Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino - indkøbssamarbejde - Få store besparelser forbrugsartikler: papir, emballage, kontorartikler mm og nedsæt samtidig dine anskaffelses omkostninger

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg vil gerne tilbyde amino's brugere en lukrativ mulighed, der kan give store besparrelser på alle forbrugsvarer, heriblandt:

  • Emballage: (pakketape, papkasser, kassefyld, bobblekuverter mm)
  • Kontorartikler: (Kopipapir, aftørring, EDB-tilbehør, Tonere/patroner, rengøring, Kaffe/Catering mm,)
  • Kontormaskiner: (Frankeringssystemer, kasseapparater, fax, printer, multi, AV-produkter mm)
  • Trykopgaver: (Visitkort, brevpapir, reklameartikler m. logo, brochurer mm)
  • Møbler og Indretning: (alt i almindelige og designer møbler til reception, kontor, lager, foyer mm)
  • Beplantning: (Planter, Brugskunst, vanding, skadedyrsbekæmpelse mm)

 

Mit forslag er at lave en intern "Amino-Indkøbsforening", hvor vi i samlet flok kan tage store aftræk af forbrugsvarer og på denne måde opnå de gode priser på produkterne.

Det er ingen hemmelighed, at kan vi i fællesskab levere et træk på 100 Paller papir om året, bliver prisen noget sjovere end for den mindre selvstændige der handler ind i den lokale Bog & Ide når der skal hentes 1 kasse papir til fakturaer/følgesedler. 

Her bliver prisen bare den samme som ved stykprisen for de 10 Paller, også når du kun køber en enkelt pakke.

 

Hvorfor skal du være interesseret ?

 

  1. Vi kommer samlet set til at spare minimum 20-30% på alle omkostninger hvad angår de førnævnte forbrugsartikler.
  2. Vi får én indkøbsportal, hvor vi kan købe ALT hvad vi har af forbrugsvarer på disse områder, og skal derfor ikke bruge tid på at handle ind i fysiske butikker, eller søge priser/produkter på nettet hos flere leverandører. - På den måde opnår vi en væsentlig besparelse i tid og indkøb i dagligdagen. Alt sammen leveret direkte til døren - fra dag-dag.
  3. Vi får færre fakturaer der skal igennem systemet, hvilket betyder færre omkostninger til revisor eller tiden man selv bruger i sit regnskabssystem. Så kan du bruge tiden på det der skaber værdi for DIG og din virksomhed - nemlig omsætning.

 

Mine kompetencer for dette

Gennem de sidste par år har jeg haft fingrene i en del iværksætteri og haft fornøjelsen af at være involveret i flere forskellige brancher og projekter, lige fra import, distribution, detail, online markedsføring, webshop implementering, online medier og communities mm. Nogle med mere succes end andre. - Sådan er iværksætterlivet jo :) - men man lærer hurtigt hvor man skal lægge fokus, hvis man ønsker succes.

Her på Amino har jeg selv fundet stor hjælp og inspiration til egenudvikling og ny viden, hvilket har været helt fantastisk. og meget kan jeg takke mit netværk i Amino for.

Som selvstændig, og særligt ny på området er en af de vigtigste elementer at holde styr på udgifter og omkostninger og ofte kæmpe sig gennem et hav af fakturaer og leverandører, undersøge/sammenligne priser for at få det billigst muligt og lægge ordrer - Alt sammen noget der fjerner fokus fra det der er det sjove, nemlig at skabe omsætning og mersalg. Oftest finder man ud af at man må give vejl. udsalg-priser på mange basale varer fordi man af logiske årsager ikke kan trække et stort nok læs til at opnå favorable rabatter.

Det er her mit forslag kommer ind i billedet.

Jeg er konceptkonsulent hos Mogens Daarbak A/S (www.daarbak.dk) hvor jeg beskæftiger mig med koncern og rammeaftaler på indkøbsorganet i mellemstore-større virksomheder lige fra 10 ansatte til 1.000. Jeg vejleder og rådgiver på indkøbsorganet, organiserer og implementerer en indkøbsstruktur i samarbejde med deres virksomhed og Mogens Daarbak A/S, hvorved de opnår store besparrelser på anskaffelsesomkostninger, konkurrencedygtige priser, samt nedbringning af den tid de bruger på bestilling og faktura behandling. Alt sammen noget der er med til at effektivisere deres arbejdsdag og nedbringe omkostningerne.

Det er her jeg ser en mulighed for at forene Amino,s brugere i en virtuel indkøbsforening hvor vi i samlet flok, får et aftræk der kan måle sig med selv de største virksomheder i danmark, og dermed opnå samme priser - også selvom vi ikke rent fysisk handler ind i de mængder, hver især.

