Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hun er flyttet, bedt om seperation, hun arver alt fra død mand,

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er.

 

Nu er jeg, eller mig og min familie kommet i en mærkelig situation, det drejer sig om min onkel og hans kone(tidligere kone). men okay  det startede cirka for en 20 dages tid siden, da beder min tante om at blive skilt, det accepter min onkel jo, så hun indsender separations parpirerne og får svar tilbage at de har modtaget dem og ikke mere end det, og hun flyttede her til den 1 maj, men så sker det værste tænkelige min onkel på 51 år dør, også er det jo så vi er i tvilv nu, er det hans tidligere koner der aver fordi der ikke er kommet rigtigt svar på det med separationen men dog på de har modtaget det, eller det min onkels far der arver og altså min morfar? håber i tilgiver stavefejl.

jeg ville gøre opmærksom på tråden har været der en gang her er bare lidt tilføjelse til emnet,

da de var gift havde de hver deres økonomi dvs. bankbog og lignede  og alt var delt op i to,

da hun flyttede blev alt delt og de var enigede om det hele, de boede hver for sig på deres egen adresse, da han døde.

de sidste min onkel så til hans kone(tidligere kone) var at han aldrig ville se hende i hans hus,

de kan jo ikke være rigtigt at hun skal arve det hele? så ville det sige vis de havde været hurtigere med papirerne inde på statsforvaltingen, havde det været anderledes.

på forhånd tak for hjælpen.

 

Mvh Frederik

Fra Østjylland
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det springend punkt er om papirerne er underskrevet af begge parter.

Er de det, så er de bindende, er de ikke eksisterer der ingen separation.

 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

de har  begge skrevet under på seperationsparpirerne, og fået tilbagemeldning på det er modtaget,

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars Valsted:
Det springend punkt er om papirerne er underskrevet af begge parter.

Ikke enig. Indsendelse af separations papir er en anmodning (ansøgning) om separation. Forinden godkendelse kan Statsforvaltningen vælge at indkalde til møde. Det afgørende er således om Statsforvaltningen har godkendt anmodningen på dødstidspunktet eller ej.

Det er mig iøvrigt uforståligt at du rejser spørgsmålet igen. Det letteste vil under alle omstændigheder være at bede en advokat om hjælp og herunder forhører sig om hvad sagens status er i Statsforvaltningen.

En tilbagemelding på at papirerne er modtaget er ikke et svar, men alene et princip efter forvaltningsloven om at det offentlige skal kvittere (kvitteringsskrivelse)  for modtagne skrivelser og normalt angive hvor lang tid sagsbehandlingen kan forventes at tage.

Fra Østjylland
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Klovn:

Lars Valsted:
Det springend punkt er om papirerne er underskrevet af begge parter.

Ikke enig. Indsendelse af separations papir er en anmodning (ansøgning) om separation. Forinden godkendelse kan Statsforvaltningen vælge at indkalde til møde. Det afgørende er således om Statsforvaltningen har godkendt anmodningen på dødstidspunktet eller ej.

Ja, det har du sgu ret i - undskyld.

Men, det er faktisk uklart, om Statsforvaltningen kan nægte at udstede en Separationsbevilling, også selv om det ikke er muligt at afholde en vilkårsforhandling.

Så jeg er enig, søg advokat. Dette er potentielt et juridisk minefelt.

 

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

jamen jeg mener jo bare de har begge indviet i de ville skilles, og de har begge skrevet under på det, de er flyttet hver for sig, og delt de havde og de har ingenting med hinanden og gøre, kan i ikke se sammenhængen`?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

fritte112:
jamen jeg mener jo bare de har begge indviet i de ville skilles, og de har begge skrevet under på det, de er flyttet hver for sig, og delt de havde og de har ingenting med hinanden og gøre, kan i ikke se sammenhængen`?


Jo... VI kan se sammenhængen! Kan du?Huh?

At blive skilt eller sepereret er altså ikke bare lige noget som 2 mennersker sætter sig ned og gør over spisebordet. Der er nogle regler som skal overholdes, herunder at Statsforvaltningen skal godkende seperatioen. Du kan sige, at det er bad luck at manden dør inden papirerne er gået i orden og seperationen er bevilget.

Få en advokat på og få fundet ud af hvor langt sagsbehandlingen var nået i Statsforvaltningen.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,2 stjerner givet af 5 person

Hej Frederik,

Jeg forstår ganske enkelt ikke hensigten med det her?

Hvorfor skulle hans tidligere koner arve? Det gør de jo ikke automatisk, men kun hvis han har skrevet testamente, hvilket jeg forstår at han ikke har?

For mig ligner det endnu en bitter og latterlig strid om nogle penge/arv, fordi nogle er griske. Fakta er, at de knap nok nåede at blive separeret, han dør og nu er der slåskamp om arven.

Det kan godt være at tanten er en bitch, men hun har trods alt levet sammen med ham i et antal år og de var gift (dog nu separeret). Hvem ved, om det var ham, der var en tyran og hun ikke kunne leve med ham? Der kan være så mange ting imellem to mennesker, som andre ikke ved et klap om, og jeg synes ærligt talt ikke, at nogen bør blande sig i de affærer. Lige nu kan vi kun høre sagen fra een part - nemlig trediepart, som ikke er særligt troværdig. Jeg siger ikke, at du er utroværdig, men du ved virkelig ikke hvad der er foregået forinden. Så er der tanten tilbage, men hun har jo også bare sin version. Vi får aldrig sandheden at vide.

Jeg synes, at du skulle smide våbnene for hvad gavner det? Hvad kæmper du egentligt for? Det har du ikke fortalt - og det ville klæde tråden her. Er du potentiel arving eller er din mor eller en anden part, som står dig nær?

Hvis din tante ikke var rejst for 14 dage siden, havde vi så haft lige så meget ståhej omkring hendes arveret eller hvad?

Der er så mange spørgsmål og stort set ingen svar, så jeg synes at det er rimeligt unfair dette her.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 4 person

Flemming,

Problemet er her, at hvis der er opnået separation fra Statsforvaltningen så frafalder arveretten. Problemet er her, at Statsforvaltningen nåede at modtage seperationspapirerne, men tilsyneladende ikke nåede at få dem godkendt, hvorfor de på tidspunktet for dødsfaldet ikke var formelt separeret.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Helt enig, Henrik!

Så må man lade tingene gå sin gang og acceptere det udkomme, der måtte blive - uanset om nogen måtte føle sig forfordelt eller svigtet. De har delt deres liv og det kom til en ende - men at trediepart begynder at interferere, virker på mig en kende usmageligt.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)