Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importhjælp!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino borgerne,

 

jeg har sammen med en partner tænkt på at starte et mindre import firma som importere forskellige varepartier.

 

I den forbindelse har jeg dog et par spørgsmål ang. import som jeg håber i kan hjælpe mig med.

 

1. Når vi køber et parti varer, hvor antallet er LCL - findes der så fragtfirmaer som tilbyder at man kan sende varepartiet til dem og de så smider det i en container, således at man altså deler en container med andre??

 

2. Når varen kommer til DK skal den som bekendt fortoldes, her kan det vel betale sig at lade speditionsfirmaet fortolde varen?

 

3. Er der hensigtmæssigt at lade speditøren stå for udpakning hvis man har købt FCL?

 

4. Hvad koster det at få sendt containere fra henholdvis Østen og USA? (bare sådan cirka)

 

Undskyld mine begynder spørgsmål, håber I bærer over med mig.!

 

Hvis I forresten kender nogle gode fragtfirmaer, så smid det endelig i beskeden.

 

cblach

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan køber du varerne?
FOB eller CIF?

Hvis det er CIF, så klarer afsenderen, alt vedr. afsendelsen og levering til havn i Danmark

Dato: 15-08-2006 21:10:44
Forfatter:Carsten Blach

2. Når varen kommer til DK skal den som bekendt fortoldes, her kan det vel betale sig at lade speditionsfirmaet fortolde varen?


3. Er der hensigtmæssigt at lade speditøren stå for udpakning hvis man har købt FCL?




2: Vi har en fast aftale med vores speditør, som klarer alt med fortoldning og lignende for os.

3. Det kommer an på flere ting, hvor langt ligger dit lager f.eks. fra havnen?
Vores lager ligger lige op ad frihavnen og vi står derfor selv for alt udpakning og betaler derfor kun kørsel fra havn til lager og afhentning af containeren, når den er tomt!

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

1. De fleste speditionsfirmaer tilbyder LCL (stykgods) - fragten oplyses typisk som w/m (vægt/mål).

2. Lad speditøren stå for indfortoldningen - det kan ikke betale sig selv at gøre det (max pris dkr 250, også gerne billigere)

3. Medmindre du har egen facilitet hvor du kan arrangere tømning af en FCL (hel container), så lad speditøren stå for det - få evt et par tilbud på det.

4. En 20''dc står vel sådan ca dkr 10-12.000 når alt er medregnet op til havn og en 40''dc i ca det dobbelte - kun cirka tal!

Det er helt iorden at spørge - kun  sådan får man svar. Sørg for at få indhentet et par forskellige (skriftlige tilbud) når du ved hvad du skal have hjem. Benyt speditører, idet de som oftest har repræsentation i Østen/USA.

Mvh


Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg regner de fleste vare vil blive som FOB, da jeg har fået fortalt at det er billigere. Ved CIF kan eks. kineserne vist finde på at bruge en samarbejdspartner som sætter prisen højere end normalprisen og de scorer derved ekstra penge..


Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved FOB skal din leverandør levere ordren/forsendelsen til en fragtfører/speditør udpeget af dig - leverandøren betaler alle lokale omkostninger på Origin og du betaler resten - søfragt, tillæg til søfragt, forsikring + lokale omkostninger i dansk havn - husk forsikringen er dit ansvar.

Ved CIF betaler leverandøren alle omk op til dansk havn (incl forsikring - men sørg for at understrege dette overfor dem), du betaler derefter for alle lokale omk i danmark - udpakning, gebyrer fortoldning og den slags.

Ved FOB kan du selv styre omkostningerne og forsendelsen, men det kræver at du sætter dig lidt mere ind i transporter - ved CIF risikere du, at de lokale omk i Danmark er en del højere end de er ved FOB (som du selv har forhandlet på forhånd).

Ved FOB skal du sørge for at få et par tilbud (skrigftlige) og disse skal inkludere alt. (søfragt fra USA kan være lidt specielt m.h.t. omk)

Mvh



Side 1 ud af 1 (5 indlæg)