 

Som tidligere nævnt har jeg meget at takke Amino for, og jeg ser en mulighed for at give noget tilbage til mit netværk, og samtidig udvikle et eksiterende forretningsområde.


Praktiske og administrative forhold.

 

  • Hver virksomhed har sit eget login til www.daarbak.dk hvor der kan bestilles varer til de priser der opnåes ved den samlede aftaleindgåelse, beregnet ud fra det forventede samlede årsindkøb på de forskellige varegrupper.
  • Indkøbsforeningen skal IKKE at have et lager eller købe ind til medlemmerne. Alt sendes direkte fra Mogens Daarbak A/S's 16.000 m2 store centrallager i Nørresundby, Aalborg - og ud til den enkelte virksomhed.
  • Hver enkelt virksomhed faktureres fuldstændig normalt til egen virksomhed og CVR/SE nummer.

Hvad skal der til?

Jeg laver en liste over de virksomheder der er interesseret. Samt hver enkelt virksomheds forventede årsindkøb på de forskellige områder der er listet i starten. Jo flere vi er, jo bedre priser opnår vi. Efterfølgende kræver det naturligvis at vi opretholder den indkøbsvolumen der er forventet ved aftaleindgåelse og det er derfor vigtigt at vi er 100% ærlige overfor hinanden mht. hvad vi forventer at vore årlige indkøb ligger på.

 

Info om Mogens Daarbak A/S:

  • Web: www.daarbak.dk
  • 100% Danskejet, familie virksomhed.
  • Landsdækkende totalleverandør
  • 135 Ansatte - inklusiv lokale konsulenter.
  • 5 Afdelinger/butikker hvor der kan handles direkte, samt showrooms for møbler/inventar
  • ISO Certificeret kontorforsyning, (hvilket garanterer dig en leveringssikkerhed på 98,2%)
  • Medejer af OSD (Office Supplies Denmark)
  • Sponsor hos Aalborg DH, Brøndby IF, samt mange andre lokale sportsklubber, velgørende formål og truede dyrearter.

 


Ved spørgsmål eller ønske om mere materiale kan i kontakte mig på sda@daarbak.dk hvor jeg vil fremsende relevante Powerpoint præsentationer.

Eller kontakt undertegnede på tlf. 25507009

Jeg vil meget gerne høre hvor mange der kunne være interesseret i at indgå i dette indkøbssamarbejde?

 

 

 

 

Fra Flensburg
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej jeg synes det er en god ide, men!!!! - jeg synes der skal være mulighed for at man kan byde ind med andre produkter også, så forskellige shops, kan komme med nogle af deres egne varer, så man ligeledes kan sælge sine egne varer i en fælles butik...

Det kunne være man skulle lave en butik ala Amazon - hvor man kan byde ind med produkter ...

Ellers en god ide.

Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører hvad du siger, og det du taler om vil sikkert godt kunne bære. Men i dette tilfælde tror jeg muligvis du har misforstået min omfattende mail, jeg har muligvis ikke forklaret det udførligt nok. Den oprindelige idé er begrænset til de område, hvor jeg tør sætte en garanti på udbyttet. Og det kan jeg naturligvis udelukkende, da jeg har mandat til at fastsætte de enkelte produktpriser for virksomheden i en sådan indkøbsaftale.

Ved det du nævner begynder det at ligne en regulær indkøbsforening, og så snakker vi om et desideret udvalg af indkøbere der skal side og have løn for at forhandle indkøbsaftaler på plads, købe ind, samt adskillige leverandører.

Her ryger konceptet i samhandelsprospektet med én leverandør, én portal at bestille over, én faktura at betale, samtidig ville indkøbene aldrig opnå samme fordele, da de så ville være spredt over adskillige leverandører.

Hvor mon man har det bedste forhandlingsparameter for priser og betingelser på alle sine forbrugsvarer?

  • Der hvor 200 virksomheder sammenlagt lægger 2.000.000 om året hos samme leverandør, der dermed opnår større indkøbsvolumen og bedre indkøbspriser der kan effektueres videre til kunderne?
  • eller der hvor der lægges 100.000 på én leverandør fordi der er 20 andre leverandører ?

Dertil skal siges, at det jo ikke er en idé til et koncept. Det er indkøbsløsninger jeg sidder og laver hver eneste dag for de virksomheder og koncerner jeg har i min portfølje. 

Så løsningen ér der, og praktiseres hver dag - det jeg efterspørger, er om Amino's medlemmer har lyst til at gøre brug af denne løsning og dermed spare på omkostninger og udgifter. Hvis ja, så er jeg villig til at lave den.

