Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alt det tekniske med server - kan det forklares enkelt ?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenn Bo Overgaard:
Har pt 3 pc og to bærbar samt en mac som køre med hvert sine programmer osv. men vil gerne have dem til at arbejde sammen således at jeg ikke behøver at "flytte" en opgave fra den ene til den anden maskine. Sammen med de nævnte maskiner har jeg også fire printer samt en plotter som alle amskiner gerne skulle kunne betjene.

En simpel løsning, hvilket lyder til at være hvad du har brug for, er Dropbox. Jeg fik det anbefalet af Rasmus herfra Amino og hvis du bruger dette link, får du 2,25 GB plads i stedet for kun 2GB (da jeg allerede har henvist 4  andre og dermed har 3GB, får jeg intet længere).

Systemet synkronisere alle de filer du har i den pågældende mappe mellem hver pc, så du kan arbejde på dem fra den du har lyst til, hvorefter ændringen også slår igennem på de andre. Det er meget let at sætte op og fungere overraskende godt. Hvis du vil dele med andre personer kan det enten gøres offentlig ved at putte det i mappen Public, det har jeg gjort med denne fil og ligesom med alle filer i den mappe kan de tilgåes via et offentlig link.

Eneste ulempe er den potentielle sikkerhedsrisiko, så lad være med at uploade fortrolige dokumenter. Men om en eller anden, skulle få fat i et logo du har til at ligge, vælter vel næppe forretningen. Omvendt har de færreste så sikker en PC som de går og tror ;)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun tilføje: dropbox er genialt. Jeg bruger den sammen med rigtig mange kunder, samarbejdspartnere og venner.
Det skidt fungerer bare :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg ville anbefale dig at gøre det samme mht. din hjemmeside ... som den er pt. skræmmer den kunderne væk. Det ville være bedre slet ikke at have nogen end det der, sorry.

Jo tak, fulgte linket til hjemmesiden og den crashede min Safari (mac) browser. Jeg troede slet ikke det var muligt Stick out tongue

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenn,

Det kan vel forklares så simpelt at du kan udnævne den ene af dine PC'ere som en server. På denne kan du så gemme data fra de andre arbejdsstationer (Dem med XP/Vista), ved at oprette et delt bibliotek (Filerne der placeres der vil så være tilgængeligt fra alle maskiner. Hvis du fra dine Mac også vil gemme data til fælles brug, vil jeg anbefale en netværksharddisk i stedet. En som understøtter både Mac/PC.

Det samme er gældende for en printer. For at alle (incl. Mac) kan udskrive på den, så skal den være tilsluttet netværket, ikke til en enkelt PC/Mac, men direkte til netværket enten trådløst eller kablet.

Hvis du allerede i dag kan gå på Internet fra alle din maskiner, så har du allerede netværk (ligemeget om det er kablet eller trådløst), som kan benyttes til at de alle kan snakke sammen.

Din lokale computerbutik kan sikker sende en mand ud til dig for en fornuftig penge. Jeg vil tro at opgaven vil tage ca. 3-4 timer afhængigt af dit eksisterende udstyr.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes det der DROPBOX er sq genialt. Tak for det gode link. :)

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en anelse forvirret over alle de råd der kommer flyvende, mens jeg stadig ikke har forstået hvad det er Kenn vil dele, og hvad han vil opnå af sin server?

Fildeling - den er jeg med på, og der nævnes flere gode forslag i tråden, hvor jeg personligt nok hælder mod en NAS-løsning. En NAS er en lille computer, med nogle harddiske i, du slutter til dit netværk, så kan du ligge alle dine filer der, og nå dem fra alle de maskiner der er sluttet til netværket. At opsætte en dedikeret Windows server, for at dele et par filer, synes jeg derimod er lige i overkanten - og temmelig meget spild af strøm. Alternativt er noget synkroniseringshalløj, der også bliver nævnt, endnu billere, og gør at du altid har dine filer med på din bærbare.

Men hvad er det for nogle programmer du nævner, og hvad er det du vil have dem til?

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Munksgaard

Ja, jeg er også forvirret, nok fordi jeg ikke har præciseret mit krav- spørgsmål rigtig nok !

Det jeg ønsker at når jeg laver en fil på den ene pc/mac så ville jeg gerne kunne hente den med en anden maskin.

Eksempel: Sidder ved en kunde og laver en opsætning på en visitkort eller lign. og så når jeg kommer hjem så vil jeg gerne kunne arbejde videre på en anden maskine, samt bare have en licens til programmerne ( men det tror jeg er en større historie-fordi så hedder det vist noget med klienter)

Vil også gerne kunne ligge evt. billeder/skrifter ind på den ene maskine som jeg kan bruge på de andre maskiner.

Giver det meninger nu ??

Ja, jeg er uerfarende med netværk og server, eller hvad det hedder, men alle jeres indslag giver mening, jeg skal bare beslutte mig for hvor meget jeg vil ofre på systemet!

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)