Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uærlige kunder

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tænker lidt på at starte en web-shop og i den forbindelse vil jeg gerne vide, hvad I web-shop-ejere, gør for at undgå uærlige kunder. Jeg tænker i den forbindelse på kunder, som påstår at de ikke har modtaget varerne - er det et problem eller findes der slet ikke den slags kunder ?



Man kan selvfølgelig vælge at sende pr. efterkrav, men det gør det jo både dyrere og mere besværligt.



 



Lone



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lone

Du kan jo skrive i betalingsbetingelserne, at du udelukkende sender varen pr. efterkrav, og at dette er obligatorisk. Der er selvfølgelig en risiko for, at du mister nogle kunder. Personligt har jeg det sådan, at jeg ser det som noget positivt, at man kan bestille en vare pr. efterkrav...

 

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan selvfølgelig vælge at sende pr. efterkrav, men det gør det jo både dyrere og mere besværligt.

 

I dag er betaling med (Dan)kort efter min opfattelse goft sagt den eneste brugbare betalingsform, når der handles med fysiske varer til private. De andre løsninger er administrativt bøvlede og stiller ofte enten handlende eller kunde i en sårbar position.

Og ja, der findes desværre nogle uærlige kunder "derude". Det er klogt altid at forsøge at chekke navn og adresse med telefonbogen/folkeregistret eller bekræfte større ordrer telefonisk før man sender noget afsted.

Der vil altid være tvister med kunder, hvor du har ret, men hvor det er nemmere for dig at sluge kamelen alligevel. Du må således påregne, at der vil være nogle tab - indregn dem i dit budget først som sidst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der noget sårbart ved at sende pr. efterkrav?

 

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/2/2006 7:30:21 PM
Forfatter:Lady_Godiva
Jeg tænker lidt på at starte en web-shop og i den forbindelse vil jeg gerne vide, hvad I web-shop-ejere, gør for at undgå uærlige kunder. Jeg tænker i den forbindelse på kunder, som påstår at de ikke har modtaget varerne - er det et problem eller findes der slet ikke den slags kunder ?

Man kan selvfølgelig vælge at sende pr. efterkrav, men det gør det jo både dyrere og mere besværligt.

Alle pakker kan spores og skal afleveres til modtageren, der kvitterer herfor. Hvis pakker forsvinder ved Post Danmark, så skal kunden udfylde en tro og love-erklæring, og så erstatter Post Danmark din indkøbspris (den skal du dokumentere), medmindre du har sendt pakken med en specifik værdi (det er en tillægsydelse, der koster noget ekstra).

Dato: 8/2/2006 7:48:03 PM
Forfatter: Kim Kold Kleener
Er der noget sårbart ved at sende pr. efterkrav?

Man kan let komme ud for, at kunden ikke henter pakken, og så skal man selv betale fragten (afhænger dog lidt af hvordan, man vælger af fakturere det). Det betyder, at det også er den mest effektive måder at lave falske bestillinger, da det let bliver dyrt med for mange uafhentede pakker.
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi oplever det ikke som et stort problem, men de findes. Du skal bare tænke på, at modsat fysiske butikker har du ingen butikstyveri, og helt undgå svind er næsten en umulighed.

Det er jo ikke århundredets svindelnummer, da der jo ikke er nogen, der kunne finde på at gøre det mere end een gang i hver butik, så det problem skal i hvert fald ikke afskrække dig fra at starte en webshop.

Held og lykke med projektet


Tilmeldt 16. Jul 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 8/2/2006 8:15:57 PM Forfatter: Molvins Vi oplever det ikke som et stort problem, men de findes. Du skal bare tænke på, at modsat fysiske butikker har du ingen butikstyveri, og helt undgå svind er næsten en umulighed.

Det er jo ikke århundredets svindelnummer, da der jo ikke er nogen, der kunne finde på at gøre det mere end een gang i hver butik, så det problem skal i hvert fald ikke afskrække dig fra at starte en webshop.

Held og lykke med projektet



 

 

Jeg er helt enig i ovenstående. Og ellers har du jo muligheden for at sende det hele med pakkepost - som beskrevet i et tidligere indlæg så kan den spores og post danmark erstatter pakken, hvis den bliver væk. Det kan du jo så vælge helt eller delvist at lade dine kunder betale for via fragt i forbindelse med køb.....

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Vi har valgt at fjerne muligheden for efterkrav. Alt for meget administraton/håndtering og alt for mange uafhentede pakker. Og vi kan overhovedet ikke se det på salget. Nogle få ringer og spørger hvad de så skal gøre og så giver vi dem et par muligheder.

Mit liv er for kort til efterkrav. Brug betalingskort så er du sikker.

 

Vi har for øvrigt ikke haft en eneste der har påstået at de ikke har fået deres varer.

 

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har endnu ikke oplevet uærlige købere. Hvis der går for lang tid fra de har betalt med kreditkort til man trækker pengene, kan det ske at de har glemt købet og beder PBS om et chargeback fordi de ikke kan kendes ved betalingen (ikke i ond tro). Kan du vise PBS en ordre med deres adresse på m.m. løses dette dog hurtigt.

 

Mht. til forsendelser til USA har jeg oplevet at pakken ikke var kommet frem efter 4 uger, men dukkede op på 6-ugen. Dette er et af de værst eproblemer, fordi du ikke godt kan sende en ny vare (så har du pludselig to udestående). En efterlysning og evt. erstatning gennem postdanmark tager en krig og det er ikke sikkert kunden er begejstret for at vente mens efterlysningen behandles.

 

Mit råd: Send som pakkepost, glem det med efterkrav, og tag vores ord for at langt størsteparten er ærlige købere. Var det et reelt problem ville jeg lægge sætte prisen lidt op for alle kunder for at dække mig ind.

 

Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
post danmark erstatter op til 3.000 resten skal du selv være forsikret mod..

 

Sælger du en bærbar til 15.000 skal du så have en transportforsikring der kan dække resten af beløbet...

 

Postdanmark betaler så heller ikke med det samme der går lang tid før de vil erkende pakken er væk.

 

lad bare folk vælge dankort eller efterkrav 90& vælger dankort og begge veje får du jo pengen MEN der hvor den ligger er at alle der køber online har 14 dages returret... og kan altid sende varene tilbage også selv om emballagen er brudt. og så skal de have deres penge tilbage.. så er det vigtigt du kan levere varen tilbage til din leverandør.

 

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)