Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftale indgået med virksomhed under konkurs

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 136
Fra  Snabelfant.dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer',

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Vi har indgået en aftale med en virksomhed, som nu viser sig at være under konkurs. Det var den også på det tidspunkt hvor aftalen blev indgået.

Forneden på ordreseddelen som vi har underskrevet står et CVR-nummer, og slår man det op i CVR-registeret står der "under konkurs".

Er det overhovedet tilladt for en sådan virksomhed at indgå aftaler med nye kunder?

På forhånd tak for hjælpen.

Tina

Overtøj til børn i alderen 1-10 år

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bet - Tina Snabelfant:
Er det overhovedet tilladt for en sådan virksomhed at indgå aftaler med nye kunder?

Jeg mener godt at kurator må indgå en aftale på vegne af bordet. Sikkert er det at de oprindelige ejere ikke må.

Fra Næstved
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 136
Fra  Snabelfant.dk Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klovn,

Tak for dit svar. Det var den oprindelige ejer vi sad til bords med, og der var ingen kurator indblandet.

Mvh
Tina

Overtøj til børn i alderen 1-10 år

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 136
Fra  Snabelfant.dk Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, mange tak for hjælpen!

Mvh
Tina

Overtøj til børn i alderen 1-10 år

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bet - Tina Snabelfant:

Hej Aminoer',

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Vi har indgået en aftale med en virksomhed, som nu viser sig at være under konkurs. Det var den også på det tidspunkt hvor aftalen blev indgået.

En virksomhed under konkurs må godt indgå retshandler. Det er helt normalt og nødvendigt for at afvikle virksomheden.

Men den tidligere ledelse er ikke tegningsberettigede i forhold til konkursboet. Konkursboet tegnes af kurator.

Hvis den tidligere ledelse alligevel indgår retshandler for virksomheden, er de ikke bindende for konkursboet, men de vil være bindende for virksomheden, hvis den overlever konkursen.

Til gengæld kan du hente hjælp i Aftalelovens §25 til at få dine penge:

"Den, der optræder som fuldmægtig for en anden, indestår for, at han har fornøden fuldmagt. Oplyser han ikke, at han havde sådan, eller at hans retshandel er godkendt af den opgivne fuldmagtsgiver eller af andre grunde er bindende for denne, skal han erstatte den skade, tredjemand lider ved, at retshandelen ikke kan gøres gældende mod den opgivne fuldmagtsgiver."

 Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningselskab s.m.b.a.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Må jeg spørge hvem det er?

Mange hilsener Helle :·)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)