Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lønsumafgift

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

har søgt lidt omkring dette her på amino og finder ikke ret meget om dette..? skyldes det at der ikke er mange der kan være i den kategori?? for jeg har lige skrevet til skat og de oplyste mig at jeg var i denne kategori!? er det en fordel eller ulempe kontra at lade mit firma være moms registreret??

fandt følgende uddrag...

For tandlæger, sygeplejersker læger m.v., kulturelle virksomheder, private skoler og kurser, rejsebureauer, taxavognmænd, beregnes lønsumsafgiften som 3,08 % af lønsummen, plus/minus virksomhedens over-/underskud.

det lyder da til at være en kæpme fordel ifht at betale moms?? hvordan kan det være?

 

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

asgerbasker:
er det en fordel eller ulempe kontra at lade mit firma være moms registreret??


Sådan kan kan du ikke gøre det op. Lønsumsafgiften beregnes på grundlag af de vare og ydelser som du sælger, der ikke er momspligtige.

Spørgsmålet er om det kan betale sig for dig både at være registreret for lønsumafgift og moms. En god lille taløvelse for dig eller din revisor!

Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hey klovn - pænt af dig altid at savare på mine utallige spg. :-)

Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ps er der andre som ved noget om løsumafgift/moms??? som om der ikke er ret der ved noget om det? -men som klov siger lyder det osse til at være mere kompliceret...med på den ene side have en ydelse med løsumafgift og på den anden side købe ting til firmaet og trække moms fra.

Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

er der virkeli ingen som har nogen erfaring eller kommentar på det mht lønsum afgift??:-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)