Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start firma, men ikke myndig?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har udviklet en web applikation, som kan bruges til chatte, blogge osv.
Jeg ønsker nu og lancere det og evt. oprette et firma.
Jeg er under 18, så jeg er desværre ikke myndig. Nu vil jeg gerne høre om jeg kan det, med hensyn til lovgivningen?
Jeg ønsker ikke umeldbart at kræve penge fra brugerne, men hvis jeg skal søge om investorer skal jeg vel oprette et firma?

Mvh.

Jeppe

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Det er et emne som har været  oppe og vende rigtig mange gange her på Amino. Der er flere muligheder for at oprette firma som umyndig.

Som udgangspunkt må du ikke inden du fykder 18 år stifte gæld. Du kan drive virksomhed uden at skulle stå til regnskab for de penge som du selv har tjent fra dit fyldte 15 år. Ellers skal du have din forældre med sidelinien.

Søg lidt på emnet her på Amino. Det er som sagt et spørgsmål som har været oppe og vende flere gange inden for de sidste par måneder.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt drive virksomhed på egen hånd når du er 15-18 år. Dog skal din værge med Statsforvaltningens godkendelse godkende dette (jf. værgemålsloven §43 stk. 1).

Kan du ikke få denne godkendelse, kan du eventuelt få en værge til at oprette virksomheden for dig.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Okay, tak for svarende, hvordan gør jeg så? Gennem webreg.dk? Eller er der andre stedder jeg kan gøre det fra?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du registrerer din virksomhed med registreringsformularen på webreg.dk.

Inden det, skal du som sagt have din værge til at skrive et brev til Statsforvaltningen og få godkendelsen.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Som udgangspunkt må du ikke inden du fykder 18 år stifte gæld. Du kan drive virksomhed uden at skulle stå til regnskab for de penge som du selv har tjent fra dit fyldte 15 år. Ellers skal du have din forældre med sidelinien.

Ved godt det har været oppe mange gange, men vil det sige at faktisk ikke behøver at betale skat eller sak jeg betale skat som jeg gør ? (er 16)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvfølgelig betale skat og arbejdsmarkedsbidrag og alle de andre tillæg der er :)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Elias siger, Skatten slipper du ikke for.

Master Vind:
Du kan drive virksomhed uden at skulle stå til regnskab for de penge som du selv har tjent fra dit fyldte 15 år. Ellers skal du have din forældre med sidelinien.


Det var ment i forhold til dine forældre.

Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarende :P

Tror jeg er blevet lidt klogere (:

Findes der evt. en guide til:

"Inden det, skal du som sagt have din værge til at skrive et brev til Statsforvaltningen og få godkendelsen." ? Et sted jeg kan kigge?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare skrive et brev til Statsforvaltningen i dit område om, hvad det handler om. De skal bruge dit CPR-nummer og oplysninger om dine forældre.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)