Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling af SMS gateway

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@Christian Senna: No harm done. :)


@alle: Tak for svarene og bekræftelse på antagelsen om 4-cifret numre. Men helt generelt, er det så sikkert at antage at der ikke er stor forskel på de forskellige udbydere, i forhold til de behov jeg postede i allerførste indlæg?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 10
Fra  SMSKlub ApS Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik,

 

Vi hos CoolSMS, kan også tilbyde dig alle disse features.

Mange kender os nok for vores hjemmeside til private, men størstedelen af vores forretning lægget som SMS Engros leverandør til erhvervslivet. Du kan læse om vore løsning her: http://www.coolsmsbusiness.dk/

Ulrik Groth-Andersen:

  • have sit eget 8 cifret nummer, ingen keywords
  • understøtte at sende og modtage SMS i Danmark, Norge og Sverige.

Disse 2 ting, er der stortset ingen bed i, mange tilbyder det og det er nok bare at finde en udbyder der har en nogenlunde prissætning, og som man ahr tillig til.

Ulrik Groth-Andersen:

  • være yderst stabil og med hurtig ”respons tid”(der findes nok et mere korrekt teknisk term).
  • være skalérbar da den kan komme til sende og modtage mange enheder dagligt.

Disse 2 ting, er der mange der ikke altid har taget højde for.

Når man snakker om at en SMS udbyder skal være stabil, bør du sikre dig at du vælger en der kan fortælle dig at de har flere Leverandører. Har man kun 1 leverandør, står du med håret i postkassen når denne leverandør går ned.

Herhjemme ser vi jo f.eks. jævnligt at TDC har kapacitets problemer på deres SMSC, og det er også til gene for de almindelige mobil kunder.

Du nævner også at du ønsker en løsning der er skalerbar, det er også et vigtigt element. Generelt set er det let at komme til at være SMS udbyder hvis du har lidt teknisk knowhow, du skal bare købe en opkobling et sted, og sælge den videre gennem din egen platform, selvfølgelig er det ikke interessant for dig hvis der er alt for mange led at gå igennem, så det er også værd at huske på.

Men de fleste der sætter sig ned og vil være SMS Udbydere, køber sig en virtuel server, eller endnu værre bare et webhotel.

Så sørg gerne for at høre, hvor mange servere deres platform benytter, og om de har fysisk adgang til deres servere, såfremt der opstår et hardware nedbud. Hvis disse 2 ting er opfyldt, har de hardware til at skalere, og har også en lette indgangs vinkel til det.

 

Jeg håber disse få råd, kan hjælpe dig videre til valget af din leverandør.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik,

Vi har flere kunder, heriblandt Holstebro Kommune, som benytter sig af sådan en løsning. Du kan læse mere om vores GSM gateway her.

Hvis du endnu ikke har fundet en udbyder, så kontakt mig på sl@inmobile.dk eller giv mig et kald på 88 33 66 99.

Jeg ser meget frem til at snakke med dig.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)