Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ure \ salg \ avance.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter at have gennemarbejdet forretningsplan samt budget for min "laptop butik" har jeg droppet ideen igen.

 

Men iværksætteren går jo aldrig død, så har kigget en del på at arbejde hen mod noget salg af mærkevare ure, primært på webshop.

 

Nu kommer de store spørgsmål så....

 

1. Er avancen også meget forskellig her?

 

2. Er det muligt at lave dag til dag bestilling hos leverendøren?

 

3. Hvem er pålidlige leverendøre i danmark?

 

Jeg har prøvet at søge en del, da jeg ved at der er nogle af jer som har med salg af ure og smykker at gøre - men har desværre ikke fundet noget.

 

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth

 

Hvorfor har du droppet laptop butikken?

 

Det er jo den mest solgte computertype i dag.

 

??

 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk også at undersøge om du overhoved kan få lov at forhandle den slags uge hvis du ikke er urmager. Hvis vi taler high end mærkevare, så findes allerede firmaet Vintage ure i københavn, der forhandler brugte (og vist også nye) mærkevare ure i den tunge ende, helst ure med en historie som f.eks. Omega Speedmaster der jo var på månen og den slags

 

se http://www.vintageure.dk/, der er nede lige i øjeblikket

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Simpelthen pga. alt for lav avance - der skal godt nok sparkes nogle computer afsted om dagen for at det kan løbe rundt.

 

Alternativet er parralel import, men det har jeg ikke lyst til at begive mig ud i mht. computer

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er også lidt min tanke mht. rettigheder, af samme grund søger jeg nogle som har lidt efterfaring inden for branchen.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Man kan i Danmark ikke sælge mærke ure på nettet, ved at får varen gennem de danske importører, da man skal have en almindelig forretning.

Desuden er de også vildt dårlige til at overholde leveringstider, og har næsten aldrig noget af det der går godt på lager, og så er vente tiden er op til 2 måneder. (de vil gerne have at man køber en masse på engang og ikke små køb), endvidere skal man også købe for 250.000 kr. første gang ved flere af mærke importørende. Så det er nok ikke lige det rigtige for dig. 

 

Hvis du ikke ønsker det skal være en netbutik, men alm butik, forventer folk også at når de køber et ur hos dig, kan du også lave det når det går i stykker, hvilket er lidt et problem da du ikke er urmager vel ?



Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth,
Du er jo ved at komme ind på mit teritorium.
Men der er 2 måder, som jeg kan se:
1. Lave en samarbejdsaftale med en lokal guldsmed. Dette gør jeg selv med www.jonsen.dk - hvor han har butikker i Birkerød og Hvidovre. Når der så går en bestilling klare han dem. Han har så i form af sin butik sit lager. Alt markedsføring, daglig vedligholdelse af siden osv. klare jeg. Men ellers hedder den største danske grossist Arberg, www.arberg.dk, de står for mærkerne Seiko, D&G, Lorus, Pulsar og et par flere vist. Men de er helt umulige, skal betale 2-3 månder forud for varene og mange andre spøjse forretningsgange.
2. Parellelimport. Køb urene et sted i østen, men kræver så du selv har lageret.

 

Advancen er ellers god - rigtig god, betydeligt bedre end bærbare.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Cygnet.

Så god er advancen på de skagen ure, både du og jeg sælger altså ikke, når moms og skagens ekspeditions gebyr er betalt. men på den anden side er det jo heller ikke nødvendigt, nu når vi begge spytter dem ud her på nettet. :-)

 

Men med ting købt fra østen er der kanon advance, selv har jeg nultollerence over for parallelimport.

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 380
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Cygnet, det var lige netop dig jeg håbede at høre fra :-)

 

Jeg har også overvejet løsningen med den lokale guldsmed, med hvordan skal avancen fordeles? (altså ikke et endeligt forslag, men fks. hvordan i gør)!

 

btw. du er jo faktisk på vej ud, har jeg ladet mig fortælle ;-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Så var det jo godt jeg meldte mig, men jeg har en fast procentsats jeg får af omsætning, hvad jeg får vil jeg ikke oplyse i offentlig forum.

Hvad mener du med jeg er på vej ud?

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)