Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabat vs. Fri levering ??

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg er helt klart tilhænger af fri fragt ved mellemstore ordre og fri fragt plus ekstra rabat ved større køb.... Så kan man lettere få kunder til at købe lidt mere.... Eller en rabat ved køb af flere ting samt at man specificere at uanset om man køber et produkt eller 10, så er fragten det samme... Så det samme beløb bliver fordelt over flere produkter...:-)

 

Ang. at få kunden til at føle sig speciel, så kan man få kunden til at kontakte jer over en support, hvis de ønsker ekstra rabat også kan man give lidt ekstra til den enkelte, så denne føler sig speciel....:-)

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg går også helt klart ind for fri levering.

Hos http://vancool.dk/ giver de fri levering ved køb over 500 kr, og samtidig kan man få 10% ved den første ordre hvis man melder sig ind i deres cool club(gratis).

Hos smartguy.dk giver de også fri levering ved køb over 500 kr

mvh. jonas


Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nicolai

Først og fremmest så må jeg sige at det er en super lækker side i har fået lavet der!

Med hensyn til hvad der virker bedst, så kunne i jo spørge kunderne, eller lave nogle simple plittest for at vinde den bedste konverteringrate. Det kræver selvføelgeligt at i har en pæn portion besøgende og konverteringer i forvejen hvis i vil lave splittests.

Jeg forestiller mig at i allerede har en god database af kunder eller tilmeldte til jeres "nyhedsbrev" vil helst ikke kalde de nyhedsbrev men af mangel på bedre ord og andres forståelse for hvad jeg snakker om så bruger jeg altså det ord. Her kunne i lave nogle super gode spørgeskema undersøgelser, eller simpelthen, lave reklame for jeres produkter indenfor kategorierne "betal for 3 få fire",  "køb for 250kr og få fri levering" samt "10% rabat". Der kunne så udsendes fx 500 styk af hver slags email/tilbud og dermed kunne i finde ud af hvad der virkede bedst. Test dette nogle gange, så finder i hurtigt ud af hvad der er bedst. Metoden betyder måske en smule programmering, men så får i også et rigtig godt resultat, måske bliver i endog overraskede.

En anden ting, kunne være at når i har testet de ovenstående tilbudsmail, så finder i måske ud af - helt ned på brugerniveau - hvilke af jeres kunder der foretrækker den ene ting frem for den anden! Se så bliver det interessant, da i så på jeres website, vil kunne vise disse bruger netop den slags tilbud som de ønsker jvf de ovenstående 3 eksempel tilbud.

Nu vi snakker om de utroligt spændende ting, så kunne det da være sjovt at høre om hvordan i også reklamere, konverteringrate osv. Det er altid spændende at høre om sådanne ting. Netop som vi er på falderebet til at starte styling.dk med 200.000 varenumre til biler, så er det super interessant for os. Du må meget gerne sende mig en PM hvis du ikke vil ud med det her, af hensyn til konkurrenterne...

Mvh

Kim Sand Sørensen  

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden ting, kan det passe at i ikke er at finde under Google Adwords? Det syntes jeg i skal se at komme igang med, der er få annoncører under jeres produktnavne, så i kan få kliks til små priser, og jeg tror på at i kan få mindst 50 besøgende om dagen den vej, alle sammen meget interesserede kunder! Så det koster jer en smule resourcer i opsætningen og så måske 50-100 kr om dagen, men de vil være rigtig godt givet ud tror jeg på. Især fordi i formentligt vil have meget let ved at holde på jeres kunder med sådan en shop, hurtig levering og hvis jeres kundeservice er god. Så jeres ROI vil bare blive bedre og bedre.

Jeg arbejde meget med Adwords, så sende gerne en PM, hvis i kunne være interesseret i at prøve, for 1000 kr. kan i få en del super relevante besøgende, så det er bare at komme igang med det. Det er for dumt at lave være. Når man har en online shop, så har man jo alle muligheder for at måle på om det overhovedet kan betale sig, og dette viser sig efter meget kort tid i forhold til andre offline medier.

Fra København
Tilmeldt 26. Jul 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er startet op for kort tid siden, så vores marketing har været begrænset af vores ressoucer - det kostede lidt mere at opbygge lager ind vi lige regnede med ;-)

Google Adwords har helt sikkert været med i vores overvejelser og det skal vi igang med snarest. Til at starte med er vi gået igang med at dele flyers ud en masse forskellige steder.

Søgemaskineoptimering har vi satset hårdt på, men det tager lidt tid før søgemaskinerne får siderne ordentlig indekseret.

Kim, du har nogle ret interessante indgangsvinkler til at lave datamining og probing omkring brugere. Når vores kundebase vokser, skal det helt sikkert prøves af. 

RABATKODER
============
Rabatkoder er interssante, men da vi da vi lavede brugervenlighedstests, sagde flere at deltagerne at de følte sig snydt, når de så et rabatkodefelt, når de ikke havde én. Man kunne selvf. lave en gemt url, som fulgte med en rabatkode. -Værd at overveje.

TA'' 4 BETAL FOR 3
===============
Det gode ved gratis varer, er at man kan give kunden en rabat på 25%, hvor den kun koster 15% at give, da man taber indkøbsprisen. Men det er svært at vurdere om "Ta'' 4 betal for 3" kommer i nærheden af "Spar 25%" mht. kommunikationsværdien?

Mvh,
Nico
intimo.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)