Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor "smarte" er Google''s algoritmer?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Google fungerer ikke sådan som du tilsyneladende tror. Det er ikke sådan at alle nye sider eller domæner først tjekkes for alle mulige "spam" problemer før de optages. Det sker løbende og på ingen måde 100% konsekvent
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-08-2006 10:35:39 Forfatter: Mikkel deMib Hvad er problemet? Du søger på ''fotograf i københavn'' og øverst finder du et link til lige præcis en fotograf i København - det fremgår ovenikøbet af den synlige tekst. Hvad havde du forventet at finde istedet? En fotograf fra Tyskland eller Bornholm? LOL

 

Hehe.. Mjaeh, der er såmænd heller ikke et problem, men han fusker på en så åbenlys og oldschool amatøragtig måde, at det måtte opdages og blive nævnt før eller siden.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, verden er vel nok urretfærdig :) Man kunne godt ønske sig at virksomheder helt holdt op med at konkurrere og så ellers bare stillede sig op i kø til det blev deres tur. Dream on :)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-08-2006 19:00:49 Forfatter: Mikkel deMib Ja, verden er vel nok urretfærdig :) Man kunne godt ønske sig at virksomheder helt holdt op med at konkurrere og så ellers bare stillede sig op i kø til det blev deres tur. Dream on :)


Sort. Jeg har ikke den fjernelse anelse om, hvor du vil hen med ovenstående.

Til din orientering oprettede jeg tråden, fordi jeg fandt det komisk, at Google ikke opdager så åbenlys fusk og absolut ikke fordi det river i mine grundvolde af bare ærgelse over, at det kan lade sig gøre.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe. Nu skrev jeg så heller aldrig "alle mulige" spam problemer :-)

Jeg snakkede og skrev (!) udelukkende om "onpage" spam.
Jeg præciserede endda at det også kun undrede mig hvis
onpage teksten indgik i beregninger for SERPs.

Hvis man allerede har fat i teksten... Og allerede har analyseret
det på diverse måder... Så, ja, overrasker det mig lidt de ikke
også chekker for de mest "primitive" keyword stuffing ting.

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis I ikke forstår hvad jeg mener, kan jeg anbefale at læse en af mine seneste blogindlæg om søgemaskineoptimering og etik. Her burde det stå rimelig klart hvad jeg mener :)
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-08-2006 19:47:21 Forfatter: Mikkel deMib Hvis I ikke forstår hvad jeg mener, kan jeg anbefale at læse en af mine seneste blogindlæg om søgemaskineoptimering og etik. Her burde det stå rimelig klart hvad jeg mener :)

 

Lidt af en smøre at skulle læse blot for at forstå et mere eller mindre vagt indlæg i en debat. Pas, men tak for tilbudet. :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, verden er som sagt ikke så enkel som nogle gerne vil have den til at være. Hvis man ikke gider sætte sig ind i tingene, ja, så kan det hele være svært at forstå. Det er langt fra alting, og meget sjældent noget der har med søgemaskiner at gøre, som kan forklares på 2 linier uden at blive noget vrøvl. Nogle foretræker de korte forklaringer, og andre de mere uddybende. Det er så op ti dig om du virkelig gerne vil forstå tingenes sammenhæng, eller bare leder efter et hurtigt svar du tror du kan bruge ... :)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel (og til dels Kim)

"Man kunne godt ønske sig at virksomheder helt holdt op med at konkurrere og så ellers bare stillede sig op i kø til det blev deres tur"

 

Jeg kan da kun opfordre virksomheder at deltage i "konkurrencen" og ikke blot stille sig i kø. Dette gøres fint ved at Spamreporte sider som denne, ligesom LaicaGroup har gjort. Jeg selv er heller ikke bleg for at gøre det.

 

Årsag: Når jeg tilmelder mit site til google, skal jeg acceptere deres betingelser om ikke at spamme mine sider. I denne henseende er ovennævnte metode spam, uanset om der reelt er tale om en fotograf i København. Hvis jeg også er fotograf i København skal jeg nu overveje 1) om jeg skal overtræde googles betingelser (med fare for at blive smidt ud af indexet) for at konkurrere på life fod med ham her. Eller 2) Benytte de teknikker som er accepteret af Google og finde mig i at min konkurrent får bedre omsætning fordi han er ligeglad.

 

Hvis en konkurrent på denne måde profiterer på min bekostning vil jeg selv uden at blinke være parat til at indsende en spamreport. Der er intet personligt i dette og jeg respekterer at i ser anderledes på det.

 

Hvad skal man så gøre hvis man som fotograf vil listes under "Fotograf i københavn"? Tjah, hvorfor ikke bare skrive dette på hjemmesiden, eller køb en adWord kampagne på disse ord? Det er det vi andre gør.

 

Ud fra en teknisk synsvinkel synes jeg nu også det er ret interessant at google overhovedet har indekseret disse ord her, men på den anden side er der jo andre lige så effektive men meget mindre risikable måder at få indekseret ord der ikke kan ses på siden.

 

/Jesper

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 20-08-2006 20:05:27 Forfatter: Mikkel deMib Ja, verden er som sagt ikke så enkel som nogle gerne vil have den til at være. Hvis man ikke gider sætte sig ind i tingene, ja, så kan det hele være svært at forstå. Det er langt fra alting, og meget sjældent noget der har med søgemaskiner at gøre, som kan forklares på 2 linier uden at blive noget vrøvl. Nogle foretræker de korte forklaringer, og andre de mere uddybende. Det er så op ti dig om du virkelig gerne vil forstå tingenes sammenhæng, eller bare leder efter et hurtigt svar du tror du kan bruge ... :)


Nu opfattede jeg dit indlæg og ditto det jeg har skimmet af artiklen, som et udtryk for din personlige holdning til "blackhat vs. whitehat". Planen med tråden var ikke just at diskutere ideologi og holdninger til det emne, men det skal da stå jer andre frit for, om I vil bruge den til det.


Og nej, jeg orker ikke at læse +800 ord for at finde meningen med dit korte indlæg. De kunne garanteret koges ned til 1-2 sætninger. Desuden kender jeg jo din holdning.

Nu skriver du "et hurtigt svar, som du tror, du kan bruge". Giver din artikel da svar på mit oprindelige spørgsmål?

 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)