Kort sagt, så er det jeg tilbyder jo en mulighed for at Hr Jensen, med hans Tøjkanin webshop, kan opnå samme Emballage priser som fx Wupti, Fleggaard  osv. En mulighed han ellers ikke ville kunne opnå. Dette vil give større succes kriterier, da alle hans praktiske udgifter er minimeret.

 Men som nævnt, det kræver naturligvis at der er nok der er interesseret, så vi kan komme op på en indkøbsmæssig volumen der kan understøtte dette.

Fra Flensburg
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

så er mit spørgsmål, så bare om et er billigst i Danmark eller om det måske er billige at lave det fra Flensburg(Tyskland)... med samme formål...

Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Her vil jeg igen læne mig op af mit indledende indlæg.

Hvis du skal købe hjem fra Tyskland, så snakker vi om meget store leveringer hver gang før det er økonomisk rentabelt i fragtpris perspektiv, med mindre du har kapitalet til at lave en distributions kanal der kan have lager i tyskland og stadig levere fra et dansk postnummer. (ta det fra en der har 3 års erfarring med indkøb i asien med både containere og luftfragt) - Samtidig vil dette også sætte krav til at man enten har et indkøbs hovedlager eller et udvalg af aflønnede indkøbere - hvilket igen refererer til en desideret indkøbsforening, som jeg nævnte før - eller også vil det betyde meget store porto priser pr virksomhed, dårligere leveringstid og betalingsbetingelser.

Det jeg taler om er jo mulighed for at du faktisk kan side på nettet og bestille varer for kun 600 kr og så få det leveret næste dag på din adresse uden fragtomkostninger og så samtidig betale en pris der er så lav, at du alene kun ville kunne opnå denne pris, hvis du handlede hos den leverandør for 500.000 om året. - Men pga der er 100 andre amino medlemmer med i samme pulje, så opnår man jo netop de priser, da det samlede indkøb så netop når derop.

Som jeg forstår på dig, så har jeg tilsyneladende givet dig indtrykket af at der er tale om at jeg foreslår at Amino brugere, invisterer i en indkøbskæde. Det er ikke det der er tilfældet. - Der er ingen investering. Det er udelukkende et spørgsmål om at sige.

"ja tak, jeg vil gerne have bedre priser og minimere mine omkostninger" og så sker følgende.

  1. man fremsender blot et ønske om at være med til min mail, samt sine  forventede udgifter på de førnævnte områder for 2009
  2. Når listen er lang nok og den samlede udgift fra alle virksomheder der har sagt ja, opnår en fornuftig indkøbsvolumen, så laves priserne.
  3. Når priserne er fastlagt på en debitorkonto i vores regnskabssystem, så får medlemmerne blot besked om at nu er alt klart, så nu kan de oprette et weblogin på daarbak.dk,  og give en melding om at de har oprettet en konto, hvorefter jeg kæder virksomheden sammen med den debitor konto hvor de særlige priser ligger. På den måde har ALLE parter samme fantastiske priser, men bliver faktureret og modtager vare på hver sin konto, adresse mm.

Der er også mulighed for at tage ind og se de 5 butikker, så man kan se hvilken virksomhed man handler med, eller hvis man blot vil ud og ose og købe direkte i butikken, igen får man også her til de priser der er i aftalen.

Men kig på www.daarbak.dk, så har du et indblik i hvem virksomheden er, så giver det måske mere mening.

 

 

 

 

Fra Flensburg
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen,

jeg kender godt Daarbak og har kun positivt at sige om dem, der fungere med dem, ingen tvivl - i mit tidligere virke handlede vi der gennem flere år, så jo det er en god forretning og kan kun give dem et plus fra min side...

Men da jeg er bosiddende i Flensburg, har jeg nogle muligheder for det samme som dig.. og så er mit spørgsmål, hvor er indkøbsprisen billigst i en tysk butik ala Daarbak eller hos Daarbak og der er jeg usikker om hvem der er billigst..

Men helt sikkert en god ide...

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Billigst, skal jo ikke ses i varens kostpris, men i varens kostpris+omkostninger, heriblandt anskaffelsesomkostninger.

Her er en lille liste over de skjulte omkostninger man "glemmer" der faktisk er i forbindelse med at købe forbrugsvarer:

  • Man søger efter varen - Hvis man vil have den billigst så sammenligner man priser ved forskellige forhandlere (tid er også en omkostning - og hvis der er noget man ikke har som selvstændig, så er det tid. Her kan man jo så udregne hvor meget tid man bruger på dette og hvad det svarer til i timeløns minutter)
  • ordreafgivelse
  • Telefonisk afstemning
  • modtagelse af varer
  • Påplads lægning
  • Eventuel returnering
  • Håndtering af faktura evt udgift med revisor, eller den tid man bruger på selv at fakturere.

