Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil, leasing eller banklån

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står for at skulle skifte min privatbil ud.

Mit spørgsmål går på finansieringen af denne. Jeg bruger privatbilen når jeg kører på kundebesøg om aftenen og eller bliver den brugt i privat øjemed.

Hvad er det mest fordelagtige at foretage sig i denne situation, er der nogen af jer der har en erfaring I vil dele ud af.

Mvh / Martin

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke det så bedst kan betale sig at købe bilen, også trække kilometerpenge for at benytte den i firmaet.

Det var i hvertfald det der var bedste forretning for mig, da jeg snakkede med revisoren om det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange km kører du p.a.(erhverv/privat)?

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg må da sige at det var hurtig respons, det er jeg meget glad for og lidt imponeret...............

Jeg vil vurdere min kørsel i bilen pr. år til km 15.000 heraf en fordeling der siger 10.000 km privat og 5.000 i erhvervet.

Mvh / Martin

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Det kommer også an på, hvilken bil du har tænkt dig at skifte til. Især BMW og Mercedes har i øjeblikket gode tilbud på privatleasing.

Der er visse fordele ved at lease f.eks har du ingen renteudgifter (hvilket er en fordel i forhold til den nye skattereform) Og da du ikke kører ret meget kommer du ikke til at betale dyrt for "overkørte" km. Hvis du privatleaser kan du få kørselsgodtgørelse fra dit firma.

Du skal starte med at finde ud af, hvilken bil du vil have. Derefter kan du lave en ret præcis beregning af udgifter ved køb kontra udgifter ved leasing. Prøv at gå ind på denne side: http://www.penge.dk/cm/1.3604  Der kan du få hjælp til beregningen af lige netop din type bil.

Mvh Miriam

Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam

 

Tak for dit svar. Når jeg har truffet mit valg får du svar....måske du kan bruge det i din erfaringsbankl

 

VH / Martin

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)