Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uærlige kunder

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Med pakkepost er det som nævnt et par gange allerede bevisligt at
kunder har modtaget varen. Problemet kan dog være, at kunden siger at
der mangler noget fra kassen.
Jeg oplevede engang, at der i en kasse manglede nogle ram (blandt mange andre bestilte varer.)
Da
jeg ringede til forretningen fik jeg af vide at de lige ville undersøge
det og ringe tilbage. ½ time efter ringede de og sagde at nu havde de
checket overvågningen af pakkebordet og kunne se af der var sket en
fejl. Genialt, både fordi de derved 100 % kunne tro mig i denne sag, og
hvis folk prøver at snyde dem så kan bevise at de rent faktisk har
pakket det bestilte.

En løsning kan derfor være et webcam over dit pakkebord som du sætter
til at optage mens du pakker. Webcams kan fåes for ikk ret mange
penge...


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lone

 

Jeg har også en webshop, men har (heldigvis) aldrig oplevet uærlige kunder, som påstår ikke at have modtaget pakker fra mig. Jeg har dog oplevet kunder, som har forsøgt at bestille mange varer, og som har valgt at betale via bankoverførsel, hvor pengene aldrig er kommet. Det er der flere andre tråde omkring herinde, men det er jo lidt en anden snak...

Jeg ville råde dig til at stille nogle regler op, for hvordan du håndterer dine ordre. En kunne jo være, at du vælger at alle ordre på f.eks. 100 kr eller derunder, sendes som alm. brevpost, for at mindske omkostningerne.. Og skulle det så ske i et enkelt tilfælde, at kunden påstår ikke at have modtaget varen, så send en ny.. Alle andre ordre på mere end 100 kr, kunne så sendes med pakkepost..

 

Drop efterkravet, -det er mit bedste råd.. Det virker lidt forældet og jeg ville ihvertfald ikke bruge det i min butik.

Håber at du kunne bruge det til noget og held og lykke med projektet

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra København
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad være med at tænke negativt om dine kunder. Dine kunder er mennesker, der går på arbejde for derefter velvilligt at give dig smør på brødet også. De er dine allerbedste venner.

 

Selvfølgelig skal man ikke være naiv, men hvis du er ''bange'' for dine kunder risikerer du, at det skinner igennem i din service. Mistillid er sjældent en god salgsvare.

Tilmeldt 5. Jul 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg haft få tilfælde, hvor kunden siger i første omgang at pakken ikke er modtaget. Jeg plejer så derefter lige at tjekke efter via postdanmarks side. I mine tilfælde er pakken blevet udleveret, og efter kunde så lige har spurgt rundt i familien, så er pakken fundet, fordi et familie medlem har haft taget i mod pakken, også lige glemt, at fortælle det videre :D



Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er altid uærlige kunder.... Og lige meget hvor meget man sikre sig vil der altid være folk, der kan finde smutveje...:-(

 

Min personlige erfaring er, at det ikke kan betale sig at mistænkelig gøre folk, så hellere give en ekstra service, så de bliver glade og kommer igen. Samtidig med, at de fortæller deres bekendte om den gode service de har fået...

 

Så kan man evt. holde et kartotek over folk, der har fået udsendt igen, så de ikke kan gøre det igen....

 

Sender man som pakke gennem postDanmark kan man desuden følge pakken og få erstattet et tab på en forsvunden pakke....

 

Rune Jensen/billigvoks.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)