Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Behøver vi stadig betalingskort på forsiden?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Jeg var ikke klar over om PBS har en regl om det skal være på forsiden eller ej.

Som privatperson kikker jeg aldrig efter betalingskort (tager det nok som en selvfølge) . .

Som webshop ejer vil jeg nok helst have det under Handelsbetingelser, så det ikke går ud over designet på forsiden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Sidder og overvejer om jeg skal spolere vores kommende nye shopdesign med betalingskort på forsiden. Vi er jo blevet tudet ørerne fulde om at de skal være der.

Men når jeg kigger på alle de store udenlandske sites - så har de dem ikke stående fremme. Er det mon nødvendigt i dag hvis man tager alle de gængse korttyper? Jeg kigger aldrig selv efter det når jeg netshopper - og forventer egentlig bare at jeg kan betale når jeg når så langt...

Stilen siger jo også at jo mere enkelt og overskueligt man kan lave designet - jo bedre. Så hvis jeg skal ind og prioritere - så overvejer jeg at de grimme betalingskort får turen ind under betingelser i stedet for.

Man skal ikke undervudere kort logoerne

Noget af det første jeg kigger efter, hvis jeg har fundet et interessant shop er: hvilke betalings kort tager de i mod. Og hvis de ikke modtaget mit kort dk/visa - så zapper jeg væk fra siden med det samme.

Jeg betegner det som en salgs trykhed - og når jeg ser logoerne ved jeg at det er en webshop og ikke blot en alm. website.
Det er en god måde at signalere forskellen på.

Og som tidligere nævnt i tråden "det er påkrævet af pbs" at vise dem.!

Jeg vil ikke se dem som spolerende for noget design - ser det som en fast del er indkøbs kurven.

Jeg har set nogle sider placere dem sammen med deres "footer" i bunden af siden!

Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har heller ingen betalingskort på forsiden af www.industribasen.dk Pbs har heller ikke sagt noget til det.

mvh

Morten

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kigger altid efter kort-listen - jeg har Visa Electron (eller Fætter BR-kort, som mine kolleger ynder at kalde det), og butikker, hvor jeg ikke får bekræftet, at det er understøttet, forlader jeg temmelig hurtigt.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der svar fra PBS:

---------------------

Hej Helle

tak for din mail.

Det er helt fint hvis du bare viser logoerne under betalingsbetingelserne.
Men vi ser gerne at de fremgår af forsiden.

Venlig hilsen

Tina Hauberg Jensen
Risk Assessment
Fraud & Risk Management
______________________________________
PBS A/S
Lautrupbjerg 10,  DK-2750 Ballerup
T + 45 44 89 29 30 Direkte +45 44 89 77 53, F +45 44 89 26 80

------------

Det vil så sige at det ikke er et lovkrav at kortene skal fremgå på forsiden.

Jeg tænker at et alternativ måske kunne være en tekst: Vis betalingsmuligheder - og hvis man trykkede på den kom der en lille boks med billeder af alle betalingskortene. Teksten kunne stå ved kurven som et link - og ville ikke genere øjet så meget.

Jeg synes bare det er svært at få alle informationer med uden det bliver en gang rod :·)

Mange hilsener Helle

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

PBS krav til de kort man ønsker at modtage på sin side og logoerne for disse er at de skal være "synlige" på hjemmesiden og overfor kunden. Det er jo så tilpas vagt, men vores fortolkning af kravet efter mange ansøgninger til PBS, er at de enten skal vises på forsiden eller i forbindelse med valg af betalingsform (f.eks. bank betaling, Dankort betaling osv.). Man kan sagtens blive godkendt af PBS unden af vise kortlogoerne, men de skriver en mail ved godkendelsen af at det sker som forudsætning af at man bl.a. lægger kortlogoerne på sin side.

Lige så vel som en fysisk forretning der bliver bedt om at vise hvilket kort de kan tage i mod, når de bliver godkendt af PBS. De bestemmer så selv om de placere klistermærkerne med kortlogoerne på døren til butikken eller ved kassen.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)