Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af million virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Bjerringbro
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige lavet noget præsentations materiale til en kunde, der er ved at sælge hans forretning.

Synes lige jeg vil smide et link på vores gode amino side, det kunne jo være der var nogen der er interesseret i sådan et firma - eller kender nogen der er.

http://www.match-online.dk/Profiler/detaljevisning.aspx?id=2472&profilType=Saelger&mode=fromSearch


læs mere her: www.webcreate.dk/asap2/ (midlertidig www adresse for online præsentations materiale


Jeg vil lige pointere, jeg har IKKE noget med firmaet at gøre - jeg har kunr lavet noget slagsmateriale for ham.

Så alle spørgsmål skal i sende til det pågældende firma.og ikke til mig



Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten,

Jeg har lige været hurtigt igennem materialet, og falder over det med markedspotentialet/andel.

Det er sikkert ganske rigtigt at der er 2,3 millioner virksomheder i målgruppen, men at sige at 10% markedsandel = 230.000 kunder er helt forkert. Du skal se på hvor mange af de 2,3 millioner man kan forvente vil etablerer et UK selskab (hvor mange der reelt er i markedet for den slags produkt), og af det antal skal du tage 10%. Så får du et udtryk for markedsandelen.

Jeg havde præcis denne diskution med en investor i tirsdags

mvh Carsten

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
 

En lille advarsel til potentielle købere:

 

Jeg kunne jo godt henledes til at tro, at grunden til virksomheden sælges er, at det i øjeblikket er meget meget svært at få et UK momsnummer (hvis ikke næsten umuligt). Årsagen er den, at der i UK Customs pt. har meget stor opmærksomhed på momssvindlere (heldigvis - lad os få dem udryddet, tak). Derfor er de meget påpasselige med at uddele momsnumre...

 

Blot en tanke...

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
 

...og så sælger man vel næppe et firma, som eftersigende skulle indbringe 1-1,5 mill. indenfor de næste 12 månder "pga tidsmangel" ?!

Hvem har ikke tid til at tjene over en mill. på et år ?

 

Fair nok hvis sælger har bedre indtjeningsmuligheder andetsteds, men det er ikke der, som fremgår at salgsmaterialet...

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Sjovt, har set den tidligere på Match Online, og tænkte at jeg slet ikke kunne få tallene til at hænge sammen. Efter at have set præsentationen er jeg overhovedet ikke blevet klogere.

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres kommentar, men som sagt ved jeg ikke noget om firmaet og hvilke muligheder der er osv...

Jeg har blot lavet noget grafisk materiale for kunden.

Så synes jeg jo bare det lød lidt spændende, derfor ville jeg bare lige lufte det herinde...det kunne jo være der var nogen der havde interesse.


 

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)