Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SØGES: Personlige historier om at ”gå på røven”, til bog om forretningsforlis.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

23juni 2009

Jeg er i gang med at skrive en bog om forretningsforlis set og oplevet fra virksomheds ejerens side. I den forbindelse søger jeg tidligere virksomheds ejere der her gennemlevet et personligt forretningsforlis og som vil bidrage med deres historie – fra opstart til ophør og om livet efter.  

 

Med bogen vil jeg gerne åbne op for det tabu det er at ”gå på røven”.... og vise at de fleste virksomheds ejere bag et forretningsforlis, ikke er uærlige klamphuggere og luskepelse men reelle, hårdtarbejdende fightere hvis iværksættereventyr af den ene eller anden grund ikke blev en succes – hvorfor?     

 

Hvis du er interesseret i at medvirke, skal du sende en kort beskrivelse af dig og din tidligere virksomhed til anine@popnitte.com inden d.1august 2009.

Rent praktisk vil det foregå således(hvis din historie passer ind i bogens koncept og bliver udvalgt) at, jeg på baggrund af et interview renskriver din historie, som du selvfølgelig får lov til at læse og godkende inden den kan komme med i bogen.

 

Jeg kan desværre ikke tilbyde betaling for medvirken i bogen.

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende. Så vidt jeg ved findes der ikke en bog af den type i DK (?).

Jeg kender formentlig en eller flere der måske vil medvirke. Bla. har jeg selv arbejdet med rekonstruktion af nødlidende virksomheder og finder emnet meget interessant.

Det vil være fint hvis du ville skrive et par ord til mig. Bla. om hvem målgruppen skal være og hvor meget du forestiller hvad hvert indlæg skal fylde.

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 Tak for dit indlæg

Og Nej - det er heller ikke lykkedes mig at finde litteratur indefor emnet, og det vil jeg med bogen gerne ændre på! Jeg kunne ihvertfald, i imellem, godt have ønsket sådan en bog igennem de 9år jeg var selvstændig, for at vide hvordan andre iværksættere håndtere de hårde tider. Hvorfor ikke dele ud af og lære af hinandens viden og fejl?

Mht målgruppen ønsker jeg en så bred målgruppe så muligt, dog skal man have lidt personlige økonomiske tab som følge af iværksætter-eventyret. Venner/famile der har startet virksomhed sammen og som efterfølgende ikke kan enes om at drive virksomheden sammen, må også meget gerne bidrage til bogen.

Jeg forstiller mig at hver personlige historie skal fylde ca. 10sider i bogen evt. inkl billeder o.l. - men inlægget til bogen skriver jeg udfra interviews så det er ikke sådan at de medvirkende selv skal levere det færdige bidrag.  

 

Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken baggrund har du for at skrive bogen? Er du journalist?

Vh. Henrik

 

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg er ikke journalist. Som tidligere nævnt har jeg været selvstænding erhvervsdrivende i 9år hvor jeg har fløjet højt og landet med et brag..... og i forbindelse med braget søgte jeg selv -uden held - informationer om forretningsforlis og om hvordan andre havde håndteret situationen. Dette har nu ført til at jeg har et brændende ønske om at lave bogen, for bl.a. at åbne op for det tabubelagte emne og hjælpe andre i samme situation.

 

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Skide godt projekt.  Jeg glæder mig til at læse bogen.

 

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Athomsen

Lidt ideer til dig:

Jeg syntes, at det ville være en god ide, hvis hver person som skriver en artikel, kommer med gode råd til hvordan en konkurs kan undgåes.
Men også noget om, hvordan man kommer videre med sit liv fremadrettet.

Således at bogen signalerer "Jeg kommer videre med mit liv" !

Man kunne evt. få en kendt til at medvirke i bogen - forord?

Held & lykke med dit projekt Wink 

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare om at få nogle interviews med Riskær, Trads, Thorsen, Brixtofte og i fremtiden Bagger..Stick out tongue

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er et spændende projekt som skal behandles seriøst. Du bør måske fortælle lidt om din baggrund og hvem du er før du får folk til at åbne sig om for at fortælle sin historie til dig.

 

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)