ligger det stille ligenu. Men hvis du har en masse fritid så må du da gerne konceptudvikle på projektet, for jeg tror på at ideen er god, især når vi kan have super billige tyske medarbejdere hos os i Tyskland, og dermed kan spare på en af de største poster.

 

Hvis du begynder at kalkulere og udvikle på konceptet så må du meget gerne kigge på budgettering. ruteplanlægning, koncept, levering.

Evt. en udregning over et minimum antal pakker der skal leveres pr. dag og lignende. Det skal siges at jeg allerede nu har en portefølje af folk og firmaer som er klar på projektet og vil kunne spæde til med omkring 150 pakker om dagen. Dertil kommer at jeg har en fornemmelse af at der er rigtigt mange der er interesseret i dette koncept, i og med at de henvendelser jeg har fået er fra folk som jeg ikke har snakket med, og som umiddelbart er faldet over en tråd her på amino. Du må meget gerne prøve at planlægge hvordan selve distributionen ville skulle foregå, min ide er at have 2 biler som kører ud fra flensborg, en som kører ud med pakker direkte til sønderjylland, og en anden som kører op gennem jylland, hvor pakkerne pakkes om til de forskellige ruter, kunne være vestjylland, østjylland, fyn og sjælland(måske delt i 2) samt Nordjylland. Jeg har personligt erfaring med at de skulle kunne lade sig gøre at køre en landsdel som fx Nordjylland, på en dag, med 40-50 stop. Læg mærke til at der vil være mange gange hvor at 2 pakker afleveres samme sted, dette koster normalt næsten det samme pr. pakke hos postdk og GLS mens vi jo faktisk vil kunne halvere prisen på denne type levering.

Og er der muligheder i at levere om aftenen?
En tysk arbejder koster fra 55 kr i timen! halv pris ;-)!

Jeg har en ide om at vi sagtens kunne udsende 300 pakker om dagen, allerede fra start, endda udelukkende ved brug af danske firmaer som ligger ved den Tyske grænse, i det lange løb tror jeg på MANGE flere.

 

Jeg syntes det er et sindsygt spæn
Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim,

 

Surt med GLS. Jeg droppede dem også. Jeg har indtil videre postdanmark til at hente alle mine varer gratis i Handewitt (flensborg) hver dag, og det kører fint nok bortset fra at de er lidt dyre, så jeg leder konstant efter andre muligheder.

 

Hvis du har lyst kunne vi da lige stikke hovederne sammen en dag hernede over en flaske stor øl. Kunne være rart at have lidt kontakt m ed andre danske webshops i området, og vi kunne sikkert hjælpe hinanden med en del forskellige ting da vi begge er nystartede hernede.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kunne da være super at mødes en dag, nu sidder jeg som regel på kontor i Aalborg, så jeg er ikke så tit i Flensborg, men er da dernede en gang om ugen ca. Jeg har dog en mand ansat i Flensborg, men erfaring kan vi sagtens deles om, og måske slå os sammen på en måde med hensyn til distribution af pakker, jeg har fået mange henvendelser fra firmaer og folk som er interesseret i at sende med os, hvis vi selv begynder at køre ud, men der vil være et stykke til, jeg har både tidsmæssigt og kapital mæssigt ikke tid i øjeblikket til at starte en landsdækkende distributions service. Men derfor tror jeg jeg stadig på GLS som det bedste tilbud der er, når de i 2007 starter op med deres pakkeshops. Og kunne man samle en masse pakker fra forskellige firmaer omkring Flensborg, så tror jeg nu nok de vil overveje at afhente gratis, samt give os nogle gode priser på distributionen, der er GLS nu trods alt lettere at danse med end Post DK.

Tror nu ret meget på den idé med et distributions netværk, og kan ikke se hvorfor det ikke kunne lade sig gøre, måske mangler jeg at regne endnu mere på det ;-)


Tilmeldt 1. Mar 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu læst alt i Denne tråd... 

 Lad os starte med en varebil.. 

 dine tal er hel hen i vejret..  køre du 150000km om året..  fsk. en iveco..  Første gangs leasing ca 40 tusinde.. derefter max 3 år med det km. tal.. Service aftale ville ikke kunne betales med de km. pr. år.   ville afdrag på bilen være på ca. 4500 kr pr. mdr.  service ca 4000 kr pr. mdr. Da bilen skal til service min 4 gang pr. år.  Rest leasingen på bilen ville ligge på ca 30 tusinde efter 3 år.   men bilen ville Realistisk kun være 15 værd med 350 km på klokken..  så et underskud der på 15 tusinde.   alle priser er plus moms.. 

 Da i køre gods mod betaling skal i have forsikret bilen med gods mod betaling samt fragtføre.. Er i ny begyndere... min 40 tusinde kr pr. år  pr år.

 Så de priser du sætter op med drift holder ikke..  Regn med det koster ca 80 kr pr time at holde en bil med det km forbrug.. 

 Og ved hvad jeg snakker om da jeg selv har 11 biler på gaden dagligt i DK..  på 10 år..

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)