Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken spec til en "photoshop" pc

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil så ALDRIG anbefale Dell. Jeg har faktisk selv en Dimension 9200.

MEN man får langt bedre udstyr ved at få den bygget specielt til behovet.

Er desuden glad for at alle de andre artikler underbygger mit tilbud på specifikation. :-)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

nielco:
Husk, at hvis du vil benytte mere end 3,2GB ram (nogle vil nok påstå 4) skal du have et 64bit styresystem.
Ellers vil du få absolut ingenting ud af de ekstra ram, da 32bit Windows ikke kan bruge mere end 3.2GB.


Ja 32 bit windows kan ikke adressere mere end 4gb ram og grunden til at du lander på 3,2gb har noget at gøre med den hukommelse som ellers sidder i computeren i form af grafik kort osv. Og du kan godt udnytte de 4gb hvis du slår pae til.
http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension

 

Fra Fårvang
Tilmeldt 30. Jun 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

ppehrson:

Jeg vil så ALDRIG anbefale Dell. Jeg har faktisk selv en Dimension 9200.

MEN man får langt bedre udstyr ved at få den bygget specielt til behovet.

Er desuden glad for at alle de andre artikler underbygger mit tilbud på specifikation. :-)



Ja du kan nok godt få bedre udstyr hvis du køber og bygger selv, men min buisiness pc har 3 års onsite garanti næste arbejdsdag og det gør det hele værd for mig.

Så der er mere til en pc end bare hvor hurtig den er.

mvh
Daniel

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

monstermus:

Ja du kan nok godt få bedre udstyr hvis du køber og bygger selv, men min buisiness pc har 3 års onsite garanti næste arbejdsdag og det gør det hele værd for mig.

Så der er mere til en pc end bare hvor hurtig den er.


Ja, der er jeg helt enig.
Du vil måske kunne finde de enkelte komponenter til samling af en computer billigere end hos producenterne, som leverer millioner af færdigsamlede computere, som de efterfølgende kan tilbyde "next business day" hardwareservice på.
Så ..hvis du stoler nok på, at en specialbygget maskine kan blive serviceret lige så hurtig og lige så kvalificerer af forhandleren som af producenterne og deres serviceudbydere. Så er der vel ingen problemer i at vælge en specialbygget computer. Det er jo en afvejet risikovurdering.

Hastighed er ikke det eneste, som tæller. Driftssikkerhed og garantiforhold er også væsentlige faktorer. :)

Min private computer er et monster af en specialbygget maskine med nøje udvalgte komponenter, men mine arbejdscomputere er alle kraftige færdigsamlede maskiner med 3 års onsite next business day service. Jeg tør da ikke andet :)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alt det input. det var godt nok en del og meget brugbart.. tror jeg overvejer en fra Dell med support og Onsite service. Selvfølgelig hvis jeg støder på en der kan bygge en med en god garanti så og hardware til billigere penge så er jeg klar på det. :)

 

Mange tak for hjælpen, håber også andre blev klogere på det, det blev jeg helt sikkert. især det med 64bit og 4Gb ram. :P

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Senna:

Martin:

 Så snart du sidder med et par webdesigns hvor der er over 100 layers og man trækker lidt rundt i det. Så suger photoshop ram. Og da ram næsten ikke koster noget i dag vil jeg sige at 4GB er min. hvorimod 8GB vil være dejligt. 

Ja det er klart jo flere ram jo bedre. Men nu blev der skrevet til var på et hobby plan der skulle bruges. På det plan sidder man ikke med 100 layers !!! 10 maks

10 layers er jo næsten ikke engang nok til at lave en nogenlunde pæn knap :-) (overdrivelse fremmer forståelsen, men der skal da bruges 4 layers til f.eks. en knap) så det løber hurtigt op. tog lige og kiggende en random psd fil for et upcomming projekt og den forside bestod af 185 layers.  :-)

Men selvfølgelig hvis det bare er billed behandling trækker den nok ikke så meget.. Men har bare mistet flere timers arbejde en gang i mellem når man lige får fyldt rammene, så systemet fryser.. Ikke så sjovt og tegne det samme en gang til :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Per Jespersen:

Mange tak for alt det input. det var godt nok en del og meget brugbart.. tror jeg overvejer en fra Dell med support og Onsite service. Selvfølgelig hvis jeg støder på en der kan bygge en med en god garanti så og hardware til billigere penge så er jeg klar på det. :)

Mange tak for hjælpen, håber også andre blev klogere på det, det blev jeg helt sikkert. især det med 64bit og 4Gb ram. :P



Dell er udemærket.
Du bør dog til dit brug holde dig fra de mindre modeller, som er bedst egnet til "kontorbrug".
Og skal du arbejder med "en million layers" i Photoshop, vil de helt små maskiner - uanset producent - være lige så lidt egnet, som en lommeregner er til beregninger i avanceret atom fysik Wink

Under alle omstændigheder .. held og lykke med anskaffelsen :)

Får du brug for yderligere sparring, er du også velkommen til at kontakte mig.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

  Per, 

Photoshop kan køre på praktisk talt alle nye PC'ere. Og så længe det er til "hobby" og "Semipro" -brug, så kan du sagtens få rigtig meget glæde af f.eks. en Dell i en 4-5.000 kr. klassen.

