Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krak igen! Er det tilladt at lyve?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg  modtog i dag et fint brev med posten fra Krak med teksten:

Hej Allan

Jeg har netop besøgt Jeres hjemmeside - www.karaokebutik.dk.  Det er en flot og informativ hjemmeside, men det er ret omstændigt at udfylde kontaktformularen.

(herefter kommer salgsgassen for deres formular udfyldningsprodukt!)

 

Det sjove er for det første at der IKKE er nogen kontaktformular. Derimod er det en webshop, som pudsigt nok har nævnte funktion i forvejen. Jeg ved dog ikke hvem dataene kommer fra.

 

Det virker mest som om det skyder med spredehagl, og reelt ikke har besøgt min side.

Er det egentlig tilladt at lyve på denne måde, for at prøve at sælge et produkt?

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmmm.. Kunne ikke forestille mig at det var disideret "ulovligt", men det er da en elendig måde at sælge noget på.. At man slet ikke kender en skid til sine potentielle kunder, og sender helt forkert info ud til dem, er da et elendigt budskab at sende.

Jeg ville tage det fuldkommen useriøst.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
"Er det egentlig tilladt at lyve på denne måde, for at prøve at sælge et produkt?"

Hvis det er, synes jeg vi skal politianmelde ham den NYE Jakob Holm fra Cillit Bang-reklamerne.. Den reklame er simpelthen en parodi på en parodi

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-08-2006 12:26:46
Forfatter:Allan ''Avalance''
Er det egentlig tilladt at lyve på denne måde, for at prøve at sælge et produkt?



Yup - stort set al den slags er tilladt, med mindre du har reklamebeskyttelse på dit CVR nummer.
Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg har aldrig hørt om reklamebeskyttelse af et cvr nr...?!?!?!

 

Korrekt, man kan bede de enkelte databaser (kob, tdc etc) ikke at have sit firma med. Men decideret beskyttelse, findes der mig bekendt ikke!

 

Men den metode, tråden beskriver, må da være den mest uprofessionelle tilgang til salg! LAD DET KOMME PÅ FORSIDEN AF EKSTRA BLADET

Stefan Avivson

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-08-2006 13:19:07
Forfatter: Stefan Avivson
jeg har aldrig hørt om reklamebeskyttelse af et cvr nr...?!?!?!


Korrekt, man kan bede de enkelte databaser (kob, tdc etc) ikke at have sit firma med. Men decideret beskyttelse, findes der mig bekendt ikke!


Men den metode, tråden beskriver, må da være den mest uprofessionelle tilgang til salg! LAD DET KOMME PÅ FORSIDEN AF EKSTRA BLADET



...fordi at man ikke har hørt om det, betyder det ikke at det ikke eksisterer http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=59 , så måske du lige skulle kigge lidt i mulighederne i den slags, INDEN du peger fingre af andre

Husk samtidigt at der er himen til forskel på uopfordret marjedsføring til virksomheder og til private, til virksomheder er der næsten ingen begrænsninger.
Og slap nu lige lidt af generelt - det er jo bare et standard salgsbrev, som de har betalt porto for, som du er i din fulde ret til at smide i skraldespanden, og samtidigt få et godt grin ud af det. Er det ikke godt nok,  så brug da endelig tid på at hidse jer op over et brev, og spild en masse tid på det - det er jeres valg
Jeg bruger i stedet tiden på at komme videre med min forretning.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-08-2006 13:36:12 Forfatter: netMedia.dk
Dato: 14-08-2006 13:19:07 Forfatter: Stefan Avivson
jeg har aldrig hørt om reklamebeskyttelse af et cvr nr...?!?!?!


Korrekt, man kan bede de enkelte databaser (kob, tdc etc) ikke at have sit firma med. Men decideret beskyttelse, findes der mig bekendt ikke!


Men den metode, tråden beskriver, må da være den mest uprofessionelle tilgang til salg! LAD DET KOMME PÅ FORSIDEN AF EKSTRA BLADET



...fordi at man ikke har hørt om det, betyder det ikke at det ikke eksisterer http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=59 , så måske du lige skulle kigge lidt i mulighederne i den slags, INDEN du peger fingre af andre


Stefan skriver bare, at der ikke ham bekendt findes den slags beskyttelse (Robinsonlisten). Rolig nu, champ! :-)

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg troede kun det gjaldt privatpersoner, men nu er jeg lidt klogere... Dejligt!

Stefan Avivson

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Var egentlig ikke så hårdt ment (ord kan jo være lidt vanskelige efter at se dem igen 30 min senere), men mener nu at Stefan siger at der ikke findes decideret beskyttelse, og lige runder det af med udråbstegn. Fik mig lige lidt op af stolen. Men lad nu det ligge - for vi ved jo at reklamebeskyttelse findes
(tror dog ikke at det holder det 100% væk, men det er en helt anden snak)

Det uprofessionelle med standardbreve som ikke passer på virksomheden, er det jo svært at være uenig i. Men at blæse det op til bål og brand er lidt spild af tid, set fra min side.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
"Og slap nu lige lidt af generelt - det er jo bare et standard salgsbrev, som de har betalt porto for, som du er i din fulde ret til at smide i skraldespanden, og samtidigt få et godt grin ud af det. "

 

Lige præcis :-) Jeg syntes bare at det var lidt sjovt at debattere Kraks desperate metoder og hidser mig absolut ikke op :-) Jeg var dog lidt i tvivl om hvorvidt det er lovlig markedsføring, men synes absolut det er på kanten af hvad man kan kalde etisk markedsføring. Der skal jo nok være nogle uvidende stakler der stoler på hvad der står i brevet.

 

Men brevet er da havnet samme sted som det fra ham den flinke Afrikaner, der gerne vil give mig halvdelen af hans formue på nogle billions dollar, hvis jeg lige hjælper ham lidt ;-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)