Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan påvirker finanskrisen jer?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan finanskrisen påvirker jer. Dels jeres eksisterende virksomheder og dels jeres lyst til at sætte nye idéer i gang.

Selv laver jeg regnskab og gældsrådgivning for mindre virksomheder, typisk enkeltmandsvirksomheder og mindre anpartsselskaber. Her er det generelle billede, ikke overraskende, at der er mindre at lave og at der er nogen der har fået økonomiske vanskeligheder som vi så må tage hånd om.

Så hvis der er nogle af jer der som konsekvens af finanskrisen eller af andre årsager, ikke kan overskue økonomien og at der kommer flere regninger end i kan nå at betale, så kom endelig ud af busken og få hjælp. Det er min erfaring at kreditorerne ofte er til at snakke med hvis man kommer med et fornuftigt oplæg så der kan findes en god løsning for alle.

 

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Jeg har aldrig startet flere projekter op end jeg har gjort den seneste halvanden måned, men det er der den naturlige forklaring på at jeg blev fyret fra mit daglige arbejde, som leverede størstedelen af smørret på brødet. Men nød lærer nøgen mand at spinde siger de, så jeg har købt mig en spinderok!

Spøg til side, jeg har valgt at fokusere 100% på mine iværksætterprojekter, og droppet idéen om at finde et nyt lønnet arbejde. Så jeg er i høj grad påvirket af krisen, men for mine virksomheders vedkommende er det kun i positiv retning.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror dit indlæg hører til i "Jeg har et godt tilbud til dig" - så vil det virke lidt mere "lige ud af posen".

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor du holder til, hvilke systemer du har erfaring med og hvad du koster i timen.

VH Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

freelance_regnskab:

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan finanskrisen påvirker jer. Dels jeres eksisterende virksomheder og dels jeres lyst til at sætte nye idéer i gang.

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har haft så meget at lave som jeg har under denne såkaldte "finanskrise".

Det sker op til flere gange om ugen at jeg takker nej til en opgave, da jeg simpelthen ikke kan finde tiden til det, og det er jo lidt af et luksusproblem.

Jeg har en masse skuffeprojekter liggende som jeg meget gerne ville i gang med, men de må vente. Lysten er der skam, men det er tiden ikke.

Indtil videre ser det ud til, at jeg får mig bedste år i år rent omsætningsmæssigt, så jeg skal ikke klage over "krisen".

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Her har krisen medført den voldsomste tilgang af ordrer og nye kunder i firmaets 11-årige historie. Vi booker p.t. opgaver i november og december, og vi sender store mængder opgaver videre til underleverandører. Generelt kan vi se, at en del virksomheder i mellemstørrelse har længere overvejelsestid fra tilbud til ordre, end de havde tidligere. Til gengæld er de store opgaver (+100K) blevet flere og med ret kort beslutningstid - også kortere end tidligere.

Det skyldes uden tvivl, at de større virksomheder i højere grad ser på ROI. Og når de gør det, er 360 graders online tilstedeværelse umulig at komme uden om.

 

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Interessant spørgsmål! 

Vi har mærket det i en positiv forstand - uden på nogen måde at virke selvfed eller Sælger Helge-agtig.
Vi har væsentligt flere der henvender sig af sig selv, end tidligere. Specielt henvendelser fra virksomheder, som gerne vil skille sig kraftigt ud i mængden, hvilket jo er forståeligt nok. Specielt de meget konkurrenceprægede brancher, har vi en stor tilgang af kunder fra. 
Vi har selvfølgelig haft et par enkelte kunder, der har haft likviditetsproblemer. Det tror jeg næsten er umuligt at undgå i øjeblikket. 
Dog har vi altid fundet en god løsning alligevel.

Jeg kan med god ro i sindet sige at vi endnu ikke fået serveret en '"vi sætter ikke nye ideer/kampagner/sites igang i øjeblikket" fra en kunde, så ingen problemer i reklamebranchen! :-) 

Faktisk mærker jeg en del mere balance i beslutningstagernes hoved i øjeblikket. Det er som om at det hele er ved at bløde lidt op i øjeblikket, og folk er ved at komme ud af den eventuelle finanskrisepsykose, de måtte have haft. 

Det var meldingen her fra EMAZE :-)

Mange hilsner,

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke gået sulten i seng endnu og banken har ikke ringet!

Den har påviket i den retníng, jeg har bestemt at jeg ikke vil lade mig påvirke i negativ retning OG jeg vil  se hvad denne udviklingsperiode giver af muligheder som jeg ikke ville ha fået ellers

 

Sommerhilsner

Sanne

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Krisen har Ramt mig positivt.. Mit Dagarbejde er der kæmpevækst så min løn er sikkert + lønstigning og masser af overarbejds muligheder..

Mine 3 lejligheder løber rundt og har HELDIGVIS fået fast rentet lån, så intet er ændret sig.. Fik købt dem billigt sidste år i starten af krisen, så de løber rundt nu under et år efter.


Mit Firma jeg køre som bibeskæftigelse har haft dejlig vækst siden marts jeg startede hvor jeg har omsat for fem gange så meget som jeg havde regnet med + jeg ikke har nogen kassekredit i den, så intet at bekymre sig om:)

 

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Anders Jørgensen:
Faktisk mærker jeg en del mere balance i beslutningstagernes hoved i øjeblikket. Det er som om at det hele er ved at bløde lidt op i øjeblikket, og folk er ved at komme ud af den eventuelle finanskrisepsykose, de måtte have haft. 

Enig - og derfor vil jeg heller ikke deltage i det selvforstærkende hylekor, der ikke kan sige eller skrive noget uden at bruge ordet "krise". Den ER der - men jeg tør godt love, at den ikke er tidligere overstået eller rammer færre ved at nævne den konstant. Man skal ikke lege struds - men man skal altså heller ikke dyrke det. Nemlig!

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har mærket den med nedgang i ordrer, og flere der ikke kunne låne pengene til deres byggeri.

Vi har dog ekspanderet gennem krisen, gået fra 4 mand til 7 mand, da ordrerbøgerne var godt fyldt op inden nedgangen kom.

Ordrerbogen er dog ikke fyldt mindst ½ år frem som den ellers har været de sidste 3 år, men der er nok ordrer til at holde den kørende, men vi har meget medgang for tiden, og får lige pt. ordrer ind væsentligt hurtigere end vi kan få dem klaret, så der er arbejde et par måneder frem hele tiden...Big Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)