Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af lille buisness.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er - Jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg vil gerne tilbyde personer og mindre firmaer at læse korrekturlæsning for dem - Men hvor skal jeg starte? Hvad gør jeg for at blive hørt, og hvor bliver jeg hørt?

Jeg kan tilbyde korrekturlæsning af hjemmesider, dokumenter, artikler, brochurer, nyhedsbreve osv.

Det skal siges at jeg ikke er proffesionel korrekturlæser (dvs. meget høj uddannelse inden for sprog). Jeg er kun 18 år og leder efter nogle "hurtige penge". Jeg er på landsholdet i Judo, og har derfor kun tid til skole og træning, så et fast arbejde i Føtex er simpelthen ikke overskueligt for mig. Jeg har aldrig haft problemer med korrektur i mine afleveringer i sproglige fag gennem gymnasiet.

Det er billig og nem korrekturlæsning, hvor jeg evt kan finde en pris sammen med min kunde.

Mvh

Peter Olsen.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. 

Jeg synes den er lidt svær at kringle, men det kan være der gemmer sig et marked for det. 

Det kommer an på om du kan holde hvad du lover. Det er ret ødelæggende for din forretning hvis du ikke fanger alt i korrekturen, men omvendt er der ingen der er perfekt, og jeg tror basalt set at lange uddannelser er for lønmodtagere... ikke for iværksættere (selvom jeg selv har en af slagsen + en mellem lang)

Dermed sagt. Har du drivet, og er du dygtig, så rygtes din kunnen sikkert hurtigt, men det kommer igen an på dit prisniveau kontra din kundegruppe. 

Det vigtige er dog, at du overvejer dine muligheder, og søger hjælp og støtte ved AMINO. Det kan helt sikkert få dine planer til at rykke lidt anderledes end de ellers måske havde. 

Jeg kender slet ikke markedet, da jeg er vandt til at korrektur er en fast bestandel af et produkt der leveres fra fx. en tekstforfatter eller reklamebureau :)

Med Venlige Sommerhilsner

Karsten Lund

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke at markedet er der.. Virksomheder læser det selv igennem, de gider ikke bruge tid på at en anden skal læse det osv.

 

Men held og lykke!

Altid en ny ide!

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for ordene, Karsten.

Men hvor skal jeg så søge støtte hos AMINO? Jeg er ny her, og jeg har lidt svært ved at finde et passende sted at bl.a. reklamere for mig selv og søge hjælp.

Mvh

Peter Olsen.

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Miloz:

Jeg ved at markedet er der, og jeg ved at der er travle firmaer og privatpersoner som betaler folk for at læse deres materiale igennem. Dels for korrektur, dels for forståelsen af materialet.

Mvh

Peter Olsen.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. 

Det kan godt være lige præcis den del lød lidt mudret :) - Det var måske Mojito'en, varmen eller en kombination ;)

Hvordan du skal gøre det: - Præcis som du har startet ud (ved at spørge), jeg mener dog du har lidt længere vej end du måske går og tror. 

Du skal først kigge på den potentielle forretning kontra dine udgifter og konkurrence. Jeg foreslår at du ikke går efter at blive fast leverandør til DONG eller Danske Bank af samme grund som Miloz nævner. 

Der hvor det kan blive en hjælp er til de iværksættere der ikke har en som dig i dit netværk. Jeg kan da sagtens se dygtige iværksættere med kompetente forretninger, som bare ikke selv magter det at læse korrektur (ordblindhed - travlhed), og kan du sætte den helt rigtige pris, så er jeg sikker på du kan finde en kundegruppe. 

Så skal du kigge på din konkurrence. Jeg kender som sagt ikke til markedet, men din første opgave vil så være at finde ud af om der er "nogen som dig" derude. Din største konkurrent som jeg ser det er endten korrekturlæsere, eller tekstforfattere. Hvis jeg stod mellem muligheden for at hyre en tekstforfatter der inkluderet korrekturen (den følger jo nærmest med) eller skrive det selv og få dig til at checke det, ville det eneste jeg vægtede pris - kontra fortjeneste.

Med andre ord: ville jeg løbe risikoen og skrive teksten selv, og helt undlade korrektur anden end min egen, og evt miste ordre på baggrund af dumme skrivefejl, eller ville jeg ofre pengene på en tekstforfatter og samtidigt få et (måske) skarpere budskab. 

Du har reelt en forretningspotentiale hvor det eneste du skal bruge penge på er markedsføring, og der kan du også spare ved at prøve at finde dine første kunder via AMINO. Gi' et godt tilbud, og tilbyd evt. den første korrektur - gratis eller lignende. Du kan også kontakte din lokale erhvervsforening eller deltage i lokale netværksarrangementer. 

Om det så kan kaste nogle penge af sig, er op til dig og markedet :)

-Karsten

 

 

Fra Olsen
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen, Karsten.

Jeg vil prøve at udvide mit netværk, og se om jeg kan finde andre af "min slags" derude. I hvert fald føler jeg mig mere klar til udfordringen.

Mvh.

Peter Olsen.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har ofte kunder det godt kunne tænke sig at få læst korrektur, som måske ikke er villige til at hyre en virkelig dyr en. Så hvis du kan gøre det for en overkommelig pris, kunne jeg godt være interesseret i et samarbejde..

Du kan tilføje mig på msn krii08@hotmail.com

mvh Kristoffer

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Selvfølgelig er der behov for korrekturlæsning. Der er også et marked med kunder, der rent faktisk betaler sig fra at få læst deres ting igennem.

Jeg hæfter mig (som potentiel kunde) ved bemærkningen "leder efter nogle hurtige penge".

Hvis dette er målet mere end at sætte et koncept op, som er helt unikt dit bud på en god service, så ville jeg i stedet for markedsføre mig overfor leverandører af tekstmateriale. Du er ung og kan få en masse erfaring - også meget hurtig erfaring for om dette overhovedet er noget du gider!

Det kan godt være at det giver en smule mindre at være underleverandør, men du skal til gengæld heller ikke bruge krudt på at hente kunder ind selv.
Samtidig bygger du et rigtig godt renomme op med referencer fra mere etablerede spillere på markedet.

alt det bedste
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Her får du så stilen tilbage - med rettelser :)

Jeg gør det ikke for at være nedladende - men korrekt sprog bliver i dén grad nedprioriteret, og hyrer man en korrekturlæser, bør man kunne forvente kvalitet.

Mit råd: Brug Retskrivningsordbogen - hver dag! I den trykte udgave findes retskrivnings- og tegnsætningsreglerne vist også - ellers kan de findes i en nudansk ordbog.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)