Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jubii - søgemaskineoptimering, kan det betale sig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
Er lige blevet ringet op af en sælger fra Jubii, der tilbød en pris for at komme op ad listen når der søges på bestemte ord i Jubii. Er der nogle af jer, der har erfaring med det og kan I evt. anbefale det?

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
imo nej

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
nej det kan det ikke, brug dine penge på Google Adwords i stedet.

 

/askhoej

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig, - jeg har købt en af Jubii´s søgeordspakker, men det er forbavsende lidt trafik, jeg får fra Jubii.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville ikke afvise det så hurtigt, der kan sagtens være fornuft i det og du kan da undersøge og beregne om det ser ud til at kunne betale sig.

 

Først skal du jo vide hvad du køber. Du bør bede sælgeren oplyse dig hvilken placering du køber, altså hvor højt på listen du kommer og du skal ligge blandt de 5 første hvis det skal have mening. Dernæst bør sælgeren kunne oplyse dig noget statestik på hvor mange brugere de har om måneden der søger på de specifikke ord.

 

Når du ved hvad du køber, skal du undersøge om du har behov for det. Med det mener jeg om de søgeord der tilbydes har relevans for dig. Det nytter ikke at købe meget populære søgeord, der giver en masse trafik hvis du ikke kan konverterer denne trafik til salg. Folk der søger på Britney Spears er f.eks. ikke særligt parate til at købe rengøringsartikler, hvorfor dette søgeord nok ville give en masse trafik men intet salg.

 

Hvis de søgeord der tilbydes har relevans for dig og ser ud til at give fornuftig trafik, så skal du klargøre dit web site til den trafik. Overvej hvad hver enkel bruger der finder dit site i jubii søger efter og lav så noget indhold der passer til dette. Sørg for at de søgeord du køber (hvis det er muligt) linket direkte ind til der hvor deter relevant. Hvis du f.eks. køber søgeordt sæbe, så bør linket gå ind til den side hvor du beskriver hvilke sæber der kan købes hos dig og ikke til din forside der jo bare handler generelt om rengøringsmidler (som eksempel) Forbered dit site til at give brugerne de de søger efter.

 

Så skal du til at gætte lidt. hvad koster søgeordene sat op imod hvor meget du forventer at tjene på disse ord. Nu er det jo svært at gætte, især om fremtiden, så hvis det ser ud som om det godt kunne blive en fornuftig deal, så prøv i et halvt år og følg så med i din statestik, så du ved hvor mange af dinne jubii besøgende der ender med salg.. Nogle gange er man nødt til at tage en chance, men gør det på et velovervejet grundlag

Tilmeldt 19. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej ATM Engros

Jeg ville ikke bruge penge på Jubii. Jeg var lige inde at kikke på min statestik, og den viser, at de besøgende kommer fra google eller msn. Med henblik på google adwords, så får jeg noget trafik den vej fra, da jeg annoncerer der.

 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Google er klart den annoncering der giver meste trafik på vores side. ca 10% eller henved 200 daglige besøgende.

 

Jubii var hotte engang i slut 90erne, men google har overtaget. Personligt anvender jeg kun google og eniro når jeg søger!?

 

Mvh

Tommy Duus

DASK

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil helt klart fraråde det, da pengene kan give lang bedre afkast på andre kanaler.
De ord du vælger ved jubii bliver vist ja, men der er ingen garanti for du får flere besøg af dengrund, modsat fx Google adwords som er no-cure-no-pay. Det har jo selvfølgelig bare den ulempe at en god kampagne kan koste kassen i kliks - men at det ikke garanterer mersalg på din side. (den evige problemstilling med konvertering)

Laver du en god organisk søgemaskineoptimering, dukker du alligevel op i Jubiis supersøger reultater.

Vi har dog enkelte af vores kunder hvor vi har anbefalet det, da man af deres statistik kunne se at der var mange der kom fra jubii (vi har selv kun 5-10 om måneden), og derfor var Jubii en oplagt mulighed for kunderne, udelukkende fordi at man kunne se en eksisterende trafik derfra.

Er der iøvrigt nogen der har set en statistik over brugsmønstre på jubii? Altså hvor stor en del af deres trafik der ligger på søgning, og hvor stor en del der ligger på resten af deres services? (måske viceværten har en ide om dette?)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-08-2006 14:57:19
Forfatter: netMedia.dk
Vil helt klart fraråde det, da pengene kan give
Er der iøvrigt nogen der har set en statistik over brugsmønstre på jubii? Altså hvor stor en del af deres trafik der ligger på søgning, og hvor stor en del der ligger på resten af deres services?


Jeg har,. hen over årene, set statestik fra jubii, når jeg har rådgivet virksomheder, ikke fordelt på hvad der er søgninger og hvad der er andet, men decideret søgeordsstatestik.

Jubii kan sagtens være interessant for det rigtige siget i det rigtige segment. Ligesom andre søgemaskiner kan være det.

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,
Tak for jeres svar. Men hvis I mener Google Adwords er bedre, er der så nogle der kan fortælle hvor meget det koster og hvor trafikken vil stige ca.? Lige pt. starter jeg med rengøringsartikler, som jeg ikke tidligere har forhandlet og mine daglige besøgstal er relativt lave, 3-5 daglige besøg. Hvor meget tror I det vil hjælpe mht. besøgstal?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)