Det eneste jeg umidlbart vil sige at du lige skal være opmærksom på er, at det bør være en AMD Athlon, Intel Pentium eller tilsvarende processor - ikke budget-versioner så som Intel Celron eller tilsvarende skrabede versioner. Du sparer selvfølgelig nogle penge, men du får også en ret sløv maskine, så det kan ikke anbefales. Hvor vidt du køber en maskine med Dual-core eller Quad-core processor må være op til din tegnebog af afgøre. Ud fra dit behov at dømme, så vil du ikke kunne mærke nogen betydelig forskel.

Endvidere bør du få computeren udstyret med 4GB ram. Mere end 4GB er overkill til dit behov og mindre er dumt at købe i og med at ramklodser ikke koster meget i dag.

Pøj pøj med købet Geeked.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

  ...og så fik jeg selvfølgelig en besked med teksten "hvad bruger du så selv ? Bruger i proffer Dell i MM ? og hvad kan du anbefale til proffer ?"

Jeg vil ikke gå ind og decideret anbefale noget. Hvis jeg først skriver PC herinde, så vil en horde af frådende Mac-tilhængere kaste mig til jorden... Wink

Men nej, vi bruger ikke Dell i MM. Og heller ikke Mac - længere. Vores sidste Mac afgik ved døden for nogle år tilbage, men den blev da flittigt brugt indtil da. I dag er det Windows og Unix baserede arbejdsstationer og servere vi bruger.

Jeg har lige taget et kig på hvad det egentlig er jeg i skrivende stund sidder ved:

Asus motherboard - men kan ikke lige gennemskue hvad det for en type
Pentium Quad Core - 2,67 MHz.
6 GB ram
1 stk. Nvidia Quadro FX580
1 stk. Nvidia gForce et eller andet 4800'er serie - kan ikke få andet ud end et langt nummer.
1 stk. systemdisk på 80 GB samt en striped scratch-disk (RAID 0) på 160GB.
Så det er ikke fordi der er det vilde diskeplads på maskinen, men det er heller ikke nødvendigt i og med at der næsten ikke ligger nogen filer lokalt. Alle arbejdsdokumenter ligger på vores SAN som maskinerne er forbundet til med gigabit netværk.

Som jeg har skrevet før, så bør det til en hver tid ikke være værktøjet som definerer ens kreativitet - Men det kan dog hæmme den, hvis det ikke fungerer ordentligt.

/Jesper

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:

  ...og så fik jeg selvfølgelig en besked med teksten "hvad bruger du så selv ? Bruger i proffer Dell i MM ? og hvad kan du anbefale til proffer ?"

Jeg vil ikke gå ind og decideret anbefale noget. Hvis jeg først skriver PC herinde, så vil en horde af frådende Mac-tilhængere kaste mig til jorden... Wink

Men nej, vi bruger ikke Dell i MM. Og heller ikke Mac - længere. Vores sidste Mac afgik ved døden for nogle år tilbage, men den blev da flittigt brugt indtil da. I dag er det Windows og Unix baserede arbejdsstationer og servere vi bruger.

Jeg har lige taget et kig på hvad det egentlig er jeg i skrivende stund sidder ved:

Asus motherboard - men kan ikke lige gennemskue hvad det for en type
Pentium Quad Core - 2,67 MHz.
6 GB ram
1 stk. Nvidia Quadro FX580
1 stk. Nvidia gForce et eller andet 4800'er serie - kan ikke få andet ud end et langt nummer.
1 stk. systemdisk på 80 GB samt en striped scratch-disk (RAID 0) på 160GB.
Så det er ikke fordi der er det vilde diskeplads på maskinen, men det er heller ikke nødvendigt i og med at der næsten ikke ligger nogen filer lokalt. Alle arbejdsdokumenter ligger på vores SAN som maskinerne er forbundet til med gigabit netværk.

Som jeg har skrevet før, så bør det til en hver tid ikke være værktøjet som definerer ens kreativitet - Men det kan dog hæmme den, hvis det ikke fungerer ordentligt.

/Jesper

Hej Jesper,
Du skrev i dit første indlæg i denne tråd, at man godt kan få en fornuftig grafiker-maskine til 4 - 5.000,-

Hvis du kan skaffe maskiner med din computers specs for max 5.000,- kan jeg nok skaffe dig kunder.
Med den mængde ram  installeret , antager jeg, at du også kører et 64bit styresystem.

Og du har ret. Det er ikke computerens kræfter, der gør brugeren kreativ.
Men igen, for ringe en konfiguration kan begrænse kreativiteten, fordi man skal sidde og vente og vente og vente.....



OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)