Snakker vi momsmæssigt og importmoms mæssigt, så er der jo ingen tvivl om at Tyskland har bedre momsforhold for virksomheder der importerer. Hvilket naturligvis udelukkende kan faktureres videre til kunderne. Det er klart.

Indkøbspriserne hos distributører og fabrikker er jo ikke anderledes for en tysk forhandler end for en dansk, så her er volume afgørende.

Og så kunne jeg jo være en sympatisk patriot og spørge om ikke vi skulle tage os lidt sammen og skabe flere danske arbejdspladser og bedre dansk økonomi i stedet for at sende alle pengene ud af landet for at spare de par kroner, når vi handler ind. ;)

 

 

 

Fra Flensburg
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakker vi momsmæssigt og importmoms mæssigt, så er der jo ingen tvivl om at Tyskland har bedre momsforhold for virksomheder der importerer. Hvilket naturligvis udelukkende kan faktureres videre til kunderne. Det er klart.

Altså snakker vi moms, så er der jo ikke nogen fordel for det er jo nettoprisen vi taler om så, på momsen har det jo ikke nogen fordel, men jeg tror på indkøb af emballage mm. er prisen billigere i Tyskland.

Men om man er patriot, jeg tror nu nok det drejer sig mest om at man selv overlever - som naboen gør... så ligeder er jeg faktisk ligeglad med om jeg køber i Danmark eller Tyskland. Jeg vil selv have så mange penge i min pengepung som muligt til dårligere tider som pt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

TIL DEM DER ALLEREDE HAR KONTAKTET MIG PR MAIL:

Det er godt at se at interessen er der.

Men, jeg har desværre problemer med mailserveren på den computer, hvortil den først angivne mail adresse er opsat, og jeg kan lige nu ikke modtage mails på denne, så hvis det haster, kan jeg fanges på førnævnte mobil nummer, eller på mail sd@luxeus.dk, som er tilknyttet denne comp, hvor jeg også har materialet liggende.

Blot til information, så i ikke undrer jer over manglende respons på den anden mail. Jeg svarer selvfølgelig fra den, så snart det kører igen.

Rigtig god dag

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

SCANDIEURO:

Snakker vi momsmæssigt og importmoms mæssigt, så er der jo ingen tvivl om at Tyskland har bedre momsforhold for virksomheder der importerer. Hvilket naturligvis udelukkende kan faktureres videre til kunderne. Det er klart.

Altså snakker vi moms, så er der jo ikke nogen fordel for det er jo nettoprisen vi taler om så, på momsen har det jo ikke nogen fordel, men jeg tror på indkøb af emballage mm. er prisen billigere i Tyskland.

Men om man er patriot, jeg tror nu nok det drejer sig mest om at man selv overlever - som naboen gør... så ligeder er jeg faktisk ligeglad med om jeg køber i Danmark eller Tyskland. Jeg vil selv have så mange penge i min pengepung som muligt til dårligere tider som pt.

Vi kommer nok ikke meget videre med den faktuelle dialog, vil jeg mene Jesper, der er pro og cons på begge sider, faktummet er at den samlede ydelse der skal kunne tilbydes skal kunne ligestilles eller desideret opvejes på fakta, før der kan tales pris, vi kan jo heller ikke tale pris, hvis du taler Toyota på udseende og jeg taler Porche på ydelse - og den tendens har jeg lidt svært ved at vriste mig ud af i dialogen på trods af mine forsøg. På trods af at fødevarepriserne er billigere i tyskland, så handler 99% jo stadig i det lokale supermarked fordi det er let, bekvemt og hurtigt, så det er jo heller ikke altid kostprisen der er det afgørende.

Men rigtig hyggelig debat.

Men angående din holdning til at holde så mange penge i pengenpungen og gemme til dårlige tider, så har du faktisk lige beskrevet årsagen til hvorfor vi overhovedet er kommet IND i krisen. 

Medierne skreg GLOBAL KRISE!! -- Forbrugerne stoppede i frygt med at handle, butikkerne omsætter mindre, distributørerne sælger mindre til butikkerne, Logistikorganet leverer mindre, producenterne sætter produktionen ned for at udligne det faldende markedsbehov. Og værsågod = Global krise der har krævet massive fyringsrunder.  Så få du bare pengene op af lommerne igen, så vi kan få økonomien ud og rulle igen i erhvervslivet, hvilket er det afgørende for arbejdspladser og økonomi. ;)

 

 

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)