Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Word til PDF - hvordan får man interne links med?

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig...og nu var det også bare af ren nysgerrighed, men jeg havde forfatteren 'ved hånden' ;-)

Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden – lidt mere tricky - konverteringsmetode:

 

Fra Word: Save as Website

Fra Acrobat: Open HTML as PDF

 

Voila...alle dine interne links, index m.v. virker upåklageligt.

 

Desværre får du bl.a. en anden sideombrydning – men løsningen på dét, er en hel anden boldgade. ;-)

 

ruggero  ;-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Du bør seriøst overveje LaTeX som Christoffer også er inde på. Sig til, hvis du vil have nogle eksempler på ting lavet heri.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus, jeg er som sagt rigtig glad for MS Word, så det er slet ikke aktuelt for mig at skifte.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg, men fremadrettet kunne det jo være en mulighed for dig - blot et råd. Du vil spare utroligt meget tid på opsætning, især når vi snakker 1500 sider Smile.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ingen problemer med at håndtere hverken dette eller andre dokumenter i MS Word. Jeg havde et ønske om justere konverteringen til PDF - og det er løst.

Jeg er iværksætter og løser derfor kun problemer der faktisk eksisterer. Resten overlader jeg til akademikere og embedsmænd :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede egentlig, at det var en del af iværksætterånden at gøre tingene på den nemmeste og mest effektive måde. Tidsspilde burde da være en problemstilling, som også en iværksætter kunne få øje på. Smile

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætteri handler om at iværksætte og skabe resultater. Det her er min 2. bog - begge lavet i Word (+ hundredevis af artikler og lange rapporter). Nogle folk vælger at hygge sig med, at lege med software - vi andre skriver bøger og udgiver dem :)

At påstå at jeg kunne spare tid ved at ændre en enkelt brik i mine samlede arbejdsgange og setup, når du slet ikke kender detaljerne, kan jeg kun smile lidt ad. Det har du naturligvis ingen mulighed for at vide.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 343
Fra  SECUBI ApS Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest: LaTeX er ikke software, men et sprog.

Der er en grund til, at rigtig mange anerkendte bøger er skrevet i LaTeX, og jeg tror næppe, at det er pga. hyggen. Jeg falder aldrig for argumentet "plejer", men hvad du gør, er selvfølgelig op til dig. Nu har du i hvert fald fået rådet, selvom du tydeligvis har forkastet det ved første øjekast. Hvis du en dag får mod på at se, hvad LaTeX egentlig kan, hjælper jeg dig gerne med at konvertere fra Word.

Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Thomsen:

Først og fremmest: LaTeX er ikke software, men et sprog.

Der er en grund til, at rigtig mange anerkendte bøger er skrevet i LaTeX, og jeg tror næppe, at det er pga. hyggen. Jeg falder aldrig for argumentet "plejer", men hvad du gør, er selvfølgelig op til dig. Nu har du i hvert fald fået rådet, selvom du tydeligvis har forkastet det ved første øjekast. Hvis du en dag får mod på at se, hvad LaTeX egentlig kan, hjælper jeg dig gerne med at konvertere fra Word.

Det er fint at være entusiastisk omkring LaTeX, der imidlertid ville introducere enorme mængder af spildtid og en hel række begrænsninger. Mikkel ville skulle glemme alt han har lært i MS Word og lære en helt ny arbejdsmetode, der bl.a. indebærer at han ikke kan placere et billede dét sted på siden han ønsker. Det er svært at liste alle ulemperne, men det er mange. Jeg vil påstå at der ikke er grund til at anvende LaTeX med mindre man skal skrive en masse matematiske formler (a lá på hver side), selv en tabel er "kompliceret" at lave i LaTeX hvilket kan sammenlignes mellem at håndkode en html-tabel og så Words WYSIWYG metode.

LaTeX har måske traditionelt set pænere ud på print end Word, men det er vist et spørgsmål om defaultindstillingerne.

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)