Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Salgssporing

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lidt af en nuvise på dette område. Men man lærer jo hele tiden noget...

Adwords er jeg blevet rigtig glad for, og selv min mand som ellers hader computere synes egentligt det er rigtig fedt at man fuldstændig har kontrol over hvad marketing pengene går til. Det er jo temmelig mårettet.

Men nu kommer spørgsmålene. Hvad kan jeg bruge salgssporing på Google til? Udover at jeg kan begrænse min marketing geografisk, kan jeg ikke rigtig lure hvad systemet kan bruges til.

Er der nogle af jer kloge hoveder der kan komme med et besyv omkring dette? Findes der gode alternativer til Google eller skal de have lov til at sidde på det hele?

Kan jeg som almindelig bruger følge med i hvad Googles opdateringer betyder for mine konti? Eller skal jeg bare håbe på at alle opdateringer er for mit bedste?




Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dino

Jeg har selv kortvarigt overvejet Google salgssporing før jeg besluttede at gå en anden vej. Det jeg forventer du kan bruge det til er noget i retning af at få statistikker på hvor mange procent af de besøgende fra Google, som lagde en ordre hos dig, evt. hvilke søgeord de brugte m.m. Disse tal er ret nyttige at have hvis du overvejer at sætte prisen op på dine adWords annoncer og vil vide om du får nok ordrer for det beløb du kommer til at betale for adWords. Jeg selv er i stand til at få fat på disse tal uden Google salgsporing, hvilket er årsagen til at jeg ikke kiggede mere på det.

At begrænse markedsføringen geografisk kan du vist allerede uden salgssporing. Ihvertfald bilder jeg mig ind at jeg allerede gør det uden at benytte salgssporing.

Google har tilkæmpet sig positionen som den mest anvendte søgemaskine og på den led har de slidt sig til retten til at sidde på en stor del af kagen for online annoncer, mens Microsoft med flere har sovet i timen. Microsofts www.msn.com skulle dog nu have betalingsannoncer ligesom google, så dette er et alternativ man kan overveje.

Jeg tror roligt du kan regne med at googles opdateringer også er til dit bedste, men et område hvor de altid kan høste kritik er deres evne til at beskytte dig mod at konkurrenter ligger og klikker rundt på dine annoncer for at tære af dit overskud. Google har rapporter der kan vise hvor stor en procentdel af klik de registerer som fup af denne type.



/Jesper

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)