Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Links og filer ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

For noget tid siden var der en længere snak om optimering til søgemaskinerne. Jeg har et par ekstra spørgsmål til dette.

 

1. Når man laver et billede som link har det så samme effekt som et almindeligt tekst link ?

 

2. Når man har sider der kræver login vil links på disse sider så være synlige for søge robotterne ?

 

3. Hvis der linkes til en pdf fil på en side der kræver login, vil søgerobotterne så kunne finde frem til disse pdf filer på serveren i mappen ?

 

Håber der er nogen der kan svare på dette ;o)

 

/Martin

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
1: Ja, tekstlinks bliver indekseret bedre end billeder. Søgemaskiner kan jo ikke læse billeder, og trods tags mm, virker det ikke lige så godt. Der er dog workarounds...

2: Nej - er der login til en side bliver den ikke funder, på samme måde som den heller ikke bliver fundet (med 99% sikkerhed) hvis der ikke er linket til den.

3: Se 2..

Skjuler du det for brugeren, skjuler du det også for søgemaskinen.

Held og lykke med det.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Vær opmærksom på, at en person som har adgang til dine filer kan finde på at linke direkte til dem.
Når søgemaskinen så følger HANS link, så finder søgemaskinen også dine filer.
Dette gælder ikke hvis selve folderen hvor du har dine ting i er passwordbeskyttet.
Derfor kan det anbefales, at hvis det er vigtigt for dig, at kun bestemte kan se filerne at holde øje med, hvad der sker.



Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
netMedia.dk >> Det var egentligt også hvad jeg regnede med ville være svaret. Men super at du lige ville bruge tiden på det ;o)

 

netMedia.dk >> Jeg blokere adgang til filerne ved eksterne links så det burde ikke være et problem. Dertil skal der være logget på for at have adgang til mappen hvor billederne ligger.

 

Mange tak for hjælpen, programmering og design er min force, hvorimod SEO er en helt snak

 

/Martin

Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
1. som allerede fortalt er tekstlinks det bedste at bruge, men der hvor man vil have grafiske links, så skal man huske at benytte ALT="beskrivelse af linket/billedet" tagget i sit billede, samt altid have TITLE="beskrivelse af linket" i sin <a href="" TITLE="">.

2. og 3. var vist afsluttet :)

Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus,

Den del med alt="" og title="" beskrivelser er jeg helt med på ;o)

Men jeg kunne lige se at jeg ikke havde fået det tilføjet min liste over SEO ting jeg skal huske når jeg sidder og hakker kode af til nye moduler. Så det var super at du lige ville bringe det på banen.

/Martin



Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
En anden ting jeg har spekuleret på er sproget på en hjemmeside. Hvis jeg laver sprogstyring ud fra hvilket sprog brugerens browser har hvordan forholder søgemaskinerne sig til dette ?

 

Et givent eksempel kunne være at jeg benytter mig af Global eller Local resources i .net den finder selv ud af hvilket sprog browseren kommer med og vælger der efter diverse tekster fra resource filerne og fra databasen.

 

/Martin

Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke lige til .net global/local, men hvis du præsenterer sprog udfra IP adressen, vil du både være dækket ind over for brugere samt søgemaskinerne.
De engelske datacentre vi blive præsenteret for en engelsk version, mens danske datacentre vil få den danske version, og det er både lovligt at gøre sådan og det virker ret effektivt.
Du kan evt. lige se denne video http://video.google.com/videoplay?docid=-6860320126300142609 af Matt Cutts, hvor han tid sidst i videoen snakker om geotargeting


Tilmeldt 26. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Claus Heinrich >>
Det vil så sige at jeg skal have en eller anden database med ip-adresser fra hele verden for at kunne gøre dette ?
Og hvor finder jeg disse ?

Når jeg opfylder alle standart krav til optimering, hvor vigtig er det så at url''en til en given side er beskrivende for sidensindhold ? Et eksempel :

.../kontakt.aspx
.../page23.aspx

Begge sider vil vise en kontakt side, men hvor højt vægtes det af søgemaskinerne at sidens navn passer til siden indhold ?

 

/Martin

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)