Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 idé om dagen

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hoeks:

Et intelligent cafe-bord

Jeg sendte følgende ind ind til en konkurrence, der blev afholdt på mit universitet, og vandt prisen for bedste idé. Jeg får aldrig gjort noget ved det, men mener bestemt ideen er god. Tjek det ud:

http://www.hoeks.dk/images/stories/projekter/bord.pdf

Avav lyder også som en dyr løsning !!!

Jeg har en god kammerat - som lige har været ude at rejse i asisen. Der var han på resturant med ølholder i bordet - som holdte øllen kold. En slags mini køleskab i holderen. :) Indfør det flere stedet - siger jeg bare =)

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Well, det er måske nok allerede gået op for den opmærksomme læser.... Jeg er ret vild med datastrukturering og optimering på ledelses- og produktionsniveau.

Men håber stadig at folk finder noget inspiration, til enten at starte en ny webservice, en virksomhed eller bare krydre deres egne idéer med nye inputs :)

Hygge til jer....


--------------------------------------------------------------------------------------------


8. Idé

Titel:
Company Resource / Firma ressourcer

Beskrivelse:
Et website med en stor ressource database af skabeloner over planer, modeller, ark, kontrakter og lign... et sted hvor virksomheder store som små kan dele ud af sin viden, metoder og erfaringer baseret på dokumentation.

Ligesom "Studienet" for virksomheder, iværksættere, projektledere og firmaer i alle størrelser.

Firmaer / Brugere kan oprette sig, og begynde at downloade og uploade indhold i form af fx inspiration til mus-samtaler, projektmodeller, forretningsmodeller, dokumentationshåndtering, specifikke mindmaps og lign. dokumenteret i form af word, PDF, powerpoint og andre dokumentformater.

Andre firmaer / brugere kan så vurdere og anmelde de pågældende skabeloner, så andre lettere kan finde frem til det rette materiale. Ligeledes bør der være muligheder for at kategorisere og inddele al det materiale som vil blive uploadet. Så brugerne også huske kan finde det format de har brug for.


Det kunne være muligt at lave applikationer, som kunne forbinde websitet med LinkedIn eller lign. og på den måde få et stort netværk af aktive mennesker til at bidrage med at forøge andres produktivitet, reducere omkostninger eller undgå fejltagelser, optimere hverdagen.

Brugerbetaling, download betaling eller tilmelding fra hele firmaer.


Der bør formentlig være:
- En form for kontrol med at der ikke kommer følsom data op, altså en kontrol instans der tjekker for at alle følsomme ting er fjernet.
- Nogle retningslinjer og kontrol heraf, om det uploadet materiale lever op til en vis standard. Ikke indeholder virus og hvad der nu ellers kunne være.


Inspiration fra:
Deling af forretningsplaner her på Amino
Studienet.dk
Trustpilot.dk

Nøgleordene er videns- og ressourcedeling, med kvalitetskontrol og engagement til at løfte alles performance niveau...


--------------------------------------------------------------------------------------------

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil
Hvor er det fedt at du deler ud af alle dine idéer og ikke bare lader dem ligge og samle støv i skuffen, ligesom mange af os andre :o)

Skide godt initiativ Emil! Respekt! Wink

Dbh
Jørgen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Faktisk så fed, at selv Microsoft har fanget den: http://pcskærme.dk/verdens-l%c3%a6kreste-sk%c3%a6rm/


Nah - microsoft har skabt en fin touchscreen i et bord. Dvs. de har taget en allerede eksisterende teknologi og lagt den vandret.

 

De har ikke: skabt et stykke software, der er tilknyttet cafeer osv og de har ikke designet et perfekt bord til det. Heller ej har de markedsført det til det markedssegment som min ide var skabt til. 

 

Touchscreenen er en gammel nyhed ;P

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Hoeks:
De har ikke: skabt et stykke software, der er tilknyttet cafeer osv og de har ikke designet et perfekt bord til det. Heller ej har de markedsført det til det markedssegment som min ide var skabt til. 

Helt rigtigt - men med teknologien bag Surface, er du da godt på vej. Det vil ikke være en stor opgave at lægge et fedt designet cafésystem på. Og måske vil Mikrosofterne blive lidt mopsede, hvis du fastholder, at det ikke er nyt at deres skærm kan adskille 56 forskellige samtidige berøringer. OK - om et par minutter vil vi grine af denne begrænsning - men alligevel.

Alt andet lige - ideen er rigtig god. Der kunne tænkes mange fine funktionaliteter ind -f.eks. chat med de andre gæster, fælles korte videogames, hvor vinderen får en fadøl, mulighed for at videokonferere med folk på tilsvarende cafeer rundt i verden - så kunne jeg tage ud og spise med Thorborg, selvom han er i staterne - jeg kunne endda betale vores fælles regning med mit Visa-kort, mens bordet selv sørgede for at fordele pengene mellem de cafeer, der var i brug.

Jo - ideen er glimrende - blot tør jeg ikke tænke på, hvad en brownie ville koste ved sådan et bord, men det behøver jeg jo heller ikke...

mvh Hans

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

En ny lille ide

Dette er måske ved første øjekast lidt lamt, men jeg tror nu alligevel ikke at ideen er så dum:

Jer der spiller brætspil ved uden tvivl, hvor irriterende det er, når man har sat låget af kassen under bunden, og så efterfølgende skal have de to dele fra hinanden igen. Der skabes det latterligt vakkum, som gør at man skal fumle med det i minimum 30sec førend de vil slippe hinanden.

Jeg tænker: Lav nogle fikse huller nederst i kassen, der gør, at dette vakkum ikke skabes. Dette skal selvfølgelig være MEGET nemt for firmaer at tilføje til deres produktionsapparat, idet de selvfølgelig ikke vil lave de store ændringer for at slippe af med dette lille problem.

