Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bortkomne maxibreve og pakker hos PostDanmark

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-08-2006 17:21:26
Forfatter: Ken Krejlgaard Poulsen

Sendt d. 16/11-2005 (står osse på brevet)




Okay, jeg har bare oplevet mange firmaer som daterer brevene en dag, men poststemplet (evt. frankeringsmaskinens datostempel) på kuverten afslører at brevet først er sendt mange dage senere


Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis I hører om gode erfaringer med PostDanmarks pakkeforsendelser, så vil jeg råde dig til at sende som pakke. Vi oplever dagligt, at vores breve ikke kommer frem - både udgående og indgående.

For en lille uge siden fik vi oven i købet et brev, vi havde sendt til en kunde, sendt til vores adresse (uden anmærkninger - stemplet og behandlet som var det til os). Vores kuverters design kan umuligt "snyde" deres scannere til at tro, at afsenderadressen er modtageradressen, så det var ret besynderligt.

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-08-2006 18:03:26
Forfatter: Lasse H. Kristiansen
Hvis I hører om gode erfaringer med PostDanmarks pakkeforsendelser, så vil jeg råde dig til at sende som pakke. Vi oplever dagligt, at vores breve ikke kommer frem - både udgående og indgående.

For en lille uge siden fik vi oven i købet et brev, vi havde sendt til en kunde, sendt til vores adresse (uden anmærkninger - stemplet og behandlet som var det til os). Vores kuverters design kan umuligt ''snyde'' deres scannere til at tro, at afsenderadressen er modtageradressen, så det var ret besynderligt.



Rart at høre men ikke er den eneste postdanmark driller... vi mangler nok 5% af vores post om måneden...
Kunne de dog smide alle de mærkelige reklamer o.s.v væk istedet for...

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi sender mindst 1000 forsendelser årligt som brev. Det giver os en væsentlig besparelse, i forhold til hvis vi sendte som pakke.

Vi mister ganske få af disse om året, og kan grundet den store besparelse, blot sende kunden en ny vare, uden at ægre os.

Vores tommelfingerregel er, at forsendelser med en totalpris på under 500 kr. og en vægt på under 500 gram, bliver sendt som brev. Hvis det er varer der er bestilt hjem til kunden, eller med meget lav avance, sender vi som pakke.

Alle andre forsendelser bliver sendt som pakke.

 

Vi bruger ganske neutral emballage, og vores afsender/firmanavn afspejler ikke at det er varer der er spændende at stjæle. Man kan evt. have en fin indpakning der er lagt i en neutral konvolut/kasse.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes at jeg får urimeligt mange breve retur

 

Hvis der er ligeså mange der går tapt som der kommer retur - så er der slet ingen breve der når frem

 

 

Jeg lavde en hurtig beregning forleden der sagde at 1 ud af 10 kom retur - Det er fame mange og mange gange er der svarkuvert med ergo 10 kr ud i luften (Flere gange om ugen)

 

Det sjove er så at jeg godt kan sende et brev den ene dag til en adresse

og et andet brev en anden dag til samme adresse - og kun det ene kommer retur - Stemplet "adresaten ubekendt"

 

Jeg tror Lige post Danmark skal have en rusker "ÅÅÅRRRRRGGGHHHHH"

 

Stram op Post Dk

 

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har efter 5-6 år og rigtigt mange tusinde forsendelser endnu ikke mistet en (som vi er blevet gjort bekendt med, selvfølgelig), hverken inden- eller udenlandske. Den eneste (som vi troede var blevet væk) var en pakke som viste sig at sidde fast i tolden i Norge. Enkelte er kommet tilbage med forkert adresse, men det kan næppe lægges postvæsenet til last. Tvært i mod har de faktisk for nylig været så flinke, helt gratis at returnere en pakke som ikke blev afhentet, selvom vi ikke havde sat kryds i "returner for egen regning"-rubrikken. Der må være regionale forskelle.
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nico

 

Der er allerede sagt mange kloge ord i tråden her, som jeg helt sikkert kan tilslutte mig. Lav værdi = brev; Høj værdi = pakke (sådan groft sagt, ikk)

Og så bank under bordet og alt det der, men i de 6 mdr. som jeg har været igang, har jeg aldrig mistet en pakke eller brev, -om vores emballage er kedelig, ved jeg ikke, -måske lidt rustik.. En helt anden ting er dog.. -Sørg for at det er robust, for Post Danmark smider og klemmer altså pakkerne, så de næsten kan være ukendelige i den anden ende...

