Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med øseuropa

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.


Har lige et par hurtige spg.

Hvilket fragtmænd er gode til at levere varerne i hele tilstand når man sender øst over? polen, rusland og den vej?

De forsikringer man kan tegne når man sender varer til udlandet, er de dyre ???

Skal jeg når jeg sælger en 40" container til f.eks lande uden for EU, skal jeg trække dansk moms der ??

kommer nok på nogle flere i løbet af dagen

på forhånd tak ;)

vh
Brian

Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian

 

Du må søge efter fragtmænd (speditører) i dit område som har transport til / fra Øst Europa. Du kan starte med at spørge om de har mange transporter fra xx land (altså import). Finten er, at når de har mange transporter fra det land til Danmark, så kører transporten ofte halvtomme tilbage, og så kan du jo sige at du gerne vil have en god pris på transport den vej. Men lav en liste og begynd med at ringe.

 

Forsikringer - det afhænger meget af hvad det er etc - som regel er det en promille sats af værdien. Fragtmanden / speditøren kan også forsikre det for dig - det dyrere end via et forsikringsselskab, men det er måske billigere hvis din eksport er sporadisk.

 

Ved eksport skal du ikke beregne moms på faktura. Ved eksport til EU land (Polen eks.) skal du have kundens moms nr. og du skal indberette din handel til Skat. Ved eksport udover EU laver din speditør nogle udførelses dokumenter. Du skal være registreret som eksportør hos Skat i den forbindelse.

 

mvh

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)