Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabat vs. Fri levering ??

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa!

 

Vi har lige startet intimo.dk og ville gerne have jeres mening omkring vores incitament.

 

Sagen er den at vi giver fri levering, hvor vi dækker forsendelsen med Post Danmark, i stedet for rabat.

 

Hvilket synes i bedst om:

 

1) Leveringsomkostninger: 30 kr. og 10% rabat på alle varer.

2) Ingen rabat, men gratis levering og ekspedition.

3) Ta'' 4 - betal for 3. Leveringsomkostninger: 30 kr.

 

Glæder mig til at høre jeres meninger!

 

Med venlig hilsen,

 

Nicolai B.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt klart tilhænger af fri levering.

 

Det er pga., at når man endelig har fundet de ting man skal have, og det koster lige 200 så kommer der et lille, eller større beløb til levering, og det syntes jeg er irriterende. Hvis nu man kan få det lidt billigere end i butikkerne, og ikke bestiller 5-10 par, så kan nogle kunder måske tøve med at bestille pga., fragten...

 

Blot min mening. En anden ting - I kunne jo også give kunden mulighed for selv at bestemme, hvis omkostningerne for jer er ca. de samme. Eller opstille nogle regler for, hvad man må vælge i hvilke situationer. Hvis man lige mangler nogle boxershorts er ta´ 4 betal for 3 måske at foretrække. Skal man have et enkelt par er det fri fragt. Og bestiller man for over 500 er det 10%...

Fra København
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Godt input.

 

Tror at vi så holder os til Fri levering i starten og hurtigt laver 4 for 3''s pris.

 

1000 tak,

 

Nico

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan godt forstå dilemmaet i spørgsmålet. Som slutkunde er jeg også træt af leveringsomkostninger, som ofte æder en stor %-del af det samlede køb. Nogle firmaer har endda ekspeditionsgebyr, fakturagebyr, forpakningsgebyr og så videre.

Men set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt kan det være relevant at tænke i "fri levering ved køb over xx kr." - har kunden købt for kr. 200,- og grænsen er kr. 250, så er der stor chance for at kunden lige lægger et produkt mere i kurven. Der er desværre også risiko for at kunden afslutter handelen uden køb, fordi kunden lige skal tænke over hvilket "ekstra" produkt, der vil retfærdiggøre fri levering. Måske vender kunden aldrig tilbage.

Jeg kører selv med faktiske leverings- og forpakningsomkostninger. Hvis det koster mig kr. 250,- at sende en flok skilte, så er fakturabeløbet tilføjet kr. 250. Men til gengæld giver jeg gerne mellem 10 og 30% rabat ved køb af større ordre, hvilket faktisk betyder at jeg kommer til at betale levering + en del mere.

Blot mine tanker...

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at tjekke en af jeres kollegaer, som jeg handler en del os:


 

Der er fri lavering, dagen efter og han "tvinger" en til at købe mere ved at give mængderabat...

Og det virker, jeg køber altid 4 dele, får så får jeg jo den billigste pris!

Fra København
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Interessant mængderabat, men folk er måske tilbageholdende med at købe store antal, når det er mærkevarer?

Man kunne selvf. give rabat således:

 

1 stk.

2 stk (spar 6%)

3 stk. (spar 8%)

4 stk. (spar 10%)

osv.

 

Mvh,

Nico

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes umiddelbart 2''eren lyder mest koncistent. Mht. nr. 1 hvor man konsekvent får 10% rabat på alle varer, så kan man jo egentlig ikke tale om rabat længere. Jeg synes ihvertfald selv det virker lige loveligt "polsk" hvis en butik skilter med at give 10% rabat til alle på alle varer - så hellere bare sætte priserne ned.

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville overveje en mere flexibel løsning.

 

Husk at dine kunder er mennesker, og vi mennesker kan godt lide at føle at vi er specielle, særligt udvalgte, lidt tættere på end de andre. Hvis du giver 10% rabat til alle, så er jeg jo bare en af alle. hvis du derimod giver 5 % til alle og 10 % til mig når jeg riger med en order for di jeg er en ganske særlig kunde, lidt tættere på end de andre, så er jeg jo nærmest forpligtet til at handle hos dig næste gang også.

 

Ovenstående princip er grundlaget for et hvert Customer Relations management system at få kunderne til at fæle sig særliget udvalgte, medlemmer i familien osv osv. Det er fint at have en fast rabat, men sørg for så meget luft at du har mulighed for at give sær rabat til alle dine særlige kunder

Fra København
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
God observation Kim,

 

Det vil jeg helt sikkert tage op til overvejelse.

 

Hvis der er nogle der har ideer til hvordan man kunne overføre dette personlige rabatpricip til nettet, så skriv endelig.

 

Mvh,

 

Nico

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis der følger en rabatkode med min ordre, så jeg får en højere rabat på mit næste køb, vil jeg helt klart komme tilbage.

 

Der kunne ligge en rabatkode, sammen med varerne, som giver 5-15% ekstra rabat på næste køb.

 

Ellers kunne der være noget "tip-en-ven", hvor begge får noget ud af det!

Prøv at kigge på www.unotel.dk og deres gavekorthalløj, så får afsenderen en bonus, når modtageren køber hos dem!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)