Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrolighedserklæring

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminos

Jeg er i gang med at få lavet et helt nyt shopsystem. Da virksomheden følger os hele vejen, og guider os til at få alt gjort bedst muligt, kommer de naturligvis til at få nogle informationer om vores virksomhed. Jeg vil derfor gerne kunne komme med en eller anden form for fortrolighedserklæring, som skal underskrives. Just in case.... Men er der nogle standarder for hvad der skal stå i sådan en for at den er gældende?

Mange hilsener Helle

Fra Lyngby
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan downloade en standard på nettet eller få din advokat til at udforme en.

Men hvis jeg var dig ville jeg droppe det, det signalerer lidt man ikke stoler på sine samarbejdspartnere m.m.
Hvilket måske kan give en dårlig stemning og et dårligt samarbejde i fremtiden.

 

NJS 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Tak for dit svar. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilket område du arbejder indenfor? Der står ikke noget på din profil.

Jeg vil ikke lave en fortrolighedsaftale fordi jeg ikke stoler på dem som udgangspunkt. Det er ren og skær formalitet og jeg vil da mene at det er helt normalt.

Andre meninger?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle       : Du kan finde noget under startguiden.. som udgangspunkt til du evt. kan lave en selv...  Den vil til enhver tid kunne bevise at du har vist interesse i at beskytte dit projekt.

Nicklas  :  Det giver jo netop signaler om at der skal være styr på tingene..  Helle kan endvidere slappe helt af og komme videre. Det er det der skal være udgangspunktet...  Men den den der med at det giver forkerte signaler holder ikke.  OG hvis samarbejdspartnere ikke vil underskrive denne erklæring er det nærmere dem der ikke har rent mel i posen...  så det er en ommer - Nicklas.

 

Michael

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 81
Fra  ETOS Advokater Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sige, hvad en fortrolighedsaftale skal indeholde, da den - som stort set alle andre aftaledokumenter - skal være udformet til den konkrete situation, for at fungere bedst muligt.

Det er muligt, at du kan finde en standardaftale på nettet, som du så kan tilpasse, så den passer i din situation, men ellers kan din advokat i hvert fald hjælpe.

Jeg mener på ingen måde, at det signalerer, at man ikke stoler på dem, hvis man beder dem underskrive en fortrolighedserklæring. Men det er klart, at den skal "serveres" rigtigt. Det er lidt ligesom den gamle diskussion om hvorvidt ægtefæller, der får lavet ægtepagt virkelig vil hinanden. Hvis vi skulle følge den argumentation, så skulle vi jo aldrig nedfælde vores mundtlige aftaler på papir - for det signalerer manglende tillid, hvis man ikke tror på at medkontrahenten (den måske senere modpart) vil følge de mundtlige aftaler.

Hvis du har noget, som du mener kan misbruges af firmaet, så er det bare at få lavet en fortrolighedsaftale med dem. Hvis de er et seriøst firma vil ikke lægge noget i det.

Med venlig hilsen

Jesper Rye Jensen, advokat

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NICKLAS JØRGENSEN SØRENSEN:

Men hvis jeg var dig ville jeg droppe det, det signalerer lidt man ikke stoler på sine samarbejdspartnere m.m.
Hvilket måske kan give en dårlig stemning og et dårligt samarbejde i fremtiden.

Vi fungerer som leverandør for både små og større firmaer, og vi ser fortrolighedserklæringer som en helt normal del af arbejdet, præcis som kontrakter om levering samt kravspecifikationer. Har man en leverandør, som ikke vil underskrive en fortrolighedserklæring, eller på nogen måde giver indtryk af, at det ikke er tilfredsstillende, skal man, efter min mening, kigge sig om efter en ny leverandør. Jeg forstår godt, at man som kunde vil have en hvis sikkerhed for, at information eller data ikke lækkes.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Hej Nicklas

Tak for dit svar. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilket område du arbejder indenfor? Der står ikke noget på din profil.

Jeg vil ikke lave en fortrolighedsaftale fordi jeg ikke stoler på dem som udgangspunkt. Det er ren og skær formalitet og jeg vil da mene at det er helt normalt.

Andre meninger?

Mange hilsener Helle

Hej Helle,

Jeg kan godt forstå, at du vil sikre fortrolighed.
Men har din leverandør ikke skrevet det ind i sine forretningsbetingelser? 

Jeg mener, at det naturligvis bør fremgå af enhver IT-leverandørs forretningsbetingelser, og jeg har derfor også indføjet det i Nielco IT's  forretningsbetingelser (Afsnit 11).
Gennem kontakten med kunderne får man jo adgang til oplysninger, som kan være direkte skadelige for kundens forretning eller markedsposition, hvis de slipper ud.

Jeg arbejder på en fortrolighedserklæring, som mine kunder vil få udleveret.
Det er en ensidig erklæring, som jeg håber, vil signalere troværdighed og seriøsitet overfor kunden.
Den er desværre endnu ikke klar til at blive udleveret. Ellers måtte du bestemt gerne få den "til inspiration" Smile

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael og Juristen

Tak for jeres svar. Sådan har jeg det også selv - så jeg vil gå i gang med at google efter en jeg kan ændre i. Kan ikke finde nogen på Startvækst. Og selvfølgelig bliver den serveret pænt Smile

Mange hilsener og rigtig god dag

Helle

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:

.. Har man en leverandør, som ikke vil underskrive en fortrolighedserklæring, eller på nogen måde giver indtryk af, at det ikke er tilfredsstillende, skal man, efter min mening, kigge sig om efter en ny leverandør. Jeg forstår godt, at man som kunde vil have en hvis sikkerhed for, at information eller data ikke lækkes.

Hej David,
Jeg kunne ikke have sagt det bedre. Yes
Helt enig.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nielco IT:
Jeg arbejder på en fortrolighedserklæring, som mine kunder vil få udleveret.
Det er en ensidig erklæring, som jeg håber, vil signalere troværdighed og seriøsitet overfor kunden.

Rigtig god ide

Nielco IT:
Den er desværre endnu ikke klar til at blive udleveret. Ellers måtte du bestemt gerne få den "til inspiration" Smile
Yes

Det var ærgeligt at den ikke er klar endnu - men tak alligevel :·)

Mange hilsener Helle

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)