Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

facebook Annonceadministrator versus Google Adwords

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag Amino'er!

Jeg har eksperimenteret en del med at reklamere på Facebook de sidste måneder og er generelt meget positiv omkring mediet og konverteringsraterne.

Jeg kan imidlertid ikke forstå hvorfor der er forskel på antallet af klik, når man kigger på Facebook (Annoneceadministrator), og når man kigger på Google Analytics (dvs. hvor meget trafik der er kommet fra Facebook). Er der nogen der har en ide til hvorfor der er en forskel?

Det er kun ca. 70% af klikkene, der rent faktisk kan ses på Google Analytics, dvs. hver gang jeg betaler for 100 klik på Facebook, er det kun cirka de 70, der bliver registerede i Google Analytics. Jeg forestiller mig ikke at facebook snyder med tallene, men det ermeget tydeligt at tallene ikke stemmer overens. Er der nogen der har et godt bud på en forklaring?

På forhånd tak og fortsat god dag

Morten

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Google Analytics bruger javascript til at tracke dine besøgende, og det kunne sagtens tænkes at nogle af "klikkene" kommer fra brugere med en høj sikkerhed aktiveret i deres browser der blokere Google Analytics.

Du vil få mere korrekte statestikker ved at kigge på dine server logs gennem eksempelvis AWstats, men det er et script der skal køres direkte på serveren og er derfor noget din udbyder skal understøtte.

Ved det af erfaring at mange besøgende ikke bliver tracket af Google Analytics, f.eks. viser Google Analytics 1156 besøgende i går, mens AWstats viser 1469 besøgende, så du kan ikke altid regne med Google Analytics, da den regner med at den besøgende tillader dem at tracke dem, mens AWstats kun kigger på log filerne fra web serveren.

Mads Madsen

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Tusind tak for dit svar, det var lige det jeg havde brug for. Vi må lige overveje om vi skal kigge på AWstats, men om ikke andet, så ved vi hvorfor der er en forskel, og det er jo det vigtigste.

Igen tak for det, god dag!

Morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)