Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjemmeside software!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Caroline, hvor meget nybegynder var du da du begyndte med DW, og hvis du har brugt tutorials, hvilke?

 

Mvh JohnBakken :)

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

JohnBakken:

Caroline, hvor meget nybegynder var du da du begyndte med DW, og hvis du har brugt tutorials, hvilke?

 

Mvh JohnBakken :)

 

Inden jeg købte Dreamweaver CS4, havde jeg ALDRIG prøvet at arbejde i det før... Jeg har benyttet mig rigtig meget af de toturials der er på adobe's hjemmeside..

www.tv.adobe.com

Dem synes jeg har været meget lærerige, og MEGET forståelige.. Der er sådan nogel 1-2-3 tutorials, og de er bare rigtig gode.. Når du kigger rundt derinde, så husk oppe i højre hjørne, at krydse af hvad du søger.. ellers får du ALLE deres tutorials frem, hvilket godt kan være lidt uoverskuelige.. Smile

Jeg har også brugt hjemmesiden: www.html.dk men det var inden DW. Deres hjemmeside brugte jeg, for at kunne kode hjemmesiderne fra bunden..

Jeg personligt synes der er mange gode ting inkl. i dreamweaver, men det har været rigtig godt, at jeg har vidst, hvad der foregik bagved siderne... Så kodning i html, kommer man ikke udenom... Dog slipper du for meget af kodningen, ved at bruge dreamweaver,... Mht. til de programmer de andre aminoer nævner, så kender jeg ikke til dem, så kan derfro kun udtale mig om, hvordan dreamweaver fungere... Smile

DBH

Caroline

 

 

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tak :) hvad koster DW gentlig, eller er det bedre at spendere "store" penge på en samlet pakke med måske flere programmer?

 

Mvh. JohnBakken :)

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg købte adobe-pakken til web... webpremium tror jeg nok den hedder... den gav jeg 15738,50 ,- for.. så det er da lidt.. men der er så også alle de programmer du skal bruge... jeg er SUPER glad for jeg investerede i den, i stedet for at købe programmerne hen ad vejen...

Må jeg spørge: Skal du starte selvstændigt op, eller hvad er dine planer?? Smile

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

jeg er super interreseret i det hele, det er bare først nu jeg har tiden til at lege med det da jeg studere (hhx), og har 2 MÅNEDERS SOMMERFERIE :D :D :D :D :D Jeg har længe haft et brændende ønske om at blive multimedie designer <---- derfor interesset for hjemmesider og design, men har ikke planer om at starte virksomhed eller noget lige foreløbigt.

 

Mvh. JohnBakken :)

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal du da ikke ud og investere 20k + i software...

Du kan hente trial versioner fra producenternes hjemmesider og bruge dem i stedet, og hvis du vil kode og designe hjemmesider, så tjek den liste med programmer jeg skrev tidligere.

Programmer som DW osv. er efter min mening bare ikke sjove at lege med, det er meget sjovere og mere spændende at kode det hele fra bunden af.

Nogle sider med gode tutorials.

www.html.dk

www.nettuts.com

www.psdtuts.com

www.good-tutorials.com - Massere af tutorials

 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

Hvis du sender mig en e-mail på plu@easyflow.dk så kan jeg oprette et beta login af vores hjemmeside designer.

Vores produkt, er dratisk anderledes en DreamWeaver etc. , dels fordi der laver websites der har indbygges CMS og mulighed for Webshop, men også fordi vores produkt gør at man ikke har behov for at lærer Html eller andre kode sprog.

Andre skal selvfølgeligt også være velkomne.

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Hej John

Hvis du sender mig en e-mail på plu@easyflow.dk så kan jeg oprette et beta login af vores hjemmeside designer.

Vores produkt, er dratisk anderledes en DreamWeaver etc. , dels fordi der laver websites der har indbygges CMS og mulighed for Webshop, men også fordi vores produkt gør at man ikke har behov for at lærer Html eller andre kode sprog.

Andre skal selvfølgeligt også være velkomne.

Jeg er mest ude på at lære det hele selv, da det er det der er i min interesse, men ellers tak for tilbuddet.

Og tak til alle andre, vil helt sikkert kigge på det og se hvad der bliver mit fortrukne.

 

Mvh. JohnBakken :)

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer også an på hvor du vil hen med det? Vil du kunne det hele?

Først og fremmest skal du lære noget (x)html og css. Glem alt om tables, det er hører fortiden til. Du kan benytte html.dk til at få en lille smag for det, men ellers ned på det lokale bibliotek og se hvad de har af bøger.
En god editor er nødvendig og da du går på htx antager jeg at du ikke har vildt mange penge. Dreamweaver er overkill til dig lige nu, så download en gratis editor såsom Notepad++ . Det kan alt hvad du skal bruge (det bliver brugt af mange professionelle) og det er gratis.

Det næste du skal lære er noget "photoshop". Altså alt det grafiske (selvom du kan komme rigtig langt blot med css). Et godt alternativ til Photoshop er GIMP.

Når du har har de fundamentale ting på plads er det næste skridt at gøre dine sider dynamiske. Her kommer det svære valg af sprog, for der er virkelig mange der konkurrerer om din gunst. Det åbenlyse valg vil være PHP (asp.net hvis du vil lave noget erhverv senere hen, men..bleh). Men nu når du går på htx, kunne det være en god ide at starte på et sprog der er fuldt ud objektorienteret. Så er du også bedre rustet hvis du bliver eksponeret overfor java senere hen.

Jeg kan personligt varmt anbefale Ruby og det dertil hørende framework Ruby on Rails. Det er super lækkert at kode i, samt at det virkelig er nemt at begynde på. Twitter og de amerikanske Yellow Pages er lavet i det.

Ellers er Python og frameworket Python et godt bud.

 

Et par links til inspiration og fordybelse:

http://www.gimp.org/tutorials/

http://rubyonrails.com

http://css-tricks.com/

http://www.smashingmagazine.com/

http://net.tutsplus.com/

http://www.jankoatwarpspeed.com/post/2008/08/28/Amazing-web-design-articles-of-Summer-2008.aspx

http://www.spoonfeddesign.com/110-awesome-resources-for-popular-adobe-products (du kan altid gå ind og hente en 30-dages trial på adobeprodukter)

 

Håber det hjalp lidt. Hvis du har spørgsmål så smid en mail på carstensvendsen1 {at} gmail {dot} com

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

JohnBakken:

er der nogle af jer aminoer der har gode forslag til software og tilhørende bøger hvis man skal lære at lave hjemmesider? prisen er ligegyldig, og det må godt være omfattende, så længe det er skrevet fordtåeligt :)

På forhånd tak - JohnBakken.

Halløj John

Hvorfor bruge en masse tid på at lære at kode. Det tager rigtig land tid at lære det - og det tager rigtig lang tid at bruge det.

Find et godt CMS, der fungerer godt med søgemaskinerne. Køb et design på nettet lavet af proffer. Det koster 500 - 2.000 kr. Så er du kørende på få øjeblikke - og det virker!

På den anden side. Hvis du er en nørd og elsker at kode og følge med i hele udviklingen på området, så god fornøjelse. Kender ikke den nye version af DreamWeaver, men tidligere satte den en masse lortekode - undskyld min franske. Det ser ikke godt ud, fylder for meget, er uoverskueligt og loader langsomt.

Stone's Webwriter har virket fint for mig, hvis jeg absolut skal ned i koden af og til - ellers CMS.

God fornøjelse

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)