Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende vilje til at skabe et dynamisk iværsætter miljø

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel, jeg tror at de fleste liberale er enige med dig i, at hjælp til hinanden er en god ting. Man foretrækker blot selv at uddele hjælpen i stedet for at staten styrer det.

Som du helt sikkert har set det i din kontakt med USA, så er der tale om et land, som er noget der minder om verdensmestre i velgørenhed (frivillig). Jeg kunne godt finde på at gætte på, at der er en ret direkte sammenhæng mellem menneskers lyst til velgørenhed og bevidstheden om at de lever i et land, hvor de bør gøre det fordi der faktisk er brug for det.

Jeg er ikke tilhænger af USAs model for velfærd. De gør ikke nok for de allersvageste. Men det er skønt at se derovre, at de har et system, som gør, at både indvandrere, som taler sproget dårligt og mennesker med diverse fysiske og mentale udfordringer faktisk kan finde en arbejdsgiver, som kan og vil betale deres løn, så de kan have den stolthed at forsørge sig selv.

Et veludbygget statsligt velfærdssystem har tilsyneladende den effekt, at den pinlige sandhed om en hel del mennesker (selvsagt ikke alle!) kommer frem i lyset: At man ikke hjælper sine gamle familiemedlemmer, hvis man ikke behøver det, at man ikke bidrager det, man kan til velgørenhed, hvis man kan sige at man har betalt nok over skatten, og at man selv om man som ufaglært har et fedt hus, en fed bil og en sund familie, føler trang til at sige slemme ting om de nye i landet i stedet for at respektere og hjælpe dem.
Måske er dette på sin plads, for det er jo på sin vis virkeligheden, eller måske skyldes disse uhensigtsmæssige ting, at systemet grundlæggende ikke spiller godt sammen med vores natur som mennesker.

Hvis man kan læse noget galde i dette indlæg, beklager jeg, men jeg har desværre ikke meget til overs for den måde, som nogle mennesker forvalter deres tryghed, velfærd og velstand på. Det er som, det får det værste frem i nogle mennesker, at de ikke selv har bekymringer og ansvar for overlevelse og familien.

I Danmark, synes jeg desuden, at det står skidt til med hjælpen til de svageste også. Man burde sparre nogle af børnepengene til de rige familier og bruge dem på at give de handicappede og sindslidende en meget mere værdig tilværelse.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-08-2006 00:43:27 Forfatter:Sonni B Hansen
 

Jeg har gang på gang oplevet at der folk som er havnet i vores sociale system, som reelt står med brugbare ideer og motivation til at komme videre med deres liv, bliver bremset af en små kommunistisk tankegang som stadigvæk hersker i lille danmark.


Det kan da ikke gøre den store forskel økonomisk om folk får en bistandshjælp og  bliver sat ud i et eller andet beskæftigelsesprojekt eller om folk modtager den samme ydelse og så får muligheden for at etablerer sig som selvstændig,med mulighed for at blive selvforsørgende samt en udsigt til at kunne skabe flere arbejdspladser.

 


 

Hej Sonni

 

Jeg er af den holdning, at jeg tror, at de seriøse iværksættere er villige til at satse på en lav indtægt i et stykke tid. Problemet med alt den støtte er, at alt for mange, der ikke er seriøse vil gå igang også. Derfor synes jeg, at systemet er okay, som det er nu.

 

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Bistandshjælp under firmaopstart lyder også konkurrenceforvridende i mine ører.

Langt bedre ville det være, at tilbyde brugbare kurser, rådgivning, måske tilskud til revisor/advokat første år osv.

 

Og så burde Amino være oprettet af erhvers og selskabstyrelsen eller anden offentlig instans...eller på den anden side...så var det nok ikke blevet samme succes, men havde tilgengæld kostet skatteyderne 100.000 kr. for website og en million til markedsføringskampagner :-)

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer



 



Jeg personligt, glæder mig til den af statsrevisorerne anbefalede gennemgang af plusser og minusser ved diverse statsstøttede iværksætterordninger. Kun på den måde kan det dokumenteres at alle os der ikke har fået en krone i støtte, at vi rent faktisk ikke har været fulde af fup.



Det virker som en rød klud for undertegnede, når diverse statsstøttede iværksætterordninger fortsat ikke er istand til at hæve antallet af innovative iværksættere væsentligt i Danmark.



Bistandshjælp til iværksættere kan næppe anbefales, der kan ikke laves ret meget kompetent udvikling for 6-8.000 kr/månedligt i traditionelle virksomheder - her skal der anderledes store beløb til rådighed.



På baggrund af de i 1995 eksisterende elendige økonomiske låneforhold for innovative iværksættere, valgte vi i opfinderkonsortiet PL Brake, at arbejde efter et af os udviklet unikt koncept, der bl.a. fordrede en meget lille likvid egenkapital - og istedet var baseret på en stor mængde folk med den rette knowhow.



Det betød at vi for under -1- million kr og ca 150.000 arbejdstimer var istand til at udvikle en prototype, der som den eneste i verden kunne finde landminer lavet helt af plastik - en prototype der iøvrigt blev anbefalet færdigudviklet af Forsvaret, DTU, FN og Danish Demining Group. Denne prototype er her i 2006 fortsat den eneste på verdensplan der kan finde landminer lavet helt af plastik!



P.g.a vores særegne samarbejdsform har vi desværre endnu ikke været istand til at rejse de fornødne ca 55 millioner kr til færdigudviklingen, uagtet US Army ønsker at bruge den.



Måske der skulle lægges mere vægt på at få ændret betonkotymerne hos de statsstøttede iværksætterordninger der virkelig har den fornødne økonomiske pondus til at sætte et sådant projekt og andre gode projekter igang.



 



Med venlig hilsen



Lars C






Side 2 ud af 2 (14 indlæg)