Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verdens dårligste service

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Vi fandt sidste år en revisor gennem Amino, som vi fik tillid til, da vedkommende er rimelig aktiv og har fornuftige indlæg på Amino. Vi benyttede vedkommende til at lave vores selvangivelser og planlagde egentlig også at benytte vedkommende til almindeligt bogholderi og årsregnskaber.

Af forskellige årsager fik vi aldrig overladt bogholderi og regnskaber til revisoren, men valgte at benytte vedkommende til selvangivelser igen i år.

Det blev allerede lidt lunkent, da vi skulle betale et mindre beløb forud, men nu var tingene jo i orden sidste år, så det lille beløb betød ikke det store.

Nu skriver vi den 22. juli, og vi er indtil videre blevet holdt hen med snak, men er blevet forvisset om, at der kommer styr på tingene, at vi har fået udsættelse hos Skat osv.

Da jeg så ringer i dag for at høre, hvorfor de ikke har leveret i sidste uge som lovet, så er fjolset satme taget på ferie.

Er jeg lige lidt gal og forbander alle revisorer langt væk over en kam? Jepsen.

Så min første oplevelse med at betale forud blev bestemt også den sidste.

Men jeg har da godt nok aldrig oplevet nogen, der tager på ferie, uden at have afleveret sine opgaver og uden at ringe til kunderne og give det mindste pip fra sig.

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Speiermann:

Er jeg lige lidt gal og forbander alle revisorer langt væk over en kam? Jepsen.

Jeg vil blot sige at der findes både fornuftige, leveringsdygtige og rimelige revisionsfirmaer derude i junglen.

Jeg er ihvertfald godt tilfreds med det store revisionsfirma der passer mine virksomheders regnskaber og bogføring. Men prisen er naturligvis højere hos "<stort revisionsfirma> A/S" end "Baggårdsrevision v/<navn>"

Og nogle af de små steder får man hvad man betaler for og kan være uheldig, andre af de små steder for man en hammergod service til en meget god pris.

Men det kan man jo ikke vide på forhånd. Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Træls - som vi nu vil sige på jysk.

Det er min oplevelse at mange kommer i samme situation som dig - jeg tror desværre at det er noget generelt i en branche hvor alle regnskaber (en stor del) skal afleveres mellem den 30/5 og 30/6 - det giver et press og det er ikke alle der mesterer overblikket. 

Uden tvivl at det er dårlig service og du bør finde en anden revisor. Indgå en skriftelig aftale med denne der bla. omfatter honorar og hvornår i skal aflevere materialet til revisor og ikke mindst hvornår vedkommende skal have regnskabet klart til jer.

Det er dog meget normalt at revisor tager et aconto honorar.

Håber du finder en god revisor.

De bedste kaffe hilsner
Søren 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Johnny Speiermann:
Er jeg lige lidt gal og forbander alle revisorer langt væk over en kam? Jepsen.

Jeg håber, at du har fået luft for dine frustationer. Omvendt synes jeg ikke, at det er rimeligt, at du mistænkeliggøre de ca. 10 rimelige aktive revisorer der er på Amino og som alle skriver fornuftige indlæg. Dette er ganske usympatisk af dig.No

Dertil kommer at man ikke bare lige får en udsættelse hos SKAT. Der skal en god grund til. Når en revisor har fået en længere frist er det ikke fordi, der står sommerferie på programmet. Det skal vægtigere grunde til.

Hvor vi kan blive enige er, at kommunikationen ikke har været god nok. Jeg er helt sikker på, at du ville have haft en anderledes positiv oplevelse, hvis din revisor havde overholdt sit løfte i forhold til dit materiale, fortalt dig hvor længe SKAT har udsat fristen eller at der var ferielukket...

Henrik

 

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er p....hamrende irriterende den slags. Det koster ufattelige mængder af tid og irritationer.

Det er desværre ikke kun indenfor revisor-branchen, at den slags gør sig gældende.

Det plejer at være fordi folk/firmaer tager flere opgaver ind, end de reelt er gearet til at håndtere. Eller også har de undervurderet opgavernes omfang. Jeg oplever det regelmæssigt i mit almindelige job som udviklingsingeniør. Hvis en underleverandør/forhandler viser dette mønster, så får han sparket ved først-kommende lejlighed. Det koster måske lidt mere hos en anden, men hvis man gør de samlede (tidsmæssige) omkostninger op, så er det billigere i længden.

Jeg ville påpege min utilfredshed overfor revisoren. Vær meget konkret, også med at han tog på ferie uden at give aflevere eller give besked. Bed om en forklaring, og hvis du får en ligegyldig sludder for en sladder så giv ham et spark, for så har han ikke lært noget :-) Hvis du derimod får en ærlig forklaring og måske ligefrem en undskyldning, så ville jeg nok give ham en chance til.

Der hvor forhandlere/underleverandører virkelig skiller sig ud, er deres evne til at erkende og afhjælpe egne fejl.

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kaffe & Co:

Håber du finder en god revisor.

Håber at revisoren finder en god kunde -  en kunde der foretrækker at løse sin utilfredshed i et lukket rum fremfor det offentlige...

Henrik

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

min fars revisor har gjort det samme i år. i hver fald det med ferie. det er Ballerups revision hed det før de blev solgt til dem der har det i dag. og de er store så man kan hvis ikke renge med størrelsen.

