Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

10 mill. Hvad sker der nu?

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mening er at hvis du tager noget som ikke tilhøre dig så er det tyveri, hvad enten det er musik, SEO bøger, software eller film.

Det er tyveri og tyveri skal afskaffes, længer er den ikke. DKK 10,000,000 er mange penge og selvfølgelige for meget med mindre hun har lagt det ud således det kan hentes af alle mulige og at det blev gjort med fuld overlæg. En ting er der dog kommet ud af det....hun gør det aldrig igen :-) 

Inden for IT / design branchen er det et mega problem. I forbindelse med vores ny design service har vi købt software fra Adobe for jeg ved sku ikke hvor mange penge for at kunne leverer. Vores konkurrent nede af gaden køber den store Adobe pakke for DKK 30,-. Det er mega unfair for os da vi konkkurere om de samme kunder... og trust me kunderne i Danmark eller hvor han nu sidder, er for de flestes vedkommende raslende ligeglade med om leverandøren bruge købt eller stjålet software, de vil bare ha billig kvalitet (på samme måde som folk i bund og grund er ligeglade med om designer trøjen de går rundt i er lavet i en sweatshop i Kina et eller andet sted)

Problem er utrolig svært at komme til livs så jeg syntes det er godt at der statueres et eksempel en gang i mellem selvom at DKK 10,000,000 er i overkanten.... 

Jeg håber snart turen kommer til IT branchen i Asian :-) men der komme til at gå langt tid :-( 

 

 

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Som jeg også har skrevet, så er det da surt for hende og ja, bøden er ude af proportioner.
Men da jeg for lidt siden diskuterede sagen med mine amerikanske kolleger, så sagde den ene, at med sådan en bøde, så ville han ikke fildele mere.

Problemet er nok, at det er super svært at gøre noget ved fildeling, men hvis man kan få almindelige hæderlige mennesker til at forstå at det er forkert og farligt, så vil det afholde mange fra at gøre det.

Det er så super surt for kvinden, at hun endte som skræk og advarsel til alle andre, men virke, det skal det nok.

Dbh Martin

Det er jo ren middelalderlig tankegang. Indifferent

Skal vi også halshugge den første person, som smider tyggegummi på gaden, så andre kan lære at det er forkert at gøre?

Nej, sådan en verden skal vi ikke leve i vel?

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele tankegangen om at statuere et eksempel hører ikke til i et nutidigt retssystem.

Hvis princippet om statuering af eksempler virkede, så havde vi sådan set ikke behov for den dømmende magt domstolene, da vi så bare kunne give den udøvende magt politiet beføjelser til at henrette folk, så snart de opdagede noget kriminelt.

DeMib kom med eksemplet omkring overskridelse af hastigheder.

Er man tilfældigvis den bilist som bliver stoppet, så er det bare ærgerligt at man bliver likvideret på stedet, mens alle vi andre får os en forskrækkelse om at huske at holde hastighedsgrænsen!

Argumentet om, at det er svært at gøre noget ved fildeling er heller ikke tidssvarende.

Det ville svare til at erkende, at vi ikke kan finde alle fartsyndere, og at fartgrænserne brydes så mange steder hver dag, at det er umuligt at overvåge det. Så derfor kan likvideringen af mennesker på stedet måske få andre mennesker til at tænke sig om inden de kører for stærkt.

En så primitiv tilgang til lovovertrædelser vil jeg meget gerne være foruden - og det gælder for hele verden.

En strafudmåling skal sættes i perspektiv til den kriminelle handling man har gjort.

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder bare lige og tænker.. Hvis hun har fået en bøde på 10 millioner som hun godt ved hun aldrig kommer til at betale, hvorfor skulle det så stoppe hende i at gøre det igen? Altså om hun skylder 10 eller 20 millioner kunne hun jo være ligeglad med.. Smile

 

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt vaere det bare er mig, men hvis jeg havde en dom/boede paa 10 mio. haengende over hovedet for ulovlig download/deling af musik og ingen chance havde for at betale, ville jeg da ikke stoppe med at dele musik. Hvorfor saa ikke hente endnu mere musik, hvad kan de goere? give mig en boede paa 30 mio. saa skylder jeg 40 mio. og hvad saa? jeg er jo alligevel i bundloes gaeld resten af mit liv

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig Nicolaj, lige hvad jeg mente. Big Smile

 

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)