En anden ide

Hvorfor kan enhver ½liters sodavand ikke åbnes med blot 1 hånd?Det er irriterende Eks når man står med en hotdog og en cola, når man har bilnøglerne i den anden hånd, når man kører bil, når man har barnet på armen, når man skal lave mad.... you name it!

Jeg tænker: Der må kunne opfindes et lille snildt låg/mekaniske/whatever, der gør, at en ½liters flaske kan åbnes med 1 hånd. Teknikken aner jeg ikke hvordan skal fixes, men hvis en enginiør kunne skabe det og sælge patentet til eks. coca cola... Tjaaa, så skulle der nok komme penge i kassen.

Det samme gælder forresten også for forskellige typer olier mm, som bruges i forbindelse med madlavning osv. 

Don't shoot me down just yet!

Begge ideer er måske lidt tynde, men husk på, at manden der opfandt tetrapak( altså lukke mekanismen til mælkekartoner) idag er mangemillionær!

 

Forsat god dag!

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen, mange tak for din feedback...

Det glæder mig altid - når jeg kan dele mine idéer og engagement med andre... Håber det er motiverende!

Så var jeg en tur i træningscenteret her til aften, og kom på en lille applikations idé..


--------------------------------------------------------------------------------------------


9. Idé

Titel:
Your ifitness / eller et andet fancy i-buzzword ;)

Beskrivelse:
Fitness applikation for din iPhone og Smartphone

En databaseløsning med et let tilgængeligt interface, der gør det muligt for brugeren at indskrive sine aktiviteter i træningscenteret, og efterfølgende notere sine resultater efter hvert sæt / maskine, eller hvilket interval man som bruger ønsker.
På denne måde kan brugeren holde 100% styr på hvor meget vægt og hvor mange repetitioner han/hun tager, og hvor meget det forøges i løbet af ugerne/månederne.

Det kunne gøres muligt at downloade træningsprogrammer via sin mobil, og lægge dem ind som skabeloner, man både kunne ændre i og begynde at udfylde med de respektive data.

Ligeledes bør det kunne overføres til computeren, så man kan lave grafer over sin performance.

Brugeren får altså mulighed for at:

Lægge sin træningsplaner på mobilen
Udfylde dem løbende under træningen
Evaluere på dem efterfølgende.


--------------------------------------------------------------------------------------------

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Larsen:

Hej Jørgen, mange tak for din feedback...

Det glæder mig altid - når jeg kan dele mine idéer og engagement med andre... Håber det er motiverende!

Så var jeg en tur i træningscenteret her til aften, og kom på en lille applikations idé..


--------------------------------------------------------------------------------------------


9. Idé

Titel:
Your ifitness / eller et andet fancy i-buzzword ;)

Beskrivelse:
Fitness applikation for din iPhone og Smartphone

En databaseløsning med et let tilgængeligt interface, der gør det muligt for brugeren at indskrive sine aktiviteter i træningscenteret, og efterfølgende notere sine resultater efter hvert sæt / maskine, eller hvilket interval man som bruger ønsker.
På denne måde kan brugeren holde 100% styr på hvor meget vægt og hvor mange repetitioner han/hun tager, og hvor meget det forøges i løbet af ugerne/månederne.

Det kunne gøres muligt at downloade træningsprogrammer via sin mobil, og lægge dem ind som skabeloner, man både kunne ændre i og begynde at udfylde med de respektive data.

Ligeledes bør det kunne overføres til computeren, så man kan lave grafer over sin performance.

Brugeren får altså mulighed for at:

Lægge sin træningsplaner på mobilen
Udfylde dem løbende under træningen
Evaluere på dem efterfølgende.


--------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Emil
Jeg har selv haft lignende tanke og fandt dette til min Iphone: http://theappleblog.com/2008/11/22/ifitness-workout-smarter-with-your-iphone/, hvormed du også kan lave dine egne træningsprogrammer med billeder af alle øvelserne osv.

Jeg har tidligere i en anden tråd efterlyst muligheden for at få udviklet en applikation, som kan køre på alle smart-phones, men det er åbenbart ikke helt ukompliceret, da alle smart-phones ikke benytter samme platform. Kunne det lade sig gøre, så har jeg nemlig en ide, som kunne være et suplement til din idé, men hovedessensen i din idé finder man i ovennævnte Iphone-appl.

Dbh
Jørgen

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil

Jamen det er jo en fantastisk tråd du har startet. Dejligt at du deler ud af dine ideer til alle os Aminoer.

Godt gået og tak Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ztrong:

Hej Emil

Jamen det er jo en fantastisk tråd du har startet. Dejligt at du deler ud af dine ideer til alle os Aminoer.

Godt gået og tak Wink

 

Ja det er virkelig super! Det kunne vi andre sgu lære noget af! Big Smile

Jeg har selv tænkt over lidt af det samme. Jeg har også masser af idéer liggende og nogle af dem, kommer jeg nok aldrig selv videre med, så hvorfor ikke dele dem med jer? Jeg må se at få nogle af dem renskrevet og lagt på Amino.

Jeg tror at det er gældende for de fleste af os, at idéerne blomstrer i vores hoved, men inderst inde ved vi måske godt, at det kun er et fåtal af de idéer man får, som man også selv får ført ud i livet, så hvorfor ikke lade andre Amino´er få glæde af dem, hvis de kan bruges til noget.

Er fuld af beundring for dit initiativ Emil og jeg håber at vi kan fylde denne tråd med masser af brugbare idé´er, som andre måske kan få glæde af.

Ha en super dag! Wink

Side 2 ud af 6 (56 indlæg)