Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor starter jeg? Patent?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø.
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 20
Fra  Shaving Joe Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg er typen der af og til får gode ideer, men aldrig får ført dem ud i livet. Nu har jeg alligevel fået en ide, som ikke helt kan slippe mit hoved og som jeg har besluttet mig for, at arbejde lidt videre med.

Mit første problem opstår dog meget hurtigt, da jeg muligvis burde søge patent på min ide. Jeg har læst om krævene for hvad der kan patenteres og søgt lidt rundt på esp@cenet

Jeg er ikke 100 % på at min ide kan patenteres jf. de mange formuleringer der kommer frem på lignende patenter. Hvad skal jeg gøre nu? Er min eneste mulighed et advokatfirma/patentrådgivningsfirma, der kan undersøge mine muligheder for patent, eller findes der anden former for gratis rådgivning inden min spinkle formue ligger i hænderne på en advokat?

Hvordan skal man generelt forholde sig, når man går med en ide, som kunne være penge værd uagtet om den kan patenteres eller ej. Skal man skrive en kontrakt hver gang man søger råd hos andre - og afslører sin ide - hvori de erklærer sig indeforstået med, ikke at gå videre med ideen?

Ser frem til at høre om jeres erfaring/råd

På forhånd tak!

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København Ø.
Tilmeldt 13. Oct 07
Indlæg ialt: 20
Fra  Shaving Joe Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligner lige den side jeg har brug for. Tak for detBig Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)