kunder har modtaget varen. Problemet kan dog være, at kunden siger at der mangler noget fra kassen. Jeg oplevede engang, at der i en kasse manglede nogle ram (blandt mange andre bestilte varer.) Da jeg ringede til forretningen fik jeg af vide at de lige ville undersøge det og ringe tilbage. ½ time efter ringede de og sagde at nu havde de checket overvågningen af pakkebordet og kunne se af der var sket en fejl. Genialt, både fordi de derved 100 % kunne tro mig i denne sag, og hvis folk prøver at snyde dem så kan bevise at de rent faktisk har pakket det bestilte. En løsning kan derfor være et webcam over dit pakkebord som du sætter til at optage mens du pakker. Webcams kan fåes for ikk ret mange penge... |
Hej Lone
Jeg har også en webshop, men har (heldigvis) aldrig oplevet uærlige kunder, som påstår ikke at have modtaget pakker fra mig. Jeg har dog oplevet kunder, som har forsøgt at bestille mange varer, og som har valgt at betale via bankoverførsel, hvor pengene aldrig er kommet. Det er der flere andre tråde omkring herinde, men det er jo lidt en anden snak...
Jeg ville råde dig til at stille nogle regler op, for hvordan du håndterer dine ordre. En kunne jo være, at du vælger at alle ordre på f.eks. 100 kr eller derunder, sendes som alm. brevpost, for at mindske omkostningerne.. Og skulle det så ske i et enkelt tilfælde, at kunden påstår ikke at have modtaget varen, så send en ny.. Alle andre ordre på mere end 100 kr, kunne så sendes med pakkepost..
Drop efterkravet, -det er mit bedste råd.. Det virker lidt forældet og jeg ville ihvertfald ikke bruge det i min butik.
Håber at du kunne bruge det til noget og held og lykke med projektet