Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi er RYSTEDE!

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Admaker.

Søndag morgen...

Jeg tenderer til at give Mikkel DeMib overvejende ret om end jeg godt kan forstå din frustration ud fra et omkostningsperspektiv for kunden - især i forhold til eksempelvis administrationsgebyr etc..

Det er imidlertid min holdning, at danske virksomheder i højere grad skal lære fra amerikanerne og betragte "omkostninger" til eksempelvis bureau som en investering frem for en omkostning. Og bureauet bør i højere grad være i stand til at argumentere for kundens værdi og ROI af de højere omkostninger i stedet for argumentation der hidrører bureauets egen omkostningsstruktur, som kunden i bund og grund kan være ligeglad med. Bureauet har jo formentlig hjulpet en række kunder med at blive mere succesfulde i markedet, hvilket gør at de selv har succes og har kunnet vækste til deres nuværende størrelse med deres respektive setup.

Prisen som kunder betaler hos større bureauer eller hos Mikkel DeMib favner jo også struktureret viden i form af hastighed, omkostninger til forskning og udvikling, dokumenterede erfaringer og resultater, langsigtet stragegisk samarbejde og netværk, der hjælper kunden med at bruge sin egen tid mere effektivt og fokuseret på kerneforretningen.

Det kan  eksempelvis være, at de marginalt ekstra 1.000 kr. for påbegyndt time er præcis den ekstra indsats, der hjælper kunden med at tjene x % ekstra i forhold til løsningen inden for tidsrummet. Bør kunden ikke værdsætte det?

Omvendt er jeg også overbevist om, at der er plads til mindre og mere adrætte bureauer/konsulenter, der kan hjælpe kunder med produktion af kundens fastforankrede og ufravigelige ideer til en lavere timepris. Det er jo desværre ofte sådan, at kunder føler de har fået en god idé og den kan man som bureau/konsulent ikke udfordre fordi den allerede er fast besluttet hos kunden.

Mvh

Jens Adamsen 

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor der altid skal køre så meget hetz på de store reklamebureauer. Hvorfor kalder man dem "de dyre, selvfede reklamedrenge" osv? Hvorfor er det, at det støder nogen, at en virksomhed tjener mest muligt på deres kompetencer?

Faktum er jo, at det er udbud og efterspørgsel! Et bureau kan i princippet tage en timepris på 1 million, hvis blot de har bevist, at være pengene værd. Og er man så en malermester i Nr. Lyndelse der skal have lavet en 2x150 mm annonce i lokalavisen, så takker man jo bare nej til million-timepris-bureauet og kontakter en lille hyggelig grafiker i nærområdet der kun koster 200 kr. i timen.

Som i enhver anden branche, kan kunden bare søge et andet sted hen og få en billigere vare. Og der findes MASSER af små-bureauer som ikke laver andet end at fritlægge hjulkapsler og indsætte tjubang-tilbuds-splasher. Men man vælger jo som kunde at købe sin vare dér hvor man får den værdi man eftersøger.

Jeg synes det er mangel på bedre vidende, at der øffes så meget over de priser! Jeg bliver virkelig harm!! Det er simpelthen så irriterende at mange mennesker ikke kan se den mega værdi et dygtigt reklamebureau kan skabe for deres kunder. Der ligger SÅ meget knowhow og kompetence bag de store bureauer, og langt de fleste af dem knokler en vis legensdel i laser for at skabe den merværdi for kunden. Og det virker! Kunderne ved det. Men jeg fatter ikke hvorfor det altid har været så svært for mindre involverede mennesker at se det.

Hvis Mikkel koster 2000,- i timen, så er det ikke fordi han er grådig. Så er det fordi han har kunder der vil betale ham 2000 kr. for hans kompetencer. Og har man kunder der vil betale det, så man rent faktisk det værd.

Der er nok også forskel på prisen for en times foredrag af hhv. Martin Thorborg og Birthe fra kassen i Bilka. Også selvom de kan nå at sige lige mange ord på den time...

/Rikke

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikkepigen:

Jeg synes det er mangel på bedre vidende, at der øffes så meget over de priser!

/Rikke

Du har fuldstændig ret. Og så mangler der en ting i diskussionen: En dygtig grafiker/reklameburea med høje timepriser bruger måske færre timer på at løse opgaven. Som kunde er jeg da ret ligeglad med hvilken timepris, jeg betaler - jeg ser på den samlede omkostning til opgavens løsning, og giver det mening for mig.

Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er fortaler for gennemskuelighed, faste priser samt generel klarhed i spyttet. Og det ligegyldigt om man er et stort eller et lille bureau.