Bonita

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Kaffe & Co:

Håber du finder en god revisor.

Håber at revisoren finder en god kunde -  en kunde der foretrækker at løse sin utilfredshed i et lukket rum fremfor det offentlige...

Henrik

Henrik det kan man jo altid argumentere - men det er efter min opfattelse ikke en helt fair kommentar og må bunde i et forsvar ud fra sympati over trådsstarters metode.

Jeg er helt klart på linie med dig med hensyn til at det ikke er i orden at udstille de få aktive revisorer her på Amino og trådstarter bør slette/ændre den udtalelse fra sit indlæg. 

Klart at der er to sider af samme sag, men her har vi en kunde som har en oplevet dårlig service. Om servicen så rent faktisk er dårlig er sekundær anskuet udfra kunden selv og kunden bør finde en revisor som kan leve op til forventningerne og om ikke andet at de får forventningerne afstemt i en aftale.

Det er jo ikke et spørgsmål om faglighed men der i mod oplevet service, højst sandsynligt som du selv anføre, bundet i dårlig kommunikation mellem revisor og klient.

Vi har selv oplevet det samme med flere revisorer, fra store til små, og fik først løst problemet med en skriftelig aftale. Nu ved vi hvad vi skal overholde for at revisor kan overholde sin del af aftalen.

Du har ret i af en udsættelse hos SKAT kræver lidt mere en 'ferie' som argument, men at revisor ikke oplyser sin klient om hvilke argumenter der er angivet overfor SKAT, er nok ikke helt god revisor skik. Det kan jo være ganske legitime forhold og det er det ofte (eks. af man afventer tal fra udlandet). Jeg har desværre også oplevet en revisor som angav at han var syg - tror SKAT får den mange gange - men i virkeligheden ville han undgå at betale de bøder som hans klienter fik tillæagt for hans manglende overblik.
Jeg kan forstå at bøderne nu fremsendes som girokort og ikke bare tillægges årsopgørelse?
Det betyder at mange kunder er meget mere opmærksomme på forsinkelser og revisor skal således blive langt bedre til at kommunikere med deres kunder - ikke kun faglige emner.

Men lige meget hvad så sker der fejl og ja drøft det med din leverandør i et lukket forum og spørg generelt i et åben forum.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 3 person

Kaffe & Co:
Henrik det kan man jo altid argumentere - men det er efter min opfattelse ikke en helt fair kommentar og må bunde i et forsvar ud fra sympati over trådsstarters metode.

Jeg er som sådan helt på bølgelængde med begge dine svar i denne debat. Du har ret i, at jeg finder måden som denne tråd er startet på usymptatisk. Dels fordi Johnny Speiermann først kunne have taget denne drøftelse med sin revisor inden han smider den på Amino.

Et kundeforhold går begge veje. At Johnny Speiermanns revisor ikke har været god til at kommunikere retfærdiggør efter min mening ikke at Johnny Speiermann kommunikationsmæssigt vælger en lige så dårlig løsning, nemlig at bruge Amino fremfor den direkte kommunikation.

I min verden er det et lige så stort tillidsbrud på et kundeforhold og hvis jeg var den pågældende revisor ville Johnny Speiermann kunne afhente sit regnskabsmateriale mod kontant betaling og med besked om at finde sig en ny revisor.

Jeg synes, at man skal tænke meget over hvordan man bruger Amino til at kommunikere og herunder om det er det rette sted at løse sine problemer med enten kunder eller leverandører.  Eksempelvis har revisorer lov til at kontakte en klients forrrige revisor for at høre af hvilke grunde samarbejdet ophørte....

Alene en søgning på google med denne tråd som resultat, ville jeg aldrig tage Johnny Speiermann som klient.

Henrik

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg er helt enig i at det er en usympatisk måde som trådstarter anvender. Trådstarter kunne også have valgt at skrive det på trustpilot eller andre regnskabs fora med navns angivelse - men vælger at udtrykke sin frustration på Amnio under sit rigtige navn og profil men uden af angive hvem faktisk det omhandler. Problemet er at de fleste aktive på Amino nok kan regne ud hvem det evt. kunne være - for så mange aktive revisorer er der heller ikke.

Men sådan som jeg læser det, og her tillader jeg mig at tolke, er trådstarter frusteret over at det at man er aktiv og kendt på Amino ikke er et kvalitetsstempel i sig selv. Men vi taler om subjektivt oplevet service og vi har ikke modpartens reaktion, men som sagt er der er to sider af samme sag og trådstarter burde gå til sin leverandør og starte en mere neutral debat.

Henrik Krogh:
Eksempelvis har revisorer lov til at kontakte en klients forrrige revisor for at høre af hvilke grunde samarbejdet ophørte....


Ja ikke alene har de lov men pligt - når vi altså taler om de godkendte revisorer ellers er der ingen regler.

Jeg syntes ikke helt at det er fair at nævne trådstarters navn så mange gange og samtidig komme med en advarsel mod selvsamme med navns nævnelse - det  virker som om det er en straf du er ude i - er det ris til egen r..? - er sikker på du ikke mener det på den måde.

Havde trådstarter været anonym var sagen lidt anderledes og han har tros alt ikke navngivet den revisor han er utilfreds med - men som sagt er der altid to sider af samme sag.

Ak ja sådan kan det gå :-D

De bedste kaffe hilsner 
Søren :-)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)