Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til marketing

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ved at starte en skisports side op og kunne godt bruge noget hjælp til at gøre siden kendt for min målgruppe.

Min målgruppe er danske ski og snowboard entuiaster. Altså bla. familier som tager på ski hver vinter.

Har i nogen forslag til hvor det ville være bedst at annoncere?

Mit budget er rimelig stramt, så det må godt være nogle rimelig billige steder.



Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

 

En ide du kan overveje er fx. et europakort over alle de største skisportssteder med fakta om fx. rejsebureauer (Reklaker?), og give folk muligheden for at skrive en anmeldelse af stedet når de kommer tilbage. Giv folk en mulighed for at søge på alle skisportssteder, fx. alle steder med over 3 sorte piste og lign. Integrer det herefter med Google Earth eller hvad det hedder så man kan se stedet i detaljer. Du burde så kunne få en stor målgruppe af folk der søger et godt ski sted til ferien. Hvis det virker overbevisende ville jeg selv benytte det til at søge på en ferie.

 

Jesper

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse

Hvad med Google Adwords? Eksempelvis med søgeordene ski og snowboard?

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså et europakort på min side. Og så kan folk fx trykke sig ind på italien og så er der så en reklame for et bestemt rejsebureau som sælger rejse til det land?

Kan du forklare lidt nærmere om google earth? Det forstod jeg ikke helt.


Lasse Kjær

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
du kan også "hooke" dig op med skirejsebureauerne, og lave en partneraftale - at når de sender ordrebekræftelse og/eller billetterne, sender de en reklame med fra dig... Du kan så kvittere bureauet med, at give dem noget merchandise af en art...

Nu kommer jeg selvfølgelig i tvivl... Hvad er formålet med siderne?!?!?!

Stefan Avivson

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Formålet er at lave den bedste skisports side i Danmark.

Mit mål vi i første omgang være at tjene de penge ind som jeg har brugt på siden. Og så senere hen begynder at lave overskud.


Med hensyn til rejsebureauer, så er jeg i tvivl om de vil indgå nogen aftale inden at siden har nået op på en vis størrelse? Eller hvad tror i? Er det muligt at få et samarbejde igang helt fra start af?

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
så det er en slags skiportal?!?!?

Hvor du vil tjene penge på kliks, bannere etc...?!?!?

 

Hvordan tjener du dine penge?

Stefan Avivson

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er det!


Mener du hvordan jeg tjener mine penge nu?
Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
og har du gjort dig tanker om hvor mange besøgende du skal have for at det kører rundt?

 

umiddelbart kan jeg regne ud, at du skal have (ud fra devisen at du 2 kr. pr. klick)

 

Du skal tjene 40000 om måneden, det betyder:

du skal have 20000 kliks...

omregnet med en klikprocent på 1,2% bliver det 1.666.667 eksponeringer om måneden.

 

Du skal måske overveje partnerskaber, i den forstand, at du får procentdele af deres salg etc, mersalg, medlemskaber, community etc etc... Der er i hvertfald langt fra 0 besøgende til en størrelse, der er fornuftig...

Stefan Avivson

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja okay.. Men hvem siger jeg vil tjene 40,000 om måneden? Det vil jeg da gerne, men det er langt fra mit mål i starten!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)