Omvendt har jeg stor forståelse for, hvad det koster at hyre et stort bureau.

Når vi (Kommunikationspartiet) løser opgaver, hvor vi også varetager projektlederrollen for kunden overfor designer, webbureau og fotograf - ja, så mærker vi selv, hvor hurtigt vores timepris 'falder', når enten kunde eller samarbejdspartnere ikke agerer som forventet. Taler vi om filmoptagelser, tv-spots og levende billeder i det hele taget, er det endnu mere udtalt.

Hos Mensch, Recommended, Kunde & Co. osv. køber man en pakke af sikkerhed, stabilitet og for det meste også høj kvalitet, som den enkelte virksomheds beslutningstager kan sende ansvarsregningen tilbage til, hvis resultaterne svigter: "Vi hyrede nogle af de dyreste, bedste og mest kendte. Hvad kunne vi have gjort anderledes?", kan den budgetansvarlige med autoritet og fingeren på bureaupulsen forsvare sig efterfølgende.

Her står man lidt svagere, hvis bureauet var helt ukendt og valgt pga. en lav timepris. Og jo, pris og kvalitet hænger ofte sammen. Naturligvis ikke altid, men priserne i trådstarters eksempel er i mine øjne et godt eksempel på nogenlunde fair priser (hvis kvaliteten da ellers er i orden), der bare er pakket ubehageligt meget ind i slørende ekstraydelser.

Et eller andet sted skal de jo 'fifle' lidt, når de sætter bureau-timeprisen til 750 kr., for det ville vi i hvert fald ikke kunne levere vores nuværende kvalitets-, service-, kreativitets- og rådgivningsniveau til, når vi samtidig ønsker at give helt faste og gennemskuelige priser.

En sidebemærkning til dette og timepriser i almindelighed: At vores timepris som udgangspunkt er 1000 kr. i timen, er jo et vidt begreb. Er vi hurtige og skarpe, er det billigt – er vi langsomme og middelmådige, er det dyrt.

Nogle varer køber jeg i Netto. Andre køber jeg på markedet om søndagen, mens dem jeg forventer mig noget ekstraordinært af bliver købt i specialbutikken - hos specialisten. Ligegyldigt hvor jeg køber mine varer, forventer jeg dog at få det aftalte.

Hvis jeg har abonnement på noget der stiger i pris pga. enten marked eller mit forbrugsmønster - så er det helt okay, jeg vil bare have mulighed for at vælge det til eller fra, før det sker. Det vil sige ingen uforudsete ekstraregninger og en udpræget proaktiv (uf... det er et slidt ord, men til lejligheden det mest præcise;-) forventningsafstemning fra såvel kunde som leverandør.

På den måde bliver man altid kun positivt overrasket.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

René Gade Mikkelsen / K-Partiet:

... En masse der er værd at læse en ekstra gang

Yes

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 Pris og kvalitet ,hvor hurtigt de kan lave det hænger ofte samme

Det har jeg et godt eks på. Min egen side jeg har brugt  webmaster 3 gaqnge , hvor de  laver det i fritiden , derfor kan der gå lang tid for en opgave på 50 timer , vis de oven i købet bliver syge eller andet sker , kan de ikke trække på anden arbejde kræft  og viden, dette kan et større firma normalt gøre og de har i de fleste tilfælde flere søgeord eksperter ,webdesigner ,og webmaster at trække på , derfor er det dyrere at bruge større firmaer bl.a.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil godt tilslutte mig holdningen til, at I på nogle punkter er en smule hurtigt ude...

Mht. udlevering af originaldokumenter vil jeg give jer ret i, at der nok ikke sker så meget ved at udlevere en ai fil eller en psd - men med en fla. er det et helt andet spørgsmål. Tit har bureauerne jo brugt lang tid på at udvikle og opbygge biblioteker med diverse kildekoder - og kan derfor sælge ydelsen til en billigere pris, end den ville have kostet hvis man skulle starte forfra hver gang. Og at bede om at få udleveret denne kode, svarer til at bede coca cola, om at aflevere opskriften sammen med en halv liters cola. Not likely, right?

Og selvom 1600 kr. i administrationsgebyr måske er lige i overkanten for at få udleveret en cd med materiale - så skal der stadig bruges tid på at samle materialet og brænde det ned på en cd. (og nogle kunder beder om at få udleveret de samme ting MANGE gange...)

Nu kan man jo ikke slå alle bureauer over en kam - og nogle er måske ikke de penge værd, som de fakturerer. Men det er nu som regel sådan, at man får hvad man betaler for. Man går sgu heller ikke ind i Thorsen Møbler og forventer at betale de samme priser som i BIVA :-)

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)