Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor "smarte" er Google''s algoritmer?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
En søgning på "fotograf i København" finder http://www.runejohansen.dk/ som det første bud. Den beskrivende tekst i søgeresultatet så noget suspekt ud, så jeg smuttede forbi siden, lurede i koden og fandt:

"<SPAN style="FONT-SIZE: 1pt; COLOR: white; FONT-FAMILY: ''Arial Narrow''">arkitektur fotograf fotograf arkitektur arkitektur fotograf fotograf arkitektur arkitektur fotograf fotograf arkitektur fotograf fotograf bryllup fotograf bryllup bryllup fotograf bryllup fotograf bryllup fotograf bryllup fotograf bryllup fotograf bryllup fotograf fotograf portræt fotograf portræt portræt fotograf portræt fotograf portræt..."

Teksten fortsætter i en lang kører. Burde Google''s algoritmer ikke efterhånden være så "kloge", at de finder den slags åbenlys fusk (hvid skrift på en hvid baggrund)?

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Siden har nu været en tur igennem http://www.google.com/contact/spamreport.html - så nu må vi se om google gør noget ved det.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er problemet? Du søger på "fotograf i københavn" og øverst finder du et link til lige præcis en fotograf i København - det fremgår ovenikøbet af den synlige tekst. Hvad havde du forventet at finde istedet? En fotograf fra Tyskland eller Bornholm? LOL
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Du søger på "fotograf i københavn" og øverst finder du et link til lige præcis en fotograf i København

Mikkel,

der er næsten lykkedes dig, at overbevise mig om, hvorfor man ikke partout skal være white hat.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er næsten lykkedes dig, at overbevise mig om, hvorfor man ikke partout skal være white hat.

I første omgang skal du i hvert fald nok beslutte dig for om du vil være religionsforsker eller marketingmand :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Virkeligheden er ofte noget mere nuanceret end de fleste bryder sig om, også hvad angår søgemaskiner. Det man skal huske er at google er en forretning, der grundlæggende lever af at leverer gode søgeresultater til dem der søger med googel, alle de ande forretningsområder er bygget op omkring det.

Hele diskussionen om hvad man må og ikke må, hvad der er blackhat og hvad der er whitehat er i mine øjne forkert. Hvis en københavns baseret fotograf, der har lavet en udemærket hjemmeside, ligger godt for søgesætningen "fotograf i københavn", så kan det ikke være spam og derfor er det vel grundlæggende ligegyldigt om han har brugt den ene eller anden metode for at ligge som han gør. Hvis det derimod havde været en brugtbilsforhandler der lå godt for samme søgesætning, ja så havde det vel grundlæggende været spam, igen ligegyldigt hvilke metoder han havde anvendt.

For mig findes der grundlæggende og avanceret SEO. Hvad du anvender afhænger af kunden og markedet og af hvad du selv er tryk ved. Googles algoritme er ikke en lov med helt klart definerede grændser. Så længe det man laver ikke er spam, så er det min opfattelse at google er meget large sålænge det ikke tager overhånd

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Når alt det er sagt er dog en smule pudsigt Google ikke straffer hårdere for den slags duplikeret tekst. Er der ellers nogle søge resultater der matcher søgningen? Muligvis har fotograf siden nogle links fra sotre trustede sider?

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
> Når alt det er sagt er dog en smule pudsigt Google ikke straffer hårdere for den slags duplikeret tekst.

Det ver der heller ingen der siger de ikke gør. Bare fordi du kan finde sider i Google der ser ud som denne, eller som har gjort alt muligt andet for at ranke godt, betyder det ikke at de bliver der. Søgemaskinernes filtrering af de enorme indekser sker ikke realtime, og der kan somme tider gå lang tid før visse ting filtreres fra - om overhovedet.

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Når alt er så er sagt, må man jo sige at RUne Johansen har gjort et godt stykke arbejde... Han tjente da vist 12000 på mig i forbindelse med mit bryllup oktober 05  og så var de åbenbart så pæne, at vi er på som referencer på hans sider...

 

SEJT!



 



Stefan Avivson

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Min point går mere på det er underligt den overhovedet er belevt optaget.

Hvis tesksten hjælper på placering i SERPs, så ville siden nok også være blevet kørt igennem div. onpage anti spam algos... Og det virker umiddelbart som ret ensartet forsøg på keyword stuffing...

Derfor jeg tror der er andre faktorer der gør Google accepterer det.
Enten pga. manglende konkurrence på "fotograf i København" ...
Eller at der fx er en masse "trustede" sider der linker til runejohansen.

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)