Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt projekt sat til søs

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige søsat en nyt projekt hvor de mest basale funktionaliter er på plads. Nu er mit spørgsmål til jer, hvad mangler der for at startside.nu  kunne blive til din nye startside?

Jeg har selv nogle flere ideer, men det vigtigste for mig er at høre hvad i synes der skal ændres / tilføjes eller helt fjernes...

Håber i vil tage et kig, på forhånd tak

/Anders

www.startside.nu

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders

Dejlig hurtig side og let tilmelding!

Hvis jeg skal bruge den, ønsker jeg mig: (og jeg vil gerne bruge den. Er vild med at alting er online, så jeg ikke er afhængig af min computer)

-Det skal være klart, at det er en grundigt sikret løsning, med redundans, backup osv.
-Det skal være klart, at mine data kun er til mig
-Jeg skal kunne importere mine nuværende hyperlinks
-Jeg skal kunne toggle ting til og fra, så jeg ikke ser artikler, dine faneblade mm.

Spændende at høre din tilbagemelding og held og lykke med projektet!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anders

- I øjeblikket ligger siden på et billigt webhotel da det hele er lidt i test fasen. På længere sigt vil siden bliver flyttet over på en bedre server med backup osv. Samtidig får jeg en kode haj til at gennemgå programmeringen en ekstra gang.

- Jeg har overvejet på længere sigt at lave nogle toplister, men det er 100% sikkert at man selv skal vælge om ens links må optræde på disse lister.

- Ja, det er et af de punkter der står øverst på min liste, der er dog nogle tekniske aspekter jeg skal have set nærmere før den funktion kan komme på

- God ide. De forskellige faneblade skal kunne slås til og fra således at man selv kan vælge hvad man ønsker på siden. Hvert faneblad indeholder så en ekstra service som man kan vælge at bruge eller ej. Her i første omgang har jeg fjernet artiklerne fra kolonnen med RSS feeds.

Mangler der ellers nogle væsentlige funktioner? F.eks. har jeg overvejet at lave en kalender hvor man bl.a. vil kunne få tilsendt en mail hvis en vigtig begivenhed indtræffer.

Jeg også tænkt på at lave loginboks der kan huske brugerens login til hotmail, yahoo gmail etc. Et klik på login sender så brugeren en direkte til kontoen. Er dog i tvivl om det er tilladt at lave denne form for login og om det er teknisk muligt.

Tak for det :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke forstand på det jeg siger nu, men alligevel: Tror det er bedst at starte med kerneydelsen (mine hyperliks online og som startside) og holde kraftigt igen med alle andre mulige services, som kunne være rare at have. Ting bliver hurtigt komplicerede for brugeren, når man tænker det hele med.

Jeg tror at rigtigt mange mennesker på nettet holder igen med at bruge services fordi der er for meget arbejde med at blive oprettet, at konfigurere sin profil, at vælge til og fra mm.

Prøv at tænke på Google i starten. Det var et søgefelt, som gav relevante resultater, og som var hurtig at loade - nothing else - og den gik Verden rundt. Map24.com samme sag, mener jeg. Et kort, som man kan flytte på uden at skulle vente på at nye sider loades. Alt andet er uvæsentligt i første fase.


Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Fed ide .. , jeg har faktisk selv tænkt på det.. længe . men fik aldrig tid til det..

 


 

 

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Idéen er god nok, specielt i DK hvor der ikke er nogen fast spiller endnu. Jeg arbejder faktisk selv på et lignende projekt.

Jeg ser det dog som noget af en light udgave af den nye bølge af "Personalized Start Pages", så som: www.pageflakes.com, www.netvibes.com, webwag.com, live.com osv. Jeg ville prøve at tilføje to-do lister, email support o.lign, mange af disse widgets, eller gadgets om du vil, findes i rig mængde rundt omkring på nettet. Alternativt ville jeg anbefale et langsigtet partnerskab med meebo.com, som kunne åbne op for Instant Messaging, uanset hvilken computer du er på, hvor som helst i verden. Tænk større! :)

P.t minder dit projekt faktisk mere om en form for social bookmarking? ala http://del.icio.us

Nu skal jeg selvfølgelig passe på at jeg ikke gir'' en konkurrent for mange gode råd, men hva - "When it all comes down - execution is all that matters."

Good luck.



Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
- og hvorfor i alverden kan man ikke søge i feeds, tilmelde private feeds o.lign? Understøttelse af opml filer osv.
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
@Radut
Jeg var inde at kigge på http://www.bookmarks.com/  men, kan dog ikke oprette mig som bruger

 

@Rasmus
Du har helt ret i at det forløbig er en "light udgave" af Personalized Start Pages.  Jeg har dog taget konceptet lidt op til revision da jeg ikke helt kan finde ud af hvad kerne ydelsen i første omgang skal være; RSS reader, bookmarks eller noget helt tredje. Samtidig med at du skrev sad jeg tilfældigvis og kiggede på http://del.icio.us - fandt deres koncept ganske interessant. Tak for de links du skrevet dem jeg ikke kender vil jeg se nærmere på.  ...og man kommer selvfølgelig til at kunne tilmelde egne feeds og søge i de eksisterende.



Hvad er jeres erfaringer med at have mange forskellige koncepter samlet under et, forvirre det mere brugeren end det hjælper. Er det bedst at holde hver koncept adskilt på hvert sit domæne eller afhænger det hele i virkeligheden af opbygningen. Hmmm jeg skal vist i "tænkeboksen" igen...

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det bedste du kan gøre er at få lavet en lille gadget som kan læse brugerens data hos del.icio.us. De har en glimrende API, og du får dermed adgang til en kæmpe database, og konceptet bliver ikke udvandet.
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 31-08-2006 21:47:03
Forfatter: switch

Hvad er jeres erfaringer med at have mange forskellige koncepter samlet under et, forvirre det mere brugeren end det hjælper. Er det bedst at holde hver koncept adskilt på hvert sit domæne eller afhænger det hele i virkeligheden af opbygningen. Hmmm jeg skal vist i ''tænkeboksen'' igen...



Det hele kommer an på hvordan koncepterne hænger sammen. Er de ikke relateret til hinanden, eller opfylder et fælles formål - Så drop det. Det behøver heller ikke forvirre, det kan faktisk sagtens lade sig gøre, det afhænger bare af hvordan det bliver præsenteret.

/Rasmus

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)