Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i Sverige,men bopæl og kontor i Danmark

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Jeg står og skal til at starte et Import firma op, og jeg har fundet ud af, at det bedst kan betale sig for mig, at starte firmaet op i Sverige,ind i Danmark. Da tolden er mindre der over.

så tænkte jeg på, kan jeg godt starte et firma op i Sverige,og stadig bo i DK ?

Og kan jeg godt ha kontor i DK osse ?

Og hvordan gør man så med firma bil, den skal vel osse være svensk da mit firma kommer til at være registreret i Sverige ?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig med de mange spørgsmål :)

mvh. Hans

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans
Den tror jeg lige du skal tjekke en ekstra gang, inden du sætter en masse igang.
At tolden skule være mindre i Sverige end Danmark (ved import fra 3.lande) lyder ikke sandsynligt

vb

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har samme spørgsmål Smile da jeg skal til at starte en afd. op i Sverige, men jeg tror nu at jeg beholder det Dansk, bare med en afd. i Sverige,

Det med tolden har jeg undersøgt lidt og det er der altså ikke den store forstæl på, da både Danmark og Sverige er EU lande og da jeg købte den store maskine hjem fra USA, undersøgte jeg om det kunne betale sig at få den hjem igennem Sverige men tolden var 100% den samme i begge lande, så jeg tror ikke at du skal gøre der pga. tolden.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans

Vi bor i Sverige og jeg har ikke oplevet at vi skulle have lavere moms eller afgift end hvad man har i Danmark, men lad os høre.

Mht til firmabil, så er der nogle tricky regler på dette område og det afhænger af hvor meget du er i Sverige. På det du skriver, så lyder det ikke til at du kommer her ret meget og at det svenske firma blot findes for at spare penge på told.

Så køber du en svensk bil, så bliver du beskattet af den danske værdi af den, såfremt du er størstedelen af tiden i DK. Hvilket betyder at du kan godt købe en stor bil billigt i Sverige, men du bliver beskattet af den danske værdi af bilen.

Men inden du går længere med dette, så check lige med en revisor om det overhovedt kan betale sig.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hans7913:
Jeg står og skal til at starte et Import firma op, og jeg har fundet ud af, at det bedst kan betale sig for mig, at starte firmaet op i Sverige,ind i Danmark. Da tolden er mindre der over.

Tolden er ens i alle EU-lande, da den bestemmes centralt for alle EU-lande. Hvad du kan opleve er at de forskellige toldmyndigheder i EU klassificerer en varer forskelligt og dermed  kan der også være forskel i den told der skal betales.

 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

tolden er ens indenfor eu med få undtagelser som england. anyway reglerne om ophold i et land afgør beskatningssats er for private og har ikke nødvendigvis noget med en  virksomhed at gøre.. told grænserne fra ikke eu lande er forskellig fra eu land til eu land men ligner hinanden meget i norden, man skal dertil lægge at svergie kan have ens satser fra kina som danmark men har måske forskellige satser fra sydafrika end danmark.. håber ikke ejg er helt uforståelig, jeg syntes bare en masse har fyret en masse regler af som gælder for private og som ikke har at gøre med ikke eu lande

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ps tjek med en revisor.. han giver dig faktum og ikke gæt ligesom os ;-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

omar:
tolden er ens indenfor eu med få undtagelser som england. anyway reglerne om ophold i et land afgør beskatningssats er for private og har ikke nødvendigvis noget med en  virksomhed at gøre..

Der har du ret Omar mellem EU-Lande er Tolden ens. Nemlig 0. Der er ikke told ved ved handel mellem EU-lande. Du kan derimod opleve at ved handel mellem EU-Lande skal betales afgifter. Afgifter er ikke det samme som told.

Det er noget vrøvl er at tolden på den samme varer fra Kina kan være forskellig i f.eks. Sverige og i Danmark. I pricippet er tolden den samme for alle EU-lande når varer kommer fra 3- lande.  Tolden går i EU's kasse og ikke i det enkelte lands statskasse. At tolden i teorien er ens for i EU er også med til at modvirke at import til EU sker via det "billigste" told-land.

At man kan opleve forskellige told fra land til land er et udtryk for at en forskellig opfattelse af hvordan en varer skal impasses i toldtariffen. Du kan såment opleve forskellig opfattelse af tolden i Danmark afhængig af hvilken tolder, der udfører vurderingen.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for de gode svar, det lader til at jeg må ha misforstået noget .

jeg vil gøre nytte af jeres råd og snakked med en revisor :)

Mvh. Hans

Fra København
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe hov du glemte at logge af min profil før du svarede på dit eget indlæg Hans :)

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)