Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor(er) søges til Brint projekt

Side 10 ud af 11 (102 indlæg)
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Men igen, et øget effektforbrug på generatoren (drevet af motoren) vil øge modstanden i generatoren, som igen vil kræve mere energi fra motoren. Dette er det eneste problem som jeg ser. 

Hvis elektrolysen til gengæld kan holdes på 250W, er det ikke et større  problem i mine øjne. Jeg synes det er en udemærket idé, da det er nemt. Det eneste man jo skal er at fyle lidt vand på også.

Og ja, der er et tab ved elektrolyse. Men hva pokker. En benzin motor har i forvejen kun en effektivitet under 40%.

En anden god idé ville være at bruge overskudsvarmen fra motoren til at danne energi til fx en elmotor. 

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er stort set rigtigt ;)

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig Smile

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

0 false 21 18 pkt 18 pkt 0 0 false false false

Det er et fint forsøg, og der er sikkert nogle gode intentioner bag det. Jeg fik lige nogle indtryk undervejs:

 

LaChrizz:

> Min sammenarbejdspartner og jeg har lavet en simpel celle der laver vand (H2O) om til en overvejende Brint form (HHO), og med denne celle har jeg fået min gamle Toyota til at køre fra 13.5 Km/L til nu at køre 20 Km/L...

 

HHO (aka. ’Brown’s gas) er en myte.  Søg på Google, der er tusindvis af artikler om det.

http://www.popularmechanics.com/automotive/how_to/4276846.html

 

LaChrizz skrev:

> Det er folk som dig der sørger for at ting som det her aldrig kommer frem i lyset! Lav dine egne tests før du udtaler dig! Det er billigt at bruge andres resultater, for du ved aldrig hvornår folk taler sandt!

 

I stedet for at blive pigesur, når du får lidt modstand, så prøv at tage det til dig. Du har lavet noget, som angiveligt virker, men du får samtidig at vide, at det fysisk set ikke kan lade sig gøre. Der er altså et minus et sted – det er et faktum – og du kan du nu reagere på.

 

Remydk skrev

> Han bruger strøm til at splitte vand molekylet. Her kommer så det du ikke ved!! Han forbrænder nu Hydrogen (brint)!! Herved får han mere energi ud af det.

 

Ikke rigtigt, nej. Det siger lidt sig selv. Smile

 

LaChrizz skrev:

>UDEN at have brugt penge på at lave min Brint!!!

 

Man udvinder ikke bare brint vha. ingenting.

 

LaChrizz skrev:

> Evighedsmaskine delen af det er sådan set bare et biprodukt, men jo klart, jo længere man graver sig ned i det, jo mere finder man ud af, og hvorfor skulle det ikke på et tdispunkt være muligt (nu snakker jeg ikke udelukkende om Brint, der er mange flere former for "gratis" energi man ville kunne kombinere for til sidst at stå med evighedsmaskinen)

 

Evighedsmaskiner findes ikke. http://da.wikipedia.org/wiki/Evighedsmaskine

 

--

 

Men jeg synes, det er fint, at du afprøver nogle nye ting. Du skal bare huske, at modstand er til for at gøre dig bedre og klogere - hvis du altså ved, hvordan du skal håndtere den Smile

 

Held og lykke med det.

All the best, Marcus Smile

 

 

Besøg Terry - en intelligent hundeservice, der bl.a. guider dig hen til det rigtige hundefoder.

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten enig i at HHO ikke findes.. Det du får fra elektrolysen er H2 og O2.. Men det gør det ikke dårligere i mit hoved. Tværtimod.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

sskuffen:

Forresten enig i at HHO ikke findes.. Det du får fra elektrolysen er H2 og O2.. Men det gør det ikke dårligere i mit hoved. Tværtimod.

Nu er HHO jo bare et navn de gav dette. Ud fra vand med H2O som man lavede et spil på til HHO.

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Modstand har jeg ikke noget imod, jeg har været selvstændig i 28 år, men få alle mulige ubruglige udtalerser fra personer der ikke ved hvad de snakker om det er spild af tid for dig og mig

jeg betragter Amino som noget seriøst så lad os komme tilbage på sporet

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at når du belaster generatoren for at fremstille din brint - ja, så skal du bruge mere benzin. Sammenlignet med en cykeltur svarer det til, at du bruger mere energi til at cykle op af en bakke end at køre ned af bakken - men vejen er den samme.

For at få et bedre mål for, om du rent faktisk kører længere på literen, skal du anvende det man kalder et kontrolvolumen. Som tidligere indlæg foreslår, skal du altså måle de energier som du tilfører og de energier som du får ud af processen. Derved kan du kvantificere evt. gevinster ved dit udstyr.

Bilproducenterne anvender teststande til sådanne forsøg og en sådan kan du leje i sverige - men det er ikke billigt.

Nå, men jeg må hellere lade være med at spilde mere af din tid - held og lykke med dine forsøg.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag slangen der går til benzintanken og før den ned i en ekstern beholder hvor der er præcis 1 liter benzin. Mål så km indtil du kører tør!

 

Fra Holbæk
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lidt nysgerrig på hvordan det går med projektet

Vil gerne høre noget på Niels@norspang.dk

Mvh Niels

Niels Norspang

www.lampecity.dk

Side 10 ud af 11 (102 indlæg)