Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man bankkonto i USA ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil åbne en erhvervskonto i en amerikansk bank, er der nogen her, som kender den rigtige fremgangsmåde ? Kontakter man banken direkte eller får man sin bank i Danmark til at hjælpe sig, og kan nogen anbefale en god amerikansk bank til både privat og erhverv, og som ikke er ved at gå bankerot ??!

Tak på forhånd, Pernille

 

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du ikke bare.

Det kræver at du er registreret virksomhed i USA, eller at du er bosiddende i USA med lovligt green card.

Det er MULIGT at du kan leje dig ind i en anden virksomhed, men jeg advarer dig, det er en føderal forbrydelse og FBI og IRS er ikke sjove at danse med. Plus du får indrejseforbud.

Jeg kan tjekke yderligere med min kusine som er bosiddende og har virksomhed derovre.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for indlæg, men jeg har faktisk oprettet een - skulle lave en minimum deposit på 50000$ - men ellers intet problem ;-)

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tage derover og åbne en bankkonto, også indsætte et minimum beløb ind såsom 5000 afhængig af bank og hvilke gebyr du vil betale. 

Har dog hørt at man også kan gøre det igennem E-trader, men er ikke sikker, der findes mange mærkelige firmaer der tilbyder det ene og det andet, så par på med dem (ikke at e-trader er en del af dem)

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved 5000 mener jeg kroner, men ren nok nærmere med 1500 dollars, der ved jeg eksempelvis at citibank har en gebyrfri konto

Mvh.

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Så nemt var det nu ikke - skulle stille med indskud på 50.000 $ - min bank i Danmark skulle sige ok for mig, og min familie i USA det samme - så 1500 $ kan man ikke slippe med ;.)

Mvh Pernille 

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, ved ikke hvilken bank, og om reglerne har ændret sig

Men jeg åbnede en bank konto i citibank fra en dag til  en anden,  med 200 $, uden gebyr de første 6 måneder og herefter skulle man så minimum sætte 1500 $ ind og så var den gebyr fri. Dette krævede dog, at man var i USA, kunne ikke gøre det fra et land udenfor USA igennem en anden bank e.l.

Mvh.

Kim

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Jeg tror nu at der er andre muligheder

1) Nordea, DNB, SEB og Handelsbanken som også er i Danmark har kontorer her i New York - jeg ville tage fat i dem og høre om de kunne hjælpe. Hvis du evt. tilbyder at flytte noget i Danmark over til dem - så tror jeg, at du ville kunne få noget ud af det.

2) I den amerikanske stat Delaware kan man købe selskaber "off the shelf", i nogle tilfæde er det også muligt at få en bankkonto med der. Så ville det ikke være dit danske selskab, som havde den amerikanske bankkonto, men det amerikanske selskab. Fordelen ville så også være, at dit evt. salg i USA ville skulle behandles af dit amerikanske selskab - hvilket nok, med den rette revisor, kunne udløse en lavere skat.

Jeg bor her ovre - du er velkommen til at kontake mig, hvis du skal have hjælp med at få en sådan konto - jeg kender nogle forskellige mennesker i bankerne her ovre.

 

Mvh.

 

Jacob Koch

www.cardcashmangement.com

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 04:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas på. For forbundsregeringen i USA kan fastfryse dine midler indefinit, hvis du ikke overholder alle regler. Det var derfor jeg skrev jeg mener du faktisk skal bo derovre. Jeg mener nemlig, en af reglerne er at du skal vise dig fysisk i banken et antal gange om året. OG så mener jeg også at du skal være virksomheds- eller personregistreret derovre, ellers kan IRS tage dine penge uden kendelse.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og tak for gode råd.

Som jeg skrev, åbnede jeg en konto uden problemer - skulle lave et indskud på 50.000 (som jeg derefter frit kan hæve af) og min bank i DK skulle give et letter og credit, men ellers ingen krav om virksomhed eller person registrering. og IRS kan ikke fryse mit indestående - med mindre jeg laver noget ulovligt - så det må jeg hellere lade være med Wink

God sommer, mvh Pernille 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)