Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsanalyse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mangler hjælp til at udarbejde en markedsanalyse som skal foretages på nettet. Det jeg umiddelbart forestiller mig er at gøre det vha. spørgeskema på de sider hvor jeg mener at min målgruppe befinder sig.

Er her nogen der har erfaring med udarbejdelsen af en sådan? og er det den rigtige måde at gøre det på?

Mvh.

Davion

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Davion

Det er ikke noget jeg har den helt store erfaring med "real life" men jeg har arbejdet en del med det mens jeg har studeret kommunikation/IT.

For det første så findes der mange sidder på nettet hvor du gratis kan sætte spørgeskemaer op. Jeg kan ikke huske nogen konkrete navne, men google kan helt sikkert hjælpe dig og jeg ved også at der ligger nogen tråde om netop det emne herinde.

Er det den rigtige måde at gøre det på?

Tja, det kan det sagtens være, dog er der nogen ting jeg vil påpege:

Du vil udsende skemaet hvor du "mener" din målgruppe befinder sig. Her er et punkt enhver kommunikationslærer ville slå ned. En del af din undersøgelse ligger vel i at udpege din målgruppe og her har du allerede begrænset den på forhånd, jeg ville klart vælge at få skemaet ud til en bredere vifte af befolkningen.

Noget andet er udelukkende at søge information gennem internettet med dine undersøgelser, igen fordi det på forhånd begrænser din målgruppe.

En sidste ting man kan diskutere er om en kvantitativ undersøgelse er korrekt kontra en kvalitativ undersøgelse, det er afhænger selvfølgelig af dit produkt.

Jeg håber det har givet lidt stof til eftertanke =)

Og skriv endelig hvis der er andet..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Strømgren:

For det første så findes der mange sidder på nettet hvor du gratis kan sætte spørgeskemaer op. Jeg kan ikke huske nogen konkrete navne, men google kan helt sikkert hjælpe dig og jeg ved også at der ligger nogen tråde om netop det emne herinde.

Det her skulle vidst være meget godt: www.surveymonkey.com

 

Held og lykke

 

Nicklas Jørgensen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)