Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skæremærker + 2-3 mm margin

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har i InDesign lavet en 4-siders brochurer i 19cm x 19cm PDF til tryk.

Nu beder trykkeren om skæremærker samt 2-3 mm margin.

 

Hvordan laves dette? Skal baggrunden forsætte i denne margin - lige som tryk af visitkort?

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian,

Ja du skal lade alt grafik der går til kant gå 3mm ud over dokumentets slut størrelse..

Hvis du er hurtig kan du sende dokumentet til mig så kan jeg hurtigt ordne det for dig...

Spørg endelig igen hvis du er i tvivl, det ville jo være en skam og stå med et slut resultat der ser sjusket ud!

Venlig Hilsen
Daniel Pedersen
Tlf: 60 226 441
dp@256c.dk
www.256c.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit hurtige svar. Jeg har sendt InDesign filen til dig.

 

På forhånd tak.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian,

jeg ved ikke om du allerede ved følgende i forvejen, men ellers kan det bare fungere som generel information til alle amino''er, der skal have lavet design til tryk fremover:

Når du skal have trykt en opgave, hvor trykket går til kanten af papiret, så fungerer det teknisk således at der trykkes på et ark, der er større end det endelige format. Dit design skal derfor også være større end det endelige format, og du skal være klar over at der ryger 3mm af din kant hele vejen rundt.

Grunden er simpelthen den, at selv meget dyre skæremaskiner skærer en lille smule ujævnt da papiret ikke nødvendigvis er lagt helt nøjagtigt i bunken eller (i sjældne tilfælde) hvor papiret er trukket forskudt ind i trykkermaskinen.

Hvis din opgave således er designet så trykfladen kun når til kanten af dit endelige format risikerer du hvide kanter på +/- 0,5 mm. Så det er en sikkerhed for dig selv. Skæremærkerne er til for at trykkeren kan se hvor du vil have skåret din opgave.

Håber, at dette var brugbart - i hvert fald for nogen :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hjælpen i begge.
Jeg fik en forklaring over mailen fra Daniel Pedersen, det var jo ikke så svært igen. Så den burde være i vinkel nu.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Når nu man så har sat dokumentet op til endelig størrelse og ladet baggrundsbillederne gå 3mm ud over kanten af dette - hvad skal man så sætte op af definitioner når man udskriver som pdf? (Bruger InDesign 2.0 og distiller 5.0)

Hilsen
Camilla



Hej Kristian,

jeg ved ikke om du allerede ved følgende i forvejen, men ellers kan det bare fungere som generel information til alle amino''er, der skal have lavet design til tryk fremover:

Når du skal have trykt en opgave, hvor trykket går til kanten af papiret, så fungerer det teknisk således at der trykkes på et ark, der er større end det endelige format. Dit design skal derfor også være større end det endelige format, og du skal være klar over at der ryger 3mm af din kant hele vejen rundt.

Grunden er simpelthen den, at selv meget dyre skæremaskiner skærer en lille smule ujævnt da papiret ikke nødvendigvis er lagt helt nøjagtigt i bunken eller (i sjældne tilfælde) hvor papiret er trukket forskudt ind i trykkermaskinen.

Hvis din opgave således er designet så trykfladen kun når til kanten af dit endelige format risikerer du hvide kanter på +/- 0,5 mm. Så det er en sikkerhed for dig selv. Skæremærkerne er til for at trykkeren kan se hvor du vil have skåret din opgave.

Håber, at dette var brugbart - i hvert fald for nogen :-)

Vh
Peter



Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hi!

Så sætter du bleed til de ønskede ekstra mm.

mvh. RENEGADE
KRAAB CLOTHING // STREETWEAR





Dato: 09-01-2007 11:45:08 Forfatter: Camilla J



Når nu man så har sat dokumentet op til endelig størrelse og ladet baggrundsbillederne gå 3mm ud over kanten af dette - hvad skal man så sætte op af definitioner når man udskriver som pdf? (Bruger InDesign 2.0 og distiller 5.0)

Hilsen
Camilla



Hej Kristian,

jeg ved ikke om du allerede ved følgende i forvejen, men ellers kan det bare fungere som generel information til alle amino''er, der skal have lavet design til tryk fremover:

Når du skal have trykt en opgave, hvor trykket går til kanten af papiret, så fungerer det teknisk således at der trykkes på et ark, der er større end det endelige format. Dit design skal derfor også være større end det endelige format, og du skal være klar over at der ryger 3mm af din kant hele vejen rundt.

Grunden er simpelthen den, at selv meget dyre skæremaskiner skærer en lille smule ujævnt da papiret ikke nødvendigvis er lagt helt nøjagtigt i bunken eller (i sjældne tilfælde) hvor papiret er trukket forskudt ind i trykkermaskinen.

Hvis din opgave således er designet så trykfladen kun når til kanten af dit endelige format risikerer du hvide kanter på +/- 0,5 mm. Så det er en sikkerhed for dig selv. Skæremærkerne er til for at trykkeren kan se hvor du vil have skåret din opgave.

Håber, at dette var brugbart - i hvert fald for nogen :-)

Vh
Peter






 


Med venlig hilsen
René Nielsen

Tilmeldt 25. Jan 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Daniel,

 

Jeg sidder også med noget visitkorthalløj. Jeg er vant til at arbejde i Photoshop, men bruger ikke InDesign. Inden jeg går ud og skaffer mig InDesign ville jeg bare lige høre om jeg blot kan tage mine photoshop billedfiler inkl lag (psd) over i InDesign og sætte dem op til visitkort med skæremærker m.m.

 

Tak

 

Jenny

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan du sagtens... Bare hsuk at også ligge til i din .psd fil hvis den går ud over beskæring..

Mange venlige hilsner:
Thomas Niels Thomsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)