 

Nå, men nogle efterlyste nogle tal fra PostDanmark over bortkomster, så jeg fandt lige disse tal på deres hjemmeside: http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/OmPostDanmark/KvalitetOgTilfredshed/Reklamationer_Antal_2005.htm

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Pakker indland: (antal klager)
Bortkomst: 0,05596 %
Forsinkelse:
0,05596 %
Manglende/beskadiget indhold: 0,03316 %

(Taget fra linket fra før)

Det vil altså sige, at for hver 1787 pakker Post Danmark sender er der en klage over bortkomst. For hver 12422 pakker er der en klage over forsinkelse og for hver 3016 pakker er der en klage over manglende eller beskadiget indhold.

Ialt er der altså 1 klage for hver 1029 pakkehåndtering.

For breve indland ser det således ud: (antal klager)
Bortkomst: 0,05596 %
Forsinkelse:
0,00805 %
Beskadiget/manglende indhold:
0,03316 %

For hvert 56180 brev er der en klage over bortkomst, for hver 1 1/4 million er der en klage over forsinkelse og for hver 526316 er der en klage over beskadigelse/manglende indhold.

Klageraten generelt for breve er 1:48780.

Breve er altså sikrere...? Eller bliver mere sjældent opdaget...?

Blot nogle tal til at gumle på...

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har ofte oplevet, at når vi fx tjekker indbetalinger for fakturaer afsendt samme dag, er fakturaene ikke betalt og kunderne siger de aldrig har modtaget brevet.. Dette skete fx med næsten alle fakturaer vi sendt ud af huset d. 23/5 og d. 21/6-07..

Men det er kun sket inden for det sidste halve årstid.. Mystisk!

 

Vi havde en kunde for et par måneder siden, som ikke betalte sin regning og derfor sendte vi sagen til advokat. Da sagen kom for fogedretten, påstod kunden at han aldrig havde modtaget varerne og aldrig bestilt dem - Heldigvis havde han bestilt sine varer på mail, så vi havde bevis for bestillingen - og han havde afhentet sine pakker på posthuset og vist kørekort for at få dem udleveret - Og postdanmark gav os kvitteringen for det, med underskrift og det hele - Så nu skal han til at forklare,hvorfor han løj i retten!

 

Havde vi sendt pakkerne som maxibreve, havde vi ikke kunnet bevise, at han havde modtaget varerne og så havde det bare været ærgeligt for os!

 

Af samme årsag sender vi altid pakkerne som pakker og ikke breve!

 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er jo egentlig meget pæne tal og ikke så mange forsvundne pakker og breve.... Gad så godt at vide hvor mange der ikke gider at bruge tiden på at klage eller søge tabte forsendelser. Post Danmark dækker nemlig kun din indkøbspris uden moms.... een gang oplevede jeg at de ville have jeg skulle finde faktura''en frem fra dengang varen blev indkøbt, tage en kopi og fremsende til dem.... hmmmm.... hvis du så begynder at regne timeløn kontra det du kan få retur fordi pakken er væk - så er det ikke altid det kan betale sig - selvfølgelig alt efter hvilken værdi pakken har.

Men det er værre med PNL. Vi mistede en pakke til USA på 3500 kr. Vi fik omkring 700 kr. i erstatning - for hos PNL beregner de ud fra vægt og ikke indhold :·)

Vi sender alt over 300 kr. som pakke - men måske vi bare skulle gå helt over til brevpost :·)

Mange hilsener Helle

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)